Dit weekend stond er wat anders dan een auto op de planning, namelijk een motor en wat voor 1! Een Suzuki GSX 1300 B-King.
245 kilo
195 pk i.p.v. de standaard 184 pk
afgeregelde top van 310 km/uur
De motor bij aanvang:
Pre-wash / foamen / wassen:
Kort maar krachtig: dat heb ik niet gedaan
Normaal bij een auto doe ik het hele was proces, maar bij de motor durfde ik het gewoonweg niet aan. Ik raakte helemaal in de stres bij de gedachte dat 'ie om zou vallen of dat íe van de paddock standaard zou mieteren...
Ook het idee dat al dat water en foam óverl zou komen te zitten, leek me ook niet zo'n strak plan met al die bedrading enz.
Ik heb de motor zo goed als mogelijk volgens een waterless wash gewassen. Met heel veel doeken, zachte kwastjes, PB Spray&Wipe, PB APC is de motor aardig schoon geworden.
Staat van de lak:
tjsa, met een motor heb je een veel 'inniger' contact dan met een auto, vandaar dat de lak er flink goed gehavend uit zag. Swirls, uit elkaar gespatte inseceten, ingebakken waterspots, bird droppings...
Polijsten:
aangezien het oppervlak van een motor vele malen kleiner is dan van een auto, werden de ukkies onder de polijstmachines aan het werk gezet, de "reuzen" hadden een weekend verlof aangezien je met die bakbeesten toch niet uit de voeten kunt.
- Rupes Bigfoot Mini
- Proxxon rotary
- LE A1000
- Gyeon polijst pasta Compound en Polish
- diverse kleine pads.
Diverse voor en na foto's:
De glans en reflectie is weer aardig terug:
Uitlaat behandeld met een polijstbal op de accuboormachine en Great Lion metal polish. Naderhand behandeld met Gyeon Rim.
Helaas waren de velgen ver heen, niet de moeite waard om er veel tijd aan te spenderen. Welliswaar goed schoon gemaakt, ontvet en behandeld met Gyeon Rim
De remklauwen behandeld met Gyeon Rim
Zadel gereinigd met Nanolex Interior Cleaner en borstel. Het zadel is weer mooi schoon en stroef.
Je kent het vast wel, tussen kiertjes waar polijst resisu tussen zit waar je met een doek net niet goed bij komt. Ik had een zwik touch-up sticks liggen en deze passen precies tussen de kieren, met een beetje gepiel krijg je de kieren schoon
Nadat alles 2x goed ontvet is met Gyeon Prep, was het tijd voor de coating: Gyeon One, Rim en Trim.
De volgende dag, een goede 15 uur later, de motor heeft al die tijd binnen gestaan bij een graad of 20, de gehele motor nog eens voorzien van een laagje Cure.
Uiteraard nog even een beading en sheeting testje gedaan.
Een rondje om de motor heen:
En toen kon de motor naar buiten.
245 kilo
195 pk i.p.v. de standaard 184 pk
afgeregelde top van 310 km/uur
De motor bij aanvang:
Pre-wash / foamen / wassen:
Kort maar krachtig: dat heb ik niet gedaan
Normaal bij een auto doe ik het hele was proces, maar bij de motor durfde ik het gewoonweg niet aan. Ik raakte helemaal in de stres bij de gedachte dat 'ie om zou vallen of dat íe van de paddock standaard zou mieteren...
Ook het idee dat al dat water en foam óverl zou komen te zitten, leek me ook niet zo'n strak plan met al die bedrading enz.
Ik heb de motor zo goed als mogelijk volgens een waterless wash gewassen. Met heel veel doeken, zachte kwastjes, PB Spray&Wipe, PB APC is de motor aardig schoon geworden.
Staat van de lak:
tjsa, met een motor heb je een veel 'inniger' contact dan met een auto, vandaar dat de lak er flink goed gehavend uit zag. Swirls, uit elkaar gespatte inseceten, ingebakken waterspots, bird droppings...
Polijsten:
aangezien het oppervlak van een motor vele malen kleiner is dan van een auto, werden de ukkies onder de polijstmachines aan het werk gezet, de "reuzen" hadden een weekend verlof aangezien je met die bakbeesten toch niet uit de voeten kunt.
- Rupes Bigfoot Mini
- Proxxon rotary
- LE A1000
- Gyeon polijst pasta Compound en Polish
- diverse kleine pads.
Diverse voor en na foto's:
De glans en reflectie is weer aardig terug:
Uitlaat behandeld met een polijstbal op de accuboormachine en Great Lion metal polish. Naderhand behandeld met Gyeon Rim.
Helaas waren de velgen ver heen, niet de moeite waard om er veel tijd aan te spenderen. Welliswaar goed schoon gemaakt, ontvet en behandeld met Gyeon Rim
De remklauwen behandeld met Gyeon Rim
Zadel gereinigd met Nanolex Interior Cleaner en borstel. Het zadel is weer mooi schoon en stroef.
Je kent het vast wel, tussen kiertjes waar polijst resisu tussen zit waar je met een doek net niet goed bij komt. Ik had een zwik touch-up sticks liggen en deze passen precies tussen de kieren, met een beetje gepiel krijg je de kieren schoon
Nadat alles 2x goed ontvet is met Gyeon Prep, was het tijd voor de coating: Gyeon One, Rim en Trim.
De volgende dag, een goede 15 uur later, de motor heeft al die tijd binnen gestaan bij een graad of 20, de gehele motor nog eens voorzien van een laagje Cure.
Uiteraard nog even een beading en sheeting testje gedaan.
Een rondje om de motor heen:
En toen kon de motor naar buiten.
Laatst bewerkt: