• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Surprise

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
0ff395c5dff87fb64e15a2b7acc9d947.webp

@PeterS @Jansen kijkt eens hier wat ik vandaag heb gekregen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers
Mooi pakketje, ik ben benieuwd of je hier de swirls mee wegkrijgt :)
Let us know! en Succes!
Merci, ben kapot. Heb gansde dag gepolijst. Ben nu eventjes op adem aan komen. Deze producten zal dan voor mijne auto (Mercedes) zijn.
Ik ga nog een glaze aanbrengen, ik moest uitkijken, dat het zeker goed ontvet zou zijn. Was dat achter polish of voor wax dat het goed ontvet moest zijn? Mag ik dan gewoon de wagen met een PH 12 auto shampoo wassen, dan zou het toch ook ontvet zijn of niet?

We kregen op de Nanolex of Geyon dag de tip de auto na het polijsten te wassen met warm water (max 60 graden) en zwaar ontvettend afwasmiddel zonder verzachtende componenten voor je handen... Daarna nog met een doekje met Prep of Ex nadoen.
Daarna komt pas de beschermende fase met een wax. Indien gewenst (ik doe t nooit omdat het de standtijd verkort) kun je na het ontvetten en voor de wax nog een glaze aanbrengen...

Mooi pakketje heb je daar trouwens!!

Edit: ik heb bij de Wibra de Dasty extra ontvettend profi afwasmiddel gekocht.. Dat zou toch moeten werken!

We kregen op de Nanolex of Geyon dag de tip de auto na het polijsten te wassen met warm water (max 60 graden) en zwaar ontvettend afwasmiddel zonder verzachtende componenten voor je handen... Daarna nog met een doekje met Prep of Ex nadoen.
Daarna komt pas de beschermende fase met een wax. Indien gewenst (ik doe t nooit omdat het de standtijd verkort) kun je na het ontvetten en voor de wax nog een glaze aanbrengen...

Mooi pakketje heb je daar trouwens!!

Edit: ik heb bij de Wibra de Dasty extra ontvettend profi afwasmiddel gekocht.. Dat zou toch moeten werken!

Merci en Bedankt voor de snelle reactie. Ik wist niet dat Glaze de duur van wax verkorte.

Als je een glaze aanbrengt is ontvet niet echt nodig hoor. Als je tevreden bent met het polijstresultaat kan je de glaze aanbrengen en daarna de wax.

Merci en Bedankt voor de snelle reactie. Ik wist niet dat Glaze de duur van wax verkorte.

En, ja dat vind ik ook een goed idee. Ik denk dat mn vrouw er nog 1 heeft staan (Dasty ) of de (Quick ) van de action.

Maar ik denk eerder dat ik hem heel goed ga wassen en zo, met Gyeon Prep de overgebleven residuen afhalen.

Als je een glaze aanbrengt is ontvet niet echt nodig hoor. Als je tevreden bent met het polijstresultaat kan je de glaze aanbrengen en daarna de wax.
Hey, Jansen. Ik zal dan hem eens heel goed insoapen en goed afwassen. En achter afdrogen zal ik dan een Glaze opbrengen en dan een wax dus tussen Glaze en Wax is het ook niet nodig om te ontvetten he

Dat is niet zo gek, zo'n auto polijsten met een 'gewone' machine is al een flink karwei maar met een Rupes mini hélemaal.
Heb meermaals geprobeerd om een foto van een pad te plaatsen. Hier op jou profiel maar het lukt me niet.
Heb de blauwe pad van Rupes gebruikt en is al halfweg.

Tussen glaze en wax absoluut niet ontvetten. Glaze is een olie (vettig) laagje dus die haal je dan meteen weer weg.

Wat is dat eigenlijk met de Action hier. Ik hoor allemaal Dasty en dergelijke. Ik ben er één keer geweest en ben gillend weg gelopen...

• Leuk
Reacties: Sugr_81
@Sugr_81 Ik bedoelde juist dat het niet nodig is om de auto na het polijsten te wassen voordat je de glaze aanbrengt. Wat ik zou doen als je klaar bent met polijsten:

- Glaze
- Wax

@Sugr_81 Ik bedoelde juist dat het niet nodig is om de auto na het polijsten te wassen voordat je de glaze aanbrengt. Wat ik zou doen als je klaar bent met polijsten:

- Glaze
- Wax
Oesje, dat was nipt van mij. Ik denk dat ik een zonneslag heb gekregen maar goed heb me juist recht gezet om mijn laatste klusjes te gaan afwerken.
Thanks. Mannen