• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Super Slick & Suds of Super Slick & Wax

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Naar aanleiding van de detail die ik op mijn vaders Toyota RAV-4 heb gedaan (zie show-off en projecten) wilt mijn vader nu ook "goed" gaan wassen.
Althans ik heb hem zwaar geadviseerd zijn oude spons en zeem en Valma shampoo niet meer voor zijn bolide te gaan gebruiken!

Dat begreep hij nu wel.. gelukkig!

Dus heb ik de opdracht gekregen om voor hem de juiste spullen te bestellen!

Ik twijfel nu eigenlijk nog over de juiste shampoo, aangezien ik mijn vader na het wassen niet met de QD+ of QW+ zie rondlopen dacht ik aan de Poorboy's Super Slick & Wax, zodat deze de wax laag boost/voed?

Wat denken jullie?
 
Lijkt mij heel een mooie shampoo, voor sowieso de winterse dagen en ook op de lak mee op te boosten zoals je zelf al verteld, dat paps niets meer doen dan alleen wassen (heel herkenbaar) :D

Dan heb ik nog een aanvullende vraag voor de Mensen achter Carclean...

Komt de "one pint" 473ml verpakking ook naar NL of niet?
 
Je kan ook wachten op de nieuwe Dodo..? Maar de prijs vind je mss niet gunstig.

De Extreme Body Wash & Wax van Chemical guys is ook een mooie shampoo.

Maar om eerlijk te zijn ,hebben dit soort shampoo's nooit echt indruk gemaakt bij mij. Je kan veel beter voor een gewone shampoo gaan en je vader leren om een quick detailer te gebruiken terwijl hij de wagen droogt.

Gewoon
-Goede washmitt & Shampoo
-Een Qd
-En een Miracle Dryer
 
B.K. zei:
Je kan ook wachten op de nieuwe Dodo..? Maar de prijs vind je mss niet gunstig.

De Extreme Body Wash & Wax van Chemical guys is ook een mooie shampoo.

Maar om eerlijk te zijn ,hebben dit soort shampoo's nooit echt indruk gemaakt bij mij. Je kan veel beter voor een gewone shampoo gaan en je vader leren om een quick detailer te gebruiken terwijl hij de wagen droogt.

Gewoon
-Goede washmitt & Shampoo
-Een Qd
-En een Miracle Dryer

Ja ik weet het.... ik zal het er nog eens met mijn vader over hebben.
Hoe bedoel je de quick detailer te gebruiken terwijl hij de wagen droogt??
Ik droog de hele auto meestal en dan ga ik pas met, in mijn geval QW+ eroverheen... eerst met 1 doek rondom helemaal aanbrengen en dan met een schone doek helemaal uitpoetsen.

Maar goed ik dacht wat nou als die nieuwe shampoo van poorboys hier prima hiervoor is!?
 
Ik doe het meestal zo als ik enkel even was.

-Was de wagen.
-Afspoelen ,zodat er enkel nog wat druppels hier en daar overblijven.
-Daarna nevel ik de hele wagen in met een QD.
-Dan gewoon drogen.

Maar dit werkt dus niet met een spray wax..Enkel met een QD (Last touch ,Spray & Gloss).

De shampoo heb ik nooit gebruikt ,maar ik wou gewoon zeggen dat ik niet echt fan ben het hele shampoo en wax gebeuren.
 
Ik zou gaan voor de gewone PB S&S. De PB S&W heeft alleen zin voor in de winter of voor een auto die regelmatig wordt bijgehouden. Puur om de bestaande waxlaag te voeden of aan te vullen tot een volgende beurt.

Het is natuurlijk zonde om de PB S&W te gebruiken op een wagen die nog een volledige stappenplan moet ondergaan.
 
Zojuist wilde ik een topic openen over dit onderwerp. Dit product is al een aantal jaar af en toe verkrijgbaar omdat het steeds een tijdelijke productie is. Het enige wat ik heb gevonden over dit product is dat er een wax bij inzit als beschermlaag. Er zijn een aantal gebruikers op het forum van PB diehet helemaal geweldig vinden.

Ik heb niet kunnen vinden of je na dit product je auto net zo goed voorzien van een glaze/sealant als SS&S. Misschien dat Tim dat weet. Als shampoo wil ik een van deze 2 gaan bestellen namelijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nicknameless zei:
Ik zou gaan voor de gewone PB S&S. De PB S&W heeft alleen zin voor in de winter of voor een auto die regelmatig wordt bijgehouden. Puur om de bestaande waxlaag te voeden of aan te vullen tot een volgende beurt.

Het is natuurlijk zonde om de PB S&W te gebruiken op een wagen die nog een volledige stappenplan moet ondergaan.

Deze auto wordt regelmatig bijgehouden! Middels het 5 stappen plan.. hij is vorige week gedaan ;) (zie show-off)
 
Aangezien meneer Poorboy redelijk snel reageert op zijn forum heb ik daar een topic gestart over het verschil tussen deze 2 bij gebruik van producten erna
http://poorboysworld.net/board/viewtopic.php?t=1352
 
Jeroentje zei:
Oh oh

Zie ik net de 473ml variant in de shop.... :-"

Enig idee wanneer deze verwacht wordt Tim? :weetniet

Laat je telefoonnummer en/of emailadres achter, en je krijgt vanzelf een sms/belletje en/of een email wanneer het produkt op voorraad is.

;)