• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Suzuki Swift

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
Beste CC-ers,

Dit weekend was de Suzuki Swift van mijn vriendin aan de beurt. Dit had ik vorige week al aangekondigd :) Project aankondiging

Natuurlijk wil ik jullie het eindresultaat niet onthouden;

Natuurlijk zijn begonnen met de auto eerst grondig te wassen;
CIMG2477.webp

CIMG2478.webp

CIMG2479.webp

Na het afspoelen; (als iets nat is glimd het altijd)
CIMG2480.webp

CIMG2481.webp

Na het drogen met de Towel;
CIMG2484.webp

CIMG2485.webp

CIMG2483.webp

Toen maar eens goed met de klei aan de gang gegaan, hier werd aardig veel duidelijk;
IMAG0039.webp

Na het kleien begon de auto steeds meer te schitteren
CIMG2487.webp

CIMG2488.webp

CIMG2491.webp

Nu de auto geheel teer/hars/crap vrij was kwamen ook de krassen goed tevoorschijn.. (oude eigenaar heeft kennelijk vaak donaties gedaan aan de "krasstraat";
CIMG2486.webp

Natuurlijk even de rubbers afplakken (later bleek dat het aan de andere kant zonder afplakken ook best goed uitpakte)
CIMG2494.webp

Toen begonnen met een Oranje pad icm de Mezzo (op plekken waar ik het nodig vond, voorschermen, motorkapje en sommige stukken aan de zijkanten, natuurlijk ook icm de handapplicator.
CIMG2493.webp

Na een hit Oranje Mezzo de rest afgemaakt met Witte pad icm de Mezzo;
CIMG2498.webp

CIMG2499.webp

CIMG2502.webp

Na het afnemen enkele shots;
CIMG2496.webp

CIMG2504.webp

Voorschermen waren weer aardig krasvrij;
CIMG2506.webp

CIMG2507.webp

Na 2 hits Mezzo aan de gang gegaan met de Light green icm Finale (vind ik echt goe werken)
CIMG2505.webp

Natuurlijk wordt deze auto ook voorzien van de Wolfgang Pre-Wax;
CIMG2509.webp

Na deze hit is op de swift de Fuzion aangebracht.
Ook is natuurlijk aan de wielkastjes gedacht (cockpitspray van de action) en de kunstof delen bewerkt met de Trim restore (PB)
Zie hier het eindresultaat;

CIMG2510.webp

CIMG2511.webp

CIMG2512.webp

CIMG2513.webp

CIMG2515.webp

CIMG2517.webp

CIMG2519.webp

CIMG2518.webp

De krasjes op het voorscherm zijn verdwenen als sneeuw voor de zon;
CIMG2521.webp

En om nogmaals de glans te bevestingen :-b
CIMG2516.webp

En om aan te geven hoe blij de vriendin en haar carbuddy waren;
CIMG2522.webp

Gr. Paafje

De klei was goed vies zeg! Wat een lap klei gebruik je trouwens :eyes Prachtig om te zien hoe na het polijsten de mooie diepe glans terug komt en de metallic deeltjes naar boven komen! Erg mooi geworden, mijn complimenten.

weer een heel mooi resultaat met een mooi wagentje!!!!

tip: blijf de rubbers afplakken. het bespaard je naderhand een hoop ergernis.

cruiser zei:
weer een heel mooi resultaat met een mooi wagentje!!!!

tip: blijf de rubbers afplakken. het bespaard je naderhand een hoop ergernis.

Klopt normaal doe ik het altijd, maar wilde eens een keer de proef op de som nemen :lol

Bedankt voor de tip :-)^

Die is weer 200% opgeknapt, ziet er weer uit als nieuw, zal de vriendin wel trots op je zijn mag ik hopen

Het resultaat mag er zijn !
Heb nog niet eerder een Swift gezien met een wit daken die witte zij-spiegels. Staat 'm goed.

Tape die gebruikt is: Meguiars ?

dachshound zei:
Het resultaat mag er zijn !
Heb nog niet eerder een Swift gezien met een wit daken die witte zij-spiegels. Staat 'm goed.

Tape die gebruikt is: Meguiar's ?
Tape is inderdaad van Meguiar's..
De witte spiegels en dak is na de hand gespoten. Volgens kenners rijd er maar 1 van rond in NL:lol

Thegame1512 zei:
ELMO FTW!

Mooie detail en leuk autootje!

Elmo is inderaad ook volgens haar FTW :jippie

paafje zei:
De witte spiegels en dak is na de hand gespoten. Volgens kenners rijd er maar 1 van rond in NL

Er rijden er nu meer rond in die kleurstelling. Suzuki hanteert nu ook dezelfde verkooptechniek als Mini
(zelfs een blokdak of schaakdak zoals je wilt is mogelijk)

Mooie detail van de Swift en onwijs....... die klei (was die wagen nu echt zo smerig ?) of kwam dit vanaf de zij-onderkant (skirts) ?

scenic zei:
Er rijden er nu meer rond in die kleurstelling. Suzuki hanteert nu ook dezelfde verkooptechniek als Mini
(zelfs een blokdak of schaakdak zoals je wilt is mogelijk)

Mooie detail van de Swift en onwijs....... die klei (was die wagen nu echt zo smerig ?) of kwam dit vanaf de zij-onderkant (skirts) ?

Ik wist dat niet van die kleurstelling, maar weten we dat ook weer :-b

De klei is smerig geworden omdat (waarschijnlijk) de auto onder een boom o.i.d. heeft gestaan. Dit kwam vooral van de achterkant en voorkant af. De zijkanten onder de spiegel waren ook vies.

Die klei.. :-& Gelukkig is de Swift flink opgeknapt! Daar kan je vriendin weer met volle trots de weg mee op! ,^^