• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Surf City Garage Speed Demon Wax Detailer

IJsblok

Detailing addict
19 jan 2014
70
65
Ridderkerk
Goedemiddag,

Ik gebruik nu een jaartje naar volle tevredenheid de Speed Demon Wax Detailer van Surf City Garage. Ideaal om de auto net die extra boost te geven vlak na een wasbeurt.
Helaas is deze uit het assortiment. Maar wat is nou een mooie vervanging hiervoor?
Ik gebruik al een aantal spray waxen/quick detailers maar die zijn allemaal anders qua resultaat:
- Spray and wipe
- perfetto
- dodo juice future armor (komt nog meest in de buurt)

Als jullie suggesties hebben hoor ik het graag, het zou dus een spray wax met nano sealant zijn waar ik ongeveer op uit kom.
Alvast bedankt!

gr. Paul
 
Ik heb geen ervaring met die detailer spray van SCG. Maar, wat verwacht je ervan het product? Moet het een goede beading achterlaten, of wil je dat de lak juist mooi glad wordt?

Een echte beadmaker, is Sonax Briljant Shine Detailer. Met ook een goede standtijd. Alleen maakt deze je lak niet erg glad.
Gyeon Ceramic Detailer, die laat ook mooie beading achter, en maakt je lak juist wel glad. De standtijd weet ik alleen niet.

Er zijn zoveel producten, zoveel meningen...
 
  • Leuk
Reactions: IJsblok
De Speed Demon vind ik wel een geinig product. Ik beschouw dit als een detailerspray met toevoeging, dus op de doek sprayen - inwrijven - nawrijven.

De Spray & Wipe en Perfetto zijn detailsprays zonder toevoeging, dus dan is het begrijpelijk dat deze niet naar je verwachting waren.

Je zou dus kunnen kiezen voor producten zoals Dodo Juice - Red Mist als je de looks en ietwat bescherming wilt updaten.
Persoonlijk vind ik Gyeon - Cure in looks en bescherming erg goed, maar is wat prijziger.

Als de auto goed gepolijst is c.q. de lak is in prima staat, dan doet een toevoeging voor de looks weinig tot niets, dus dan kan je beter kijken naar een product wat meer bescherming biedt en minder looks.
Als de lak de voeding kan gebruiken, dan kan je kijken naar iets wat goed voedt en misschien wat minder lang/goed beschermd, maar dan moet je het waarschijnlijk vaker herhalen.
 
  • Leuk
Reactions: IJsblok
Inderdaad handig om even te vermelden wat ik ervan verwacht .
De speed demon geeft door de wax die erin zit best veel glans, ondanks dat de lak in prima staat is, laat het 5% zijn maar je ziet het wel.
Daarnaast geeft het ook een goede beading die enkele weken blijft zitten en het maakt de lak glad.
Een alles in 1 goedje eigenlijk die ik na het wassen gebruik om net die druppels of plekjes nog even weg te werken.

De dodo producten ben ik wel fan van dus ga ik zeker eens proberen. Gyeon ben ik ook benieuwd naar, ik zal de reviews eens lezen.
Bedankt heren. En meer tips zijn nog steeds welkom.

Gr. Paul
 
Nu heb ik in de loop der jaren best veel detailspray‘s geprobeerd (met en zonder beschermende toevoeging) hieronder mijn favo sprays:
Ddj red mist = glans uit een flesje en probleemloze verwerking. Absolute wetlook en laat wat bescherming achter.
Poorboys Spray&wipe = fijne basic detailer zonder beschermende factor ik gebruik em als drooghulp bv .

Nu mijn auto in een coating staat:
Gyeon Ceramic detailer = vanwege de makkelijke verwerking.
Nanolex final finish = Mooi spul (geen beschermende factor voor zover ik weet)
En wanneer het weer wat slechter/kouder wordt pak ik vaak Carpo Reload of Gyeon Cure.

Koch chemie FSE = super tegen kalkvlekken en daarom bij mij een mooie aanvulling op de collectie
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en IJsblok
Ik zou ook eens kijken naar de Turtle Hybrid Sealant wax, prettig te verwerken en langdurige bescherming. Wowo Final Shine is ook fijn te verwerken, zit alleen niet meer in het assortiment. Fukupika Spray Strong Type(sealant) is iets lastiger te verwerken maar ook prima. Bead Maker vind ik nog steeds erg fijn spul om te verwerken maar geen lange bescherming, voor de rest DDJ Red Mist, Gyeon Cure zijn al genoemd, teveel om op te noemen. Als de Future Armor goed bevalt zou ik het daar gewoon bij houden.
 
  • Leuk
Reactions: IJsblok en RoyR
Die SCG, was idd een topper. Alleen de geur, net een apotheek. Naast glans en de protectie, vond ik dat de SCG ook wat donkerder werd, of het wetlook is, daarvoor vond ik het te weinig.

Gyeon QD zal ik dan eens vergelijken in de 50/50. Thnx voor de tip.
 
  • Leuk
Reactions: IJsblok
Een tijd terug een flesje 237ml tijdens de 'uit het assortiment actie' gekocht.

Normaliter gebruik ik de BSD, 1:1 verdund. Verwerkt dan makkelijker, mooie beading en best wel lange standtijd.

Aangezien ik graag met een schone auto op vakantie ga, vandaag gewassen en nu ook een keer de SCG gebruikt. Jullie hebben niets teveel gezegd. Dit verwerkt echt makkelijk. En wat glad, echt een groot verschil met BSD. Dit ga ik vaker gebruiken. En als het op is, zeker 1 van de aangedragen alternatieven bekijken.

@RoyR dus zeker aan te raden

Top, zo,n forum!
 
  • Leuk
Reactions: IJsblok en RoyR
Het is ook niet eerlijk om BSD te vergelijken met dit soort producten. Er staat detailer op maar het is niet echt een detailer in de zin dat het snel te verwerken is. Qua duurzaamheid is BSD lastig te verslaan als spray product. Dat is dan weer het voordeel van BSD.

En hoe glad een lak aanvoelt hoeft helemaal niets te zeggen over de waterafstotendheid. Ee glascoating is van zichzelf vrij stroef maar geeft wel uitzonderlijk goede beading.