• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirl remover

jeroen207

Detailing rookie
4 jul 2009
12
0
hallo allemaal .

ik heb is een vraagje ik heb al veel producten geprobeerd om de swirls weg te halen
het is alleen op mijn motorkap .
en ik krijg ze niet helemaal weg
wat kan ik nou het best bestellen en ze echt weg te halen ??

alvast bedankt

Jeroen

Hoi Jeroen,
Dat is afhankelijk van de lak op je auto. Zonder wat meer informatie is daar niets zinnigs over te zeggen.
Misschien kun je vermelden wat voor auto je hebt met welke kleur lak. En zelfs dan is het nog een kwestie van spullen proberen om te kijken wat nou het best werkt (test spot).
Werk je machinaal of met de hand?
En welke spullen heb je zoal geprobeerd?

Soepergrover zei:
Hoi Jeroen,
Dat is afhankelijk van de lak op je auto. Zonder wat meer informatie is daar niets zinnigs over te zeggen.
Misschien kun je vermelden wat voor auto je hebt met welke kleur lak. En zelfs dan is het nog een kwestie van spullen proberen om te kijken wat nou het best werkt (test spot).
Werk je machinaal of met de hand?
En welke spullen heb je zoal geprobeerd?

ik ben een peugeot 207 gt Obsidien zwart
ik heb malco geprobeerd cartec meguaiers en nog altijd als de zon schijnt zie ik lichte swirls

nu zie ik veel swirl removers in de shop maar welke kan ik het best pakken ??

hallo jeroen
met de hand zal dit moeilijk worden,zoals je zegt zijn ze wel licht,de SSR serie van Poorboys met een groene of witte handpad zou uitkomst kunnen bieden,zoniet moet je toch voor machinaal gaan

simon zei:
hallo jeroen
met de hand zal dit moeilijk worden,zoals je zegt zijn ze wel licht,de SSR serie van Poorboys met een groene of witte handpad zou uitkomst kunnen bieden,zoniet moet je toch voor machinaal gaan

ik heb een machine dat is het probleem allemaal niet
maar ik wil gewoon een goed product waar mee ik ze snel kan verwijderen

Als je diverse pads hebt: Wolgang Total Swirl Remover

Of natuurlijk SSR2.5 en dan nabewerken met SSR 1. Even afhankelijk van je lak natuurlijk.

Meguiars M83 nabehandeld met M80 Speed Glaze "will do the trick"

Wat betreft de PoorboysWorld SSR serie kan ik je uit eigen ervaring niets vertellen maaaaaaar,
via de zoekfunctie zijn hier wel talloze draadjes en referenties over te vinden,
Ik denk dat ik namens veel forumleden mag stellen dat de SSR serie zich ruimschoots bewezen heeft en gewoon een zeer goed product is om swirls mee te verwijderen:cool .

volgens mij is het zo dat de SSR1 ook gebruikt kan worden voor lichte swirls zonder verdere nabewerking, (maar dit weet ik niet zeker?:weetniet )
Deze ga ik dan binnekort ook aanschaffen!!:cool :-d

dan word het denk ik de Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
en dan de Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
dan moet het toch wel lukken ??
welke pads kan ik hier het best voor gebruiken ??

Uiteraard wel eerst even een testspot doen en beginnen met de SSR1. Pas als deze niet voldoende blijkt (ook niet na meerdere passes), dan pas zwaarder gaan. Overigens heb je na de SSR1 op wit nog iets extra's nodig om echt mooi en vooral strak te finishen. Professional Polish op zwart of licht groen of Menzerna Final Finish will do the trick. :-)^

en wat zijn nu de beste pads ? die lang mee gaan en fijn werken ?
bij welk merk kan ik die het best bestellen ??

ik heb al een lijstje gemaakt wat denken jullie er van ??

Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml

Lake Country - Curved CCS 6.5 inch Orange Light Cutting Pad

Dodo Juice - Soft Touch Premium Drying Towel - 66x43cm

Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml

Dodo Juice - Purple Haze - 250ml

Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack

gr jeroen

als jullie nog sugesties hebben ivb met de pad of polijst middel ?

oranje is een cutting pad, deze zal dus marring geven (beetje doffe lak). Als je dit nabewerkt met de SSR1 op een finishing pad (wit bv) dan krijg je een mooi resultaat.

Zelf heb ik op een 207 noir obsidien voor de menzerna's gekozen, niks ten nadele van de SSR's, persoonlijke voorkeur.

Die polijstmiddelen vind ik net wat lekkerder werken. Ze zijn wat krachtiger en de Final Finish is echt fantastisch als laatste stap.

Ik gebruik de Intensiv Polish op heavy green/oranje en de Final Finish op zwart of light green.

Alles is btw gewoon te vinden in de shop, de pads moet je zoeken naar CCS of Lake Country en de polijstmiddelen naar Menzerna.

Leg je de lat niet te hoog ?? Een swirlvrije auto is een droom. Is het echt de moeite om veel te polijsten om dat laatste krasje weg te krijgen?

Niemand rijd in een 100 % swirl vrije auto...

Groet, Peter