Dit (lange) weekend stond er een Suzuki Swift voor een full in-/ en exterieur detail.
De auto bij aanvang:
De lak voelde en hoorde aan als schuurpapier
Pre-wash, foamen, wassen, de-ironizer:
Als eerste de auto helemaal ingespoten met Autoglym TFR, Poorboy's World APC en daarna de boel ingefoamd met ValetPro Snowfoam Combo2 zodat de vervuiling los kan weken. Toen de auto grondig afgespoten en gewassen met Waxaddict shampoo
Als je denkt dat daarna de auto schoon is... met Monello Non-Ferro aan de slag gedaan
Er bleef maar overal vuil vandaan komen, om gek van te worden
Na dik 2,5 uur bezig te zijn geweest met wassen, afspuiten, spoelen, wassen, spoelen, afspuiten vond ik het wel welletjes en heb de boel opgeruimd zodat ik binnnen verder kon gaan.
Kleien:
Wat een goede voorbereiding al niet kan doen, er kwam naderhand niet heel veel vervuiling met het kleien vanaf. Een nieuw stuk vs. een nieuw stuk gebruikte klei. Ik had veel erger verwacht...
Lakdiktemeting:
gewoon redelijk normale waardes, geen uitschieters.
Lakdefecten:
het viel allemaal erg mee, wel wat gebruikelijke swirls, her en der wat beschadigen, maar niets schokkends.
Polijsten:
over het algemeen staan Jappen erom bekend niet echt harde lakken te hebben, dat was bij deze wel anders! Een testspot wees al gauw uit dat er toch grof geschut aan te pas moest komen. Sommige delen lieten zich niet zomaar corrigeren, daar moest zelfs Scholl Concepts S2 (de een na grofste pasta!!!) en Shock2Cut aan te pas komen
De lak werd in 3 stappen behandeld of 4 als je de Gyeon Primer mee telt
Dit gaf de volgende voor en na resultaten:
Helaas kreeg ik de stijlen maar niet strak, hoe fijn ik ook finishte
De kleine plekjes waar je lastig bij komt, behandeld met de LE A1000. Sinds kort heb ik hier ook een verlengstuk voor zodat je ook wat 'dieper' kan komen.
Uiteraard wel opletten dat je de randen er niet mee raakt. (overigens zijn de grepen éérst afgeplakt voordat ik daadwerkelijk ging polijsten...)
Ein-de-lijk ook goede maat padjes gevonden (40/50mm) in 4 gradaties die prima passen op de vage maat backingplate van 38mm
De glans en reflectie zit er weer goed in, de metallic flake doet weer 'pop'
Overigens kwam meneer K.Rekel nog even langs om de boel te inspecteren...
Interieur:
Het interieur werd uitgezogen, alles met een lap en Nanolex Interior Cleaner schoon gemaakt, naderhand is al het kunststof behandeld met Poorboy's World Natural Look, het leer met Gyeon Leather Coat.
Bescherming:
Omdat de auto vaak onder een boom staat, is besloten de lak te beschermen met Gyeon One. Alle liggende delen hebben 2 lagen gekregen.en als kers op de taart alles nog voorzien van een laagje Gyeon Cure.
De lak voelt baby billetjes glad aan
Trims behandeld met Gyeon Trim.
Na nog wat puntjes op de i te hebben gezet:
- glaswerk gereinigd
- banden in de Gyeon Tyre
- alle sponningen uitgebaggerd
En toen kon na 25 uur! de auto naar buiten...
De auto bij aanvang:
De lak voelde en hoorde aan als schuurpapier
Pre-wash, foamen, wassen, de-ironizer:
Als eerste de auto helemaal ingespoten met Autoglym TFR, Poorboy's World APC en daarna de boel ingefoamd met ValetPro Snowfoam Combo2 zodat de vervuiling los kan weken. Toen de auto grondig afgespoten en gewassen met Waxaddict shampoo
Als je denkt dat daarna de auto schoon is... met Monello Non-Ferro aan de slag gedaan
Er bleef maar overal vuil vandaan komen, om gek van te worden
Na dik 2,5 uur bezig te zijn geweest met wassen, afspuiten, spoelen, wassen, spoelen, afspuiten vond ik het wel welletjes en heb de boel opgeruimd zodat ik binnnen verder kon gaan.
Kleien:
Wat een goede voorbereiding al niet kan doen, er kwam naderhand niet heel veel vervuiling met het kleien vanaf. Een nieuw stuk vs. een nieuw stuk gebruikte klei. Ik had veel erger verwacht...
Lakdiktemeting:
gewoon redelijk normale waardes, geen uitschieters.
Lakdefecten:
het viel allemaal erg mee, wel wat gebruikelijke swirls, her en der wat beschadigen, maar niets schokkends.
Polijsten:
over het algemeen staan Jappen erom bekend niet echt harde lakken te hebben, dat was bij deze wel anders! Een testspot wees al gauw uit dat er toch grof geschut aan te pas moest komen. Sommige delen lieten zich niet zomaar corrigeren, daar moest zelfs Scholl Concepts S2 (de een na grofste pasta!!!) en Shock2Cut aan te pas komen
De lak werd in 3 stappen behandeld of 4 als je de Gyeon Primer mee telt
Dit gaf de volgende voor en na resultaten:
Helaas kreeg ik de stijlen maar niet strak, hoe fijn ik ook finishte
De kleine plekjes waar je lastig bij komt, behandeld met de LE A1000. Sinds kort heb ik hier ook een verlengstuk voor zodat je ook wat 'dieper' kan komen.
Uiteraard wel opletten dat je de randen er niet mee raakt. (overigens zijn de grepen éérst afgeplakt voordat ik daadwerkelijk ging polijsten...)
Ein-de-lijk ook goede maat padjes gevonden (40/50mm) in 4 gradaties die prima passen op de vage maat backingplate van 38mm
De glans en reflectie zit er weer goed in, de metallic flake doet weer 'pop'
Overigens kwam meneer K.Rekel nog even langs om de boel te inspecteren...
Interieur:
Het interieur werd uitgezogen, alles met een lap en Nanolex Interior Cleaner schoon gemaakt, naderhand is al het kunststof behandeld met Poorboy's World Natural Look, het leer met Gyeon Leather Coat.
Bescherming:
Omdat de auto vaak onder een boom staat, is besloten de lak te beschermen met Gyeon One. Alle liggende delen hebben 2 lagen gekregen.en als kers op de taart alles nog voorzien van een laagje Gyeon Cure.
De lak voelt baby billetjes glad aan
Trims behandeld met Gyeon Trim.
Na nog wat puntjes op de i te hebben gezet:
- glaswerk gereinigd
- banden in de Gyeon Tyre
- alle sponningen uitgebaggerd
En toen kon na 25 uur! de auto naar buiten...
Laatst bewerkt: