• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Superieure wet look

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Ik zie telkens auto's op forums voorbij komen met een hele mooie wet look. Ik weet dat het van het soort lak en kleur afhankelijk is, maar hoe creëer ín het algemeen zo'n wet look? Ik doe het zelf vaak met het de producten bij het 5 stappen plan, dus dc step 1 step 2 en dan de nxt tech wax. Ik heb alleen nu ook sinds kort de m16 in huis, maar ik heb die nog niet echt uitgeprobeerd.

Maar wat raden jullie aan voor een mooie glans. Welke producten heb je hier voor nodig en wat doen deze producten precies?

Hopelijk kan ik mijn gepoetste auto nog meer laten blinken.
 
Hi Danny,

De voorbereiding is erg belangrijk. Dus eerst wassen, kleien en polijsten. De polish of een glaze geeft de glans aan je auto. De wax verzegelt deze glans.

Als je een donkere kleur auto hebt kan je eens naar Black Hole van Poorboy's kijken, heb je een lichte auto, kijk dan naar White Diamond. Ze staan op onze site, maar nog zonder beschrijving. :sob:

Check anders eens Poorboy's World Website

Ciao,

Tim
 
Ik heb op dit moment de dc step 1 en dc step 2 met de nxt tech wax.
Volgens mij geeft de wax ook wel wat glans af, want ik heb een tijdje geleden mijn broertjes auto gedaan en ik heb toen alleen maar gewassen en gewaxt (zonder voorbereiding omdat ik daar nog geen materiaal aan wil verspillen omdat ik hem nog eens excentrisch onder handen ga nemen) en het viel me toen op dat alleen met waxen al een mooie glans had. Dus tjah volgens mij doet de wax ook wel wat.

Ik heb zelf een oranje auto en het zit eigenlijk een beetje tussen ligt en donker in. In de zon is hij wat ligter van kleur, maar in de schaduw wat donkerder. Maar jah volgens mij hebben alle auto's dat.
Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen, want het is een apparte kleur.

Ik poets niet alleen voor mezelf, maar ook voor anderen en ik vroeg me gewoon af hoe dibbuz, goku en al die anderen aan zulke ongelooflijke wet looks komen.
Ook in films zoals 2 fast 2 furious tokyo drift spatten de glansende auto's van het scherm af.
 
Het wetlook effect hangt volgens mij echt af van het type lak en de samenstelling. Uiteraard is de voorbereiding ook cruciaal maar het is niet zo dat door het aanbrengen van een bepaalde wax je ineens een gigantische wetlook hebt. Die moet er ook al zijn na het polijsten. Bij de Subaru Outback die gedaan heb had ook zo'n mooie wetlook:
67011eef.jpg

927ecaa2.jpg

c3cb0955.jpg
 
Je moet niet vergeten dat de auto's in bijvoorbeeld The fast & the furious en op autoshows e.d. geen standaard lakafwerking hebben zoals je eigen auto. De meeste hebben meerdere laklagen en minimaal 4 tot 6 blanke laklagen, vervolgens wordt de hele auto ge-wetsand en daarna gepolijst, hierdoor is er geen sinaasappel effect meer op de lak en is deze perfect glad, dit geeft natuurlijk een geweldige glans en diepte!
De hoeveelheid sinaasappel effect in je lak bepaald ook in zekere mate de glans. :-"
 
Zow doende, maar met wat voor producten krijg ik een nog betere glans?
Wat gebruiken jullie en raden jullie me aan en waarom?
 
Een wax met een hoog carnauba% zal meer diepte geven maar verwacht daar niet alles van.
De lak moet zo schoon en glad mogelijk zijn zodat er de meeste reflectie zal zijn.

Helaas zoals stimpy aangaf heb je vijna altijd te maken met sinaasappellak waardoor het licht meerdere kanten reflecteert en zo minder diepte geeft. Hoe strakker de lak hoe meer diepte.
 
Ik heb op dit moment de m16 in huis wat qua wax al een goed product is.
Verder heb ik ook dc step 1 and 2 in huis samen met de m83.
Kun je hiermee ook al een mooie wet look krijgen of raad je me andere producten aan?
 
Met wat je hebt moet wel lukken M26 geeft warmer gevoel zijn wel aantal waxen die nog beter zijn maar dan ga je al snel naar 100 euro per potje bijv. M 7 werkt ook heel goed.
 
tangerine mean machine zei:
Ik heb op dit moment de m16 in huis wat qua wax al een goed product is.
Verder heb ik ook dc step 1 and 2 in huis samen met de m83.
Kun je hiermee ook al een mooie wet look krijgen of raad je me andere producten aan?
Als je het hiermee niet redt ga je het niet ineens wel redden met andere producten denk ik.
 
Wat dacht je van deze wetlook ??

Gewassen met Mq. Gold Class Wash
Poorboys Black Hole Glaze
Meq M26 Wax

Kkleien/polishen had ik vorige maand al gedaan met M80/M83 van meq.
Tegenwoordig gebruik ik de SRR serie van Poorboys, Polo en een Omega mee gedaan en super resultaat, werkt prettiger dan de M80/M83


DSC04193.jpg


DSC04192.jpg


DSC04188.jpg


DSC04189.jpg
 
Die doffe rooie auto's doen het hem op de achtergrond. Dit is echt 1 van de mooist gepoetste auto's die ik ooit gezien heb zeg.
En wat is nu het meest bepalend voor die ultieme wetlook in je hele stappen plan geweest?
 
Wetlook pakt ook wat beter uit op minder metalic lak vind ik. Maar die Peug mag er ook zijn qua glans! :cool:

JohnnY zei:
Echt mooi gewoon hoe die A6 er daar bij staat, :cool:

Je zou er bijna niet meer mee durven rijden ;)
Persoonlijk: damn... ik kick er ook wel op hahaha
 
B.K. zei:
De bovenste foto is het goed zichtbaar:)^
De bovenste is gemaakt onder een kapotte afdak met half ligt en half schaduw.

Maar zou de wetlook nog beter kunnen en dan duid ik op de 2e foto?
Of hangt het er ook vanaf waar en hoe je fotografeerd?
 
@Ladybug

De Black Hole Glaze gaf net effe die extra diepe wetlook.
Zonder mas de wagen al schitterend aan het glimmen maar miste je die diepte in de glans die er nu dankzij de Black Hole Glaze wel in zit.

Enne...rijden doe ik er zeker mee want moet natuurlijk wel weer een reden hebben om hem weer te poetsen.
Gem 60.000 km per jaar, minimaal 1x poetsen per week, dus reken maar uit hoeveel km. per poetsbeurt.
 
1154km per poetsbeurt, dan mag het ook wel weer. Als ik hem maar eens per 1154km zou wassen/poetsen dan heb ik het lekker rustig met de eigen auto. Daar doen we ruim een maand over.