• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki Alto 2001

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Gisteren en vandaag heb ik me bezig gehouden met een Suzuki Alto.

Gebruikte materialen:

Kärcher
2 emmers met Gridguard
woolmitt
DJ Born To Be Mild
Meg's Hot Rims All Wheel Cleaner

PB Spray & Wipe
PB Elastic Clay

DAP900
SSR2
Monello Finale

DJ Lime Prime Lite
DJ Purple Haze Pro

PB Trim Restorer

Mothers Tire Brush
Mothers Reflections Advanced Tire Care

Eerst maar eens een rondje rond de auto. Wat ik zag werd ik niet vrolijk van. De eigenaresse overigens ook niet:(

4119691.webp

4119713.webp

Hier valt5 niets meer aan te doen. De vorige eigenaar had er van die vingers opgeplakt alsof er iemand tussen het portier zat. De voorbumper is provisorisch gespoten door de vorige eigenaar. Van primer had hij blijkbaar nog nooit gehoord waardoor de verf er nu met een tuinslang al af te spuiten is8-()) De enige optie is overspuiten door een goede spuiter.

4119776.webp

Dan de auto maar wassen met DJ Born To Be Mild en twee emmers met Gritguard. Na het afspoelen was er een schitterende beading zichtbaar (NOT) :lol
4119823.webp

Na het wassen en drogen de auto gekleid. Ik moet zeggen dat de vervuiling erg meeviel. Alleen op het dak en de motorkap wat hars en onder bij de dorpels wat teerspetters.

Na het kleien de Brinkmann ter hand genomen. Swirls en krassen all over the place.
4119845.webp

4119848.webp

4119850.webp

Vervolgens polijsten. Eerst een testspot. Na wat verschillende combinaties geprobeerd te hebben kwam ik op PB SSR2 op Oranje en Monello Finale op zwart. Alle swirls kreeg ik er niet uit. Een zwaardere combo veroorzaakte meer schade dan dat er al is. Misschien dat een roterende machine meer resultaat kan bieden, maar die heb ik niet.

Daarna met een zwarte pad met de DAP op standje 2 de lak gevoed met DJ Lime Prime Lite. Heerlijk spul om mee te werken, tenzij de lak te warm word is mijn ervaring. Misschien werkt Black Hole dan beter.

Na het voeden twee laagjes DJ Pro handmatig aangebracht en de trims met PB Trim restorer behandeld.
Hierna de banden nog even behandeld met Mothers Reflections Advanced Tire Care.

Als laatste nog even de stofzuiger door het interieur gehaald en alle kunstof delen gereinigd met Meg's APC 1:10 en PB Natural Look Dressing.

De afterpics.

4119979.webp

4120011.webp

4120018.webp

4120022.webp

Even een refectieshot
4120027.webp

En een plaatje van het interieur
4120035.webp

Zo...dat was het weer voor vandaag. Nu eerst een pilsje:) x-]

Mensen, bedankt voor het lezen:cool :cool

Jammer van die blanke lak. Dat spatbord snap ik wel, maar dat de blanke lak meekwam met het verwijderen van een sticker op de deur vind ik wel apart!

Maargoed, alles kan mooi worden. Het is slechts een kwestie van poen.

hij is toch serieus opgeknapt...inderdaad spijtig van die lakschade....daar kunnen we niks aan veranderen...

Altijd irritant als je ziet wat vorige eigenaren ermee uitgespookt hebben, maar hij is zeker opgelknapt :-)^

Ik ben inderdaad erg tevreden over de reflections tire spray. Ik hou niet van heel erg glanzende banden en deze spray geeft een heel mooie zijdeglans. Twee keer sprayen op een Carclean.com Flex Foam Tire Dressing Applicator is ruim voldoende om een band mooi te dressen.

dat heb ik nou ok,echt super spul,heb nu de HD gel in de test,matig hoor dat spul nu wel lekker voordelig geprijst dus...:lol

Heb zelfde auto, zelfde kleur en bijna zelfde kenteken 62-HZ-HZ. Lak is over het algemeen slecht, die van mij is zeer dun en meer bruin dan zwart.

De lak is inderdaad dramatisch. Met een lichte combo kreeg ik de swirls er niet goed uit en met een zwaardere combo veroorzaakte ik meer krassen en swirls dan dat er al in zaten:s :s Je hebt trouwens helemaal gelijk voor wat betreft die bruine gloed. Met name de motorkap van dit exemplaar heeft die gloed er overheen.

Net auto'tje en mooi resultaat. Wieltjes staan 'em ook goed trouwens.
Waanzinnig zonde van die lakschades, maar zoals hierboven al geschreven, is te corrigeren...