• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Swirls lijken terug te zijn na 6 maanden, gepolijst met oranje en groene pad met Mezzo en Finale.

wrc99belgium

Detailing trainee
20 sep 2010
6
47
Hoi, hoi,

Ik heb afgelopen Oktober mijn zwarte peugeot partner ( zwarte lak zonder vernis ) zijn eerste polijstbeurt gegeven omdat er te veel waskrassen aanwezig waren. Ik heb na het kleien de monello Mezzo op orjanje pad, en vervolgens de finale op groene pad gebruikt. Dit was een prachtig resultaat, alle krassen waren weg en de wagen blinkte gelijk een spiegel. Vervolgens nog een wax opgezet een klaar was hij.
Maar toen ik vorige week met dat mooie weer de auto nog eens gewassen had en de auto nadien pal in de zon stond viel me op dat die terug volledig onder de swirls zit, nog erger dan tevoren, ook duidelijk te zien dat ze er machinaal zij opgekomen. ( gebruik een dap 900 )
Hoe kan dit nu, de monelle reeks zijn toch geen fillers ?

De stap van Mezzo-oranje pad naar groene pad-Finale is te groot. Oranje is ook een vrij zware pad kwa cutting. Beter is: Mezzo-oranje-Mezzo-wit-Finale-zwart.

In de polijstmiddelen zitten inderdaad geen fillers, maar wel polijstoliën die meestal snel verdampen. Het beste is altijd om de auto na polijsten te ontvetten, om te kijken of je alle defecten eruit hebt gehaald.

Zoals Paulus zegt, kan de stap van oranje naar groen te groot zijn.

Machinesporen geeft de DAP900 niet (tenminste niet met een schone pad), hooguit micromarring door de cuttingpad en dan is het zaak om goed af te bouwen.

Heb je wel een goede testspot gedaan?

Edit: welke wax heb je gebruikt?

Zwarte lak zonder vernis? Blanke lak bedoel je? Is het geen boterzachte lak?

Het is niet zo dat je na 1 maal polijsten nooit meer swirls kunt krijgen... :no Swirls zul je altijd krijgen, door het wassen of door andere oorzaken. Zeker op een zwarte auto zul je dit altijd snel zien. Weet er alles van, heb zelf een zwarte Audi en zie ook al weer de nodige kleine swirls terwijl de auto voor 95% strak was na de laatste polijstbeurt.

Marc,

Het kan zijn dat ze er door het tussentijds wassen terug zijn ingekomen. Tevens heeft volgens mij die partner wel een blanke lak laag(vernis), je pads werden toch niet zwart tijdens het polijsten, wel?
Als je wil kom ik wel eens langs om te kijken wat de schade is.

Groeten,
jan

Swirls krijg je altijd wel na een wasbeurt.
Echter als je op de juiste manier wast, krijg je vele male mindere diepere swirls. En hoef je alleen nog maar met een lichte combinatie eroverheen en het is weer strak.

Je naam geeft aan dat je een Subaru rijdt? Volgens mij staan die bekend om de zeer zachte lak. Wellicht is de oranje pad niet nodig en zou je kunnen proberen met een witte met Mezzo en een lichtgroene of zelfs zwarte met Finale.

EDIT: sorry slecht gelezen.

het gaat over een peugeot partner indeze, staat in de eerste zin ;)

maar zwart poets je zo de swirls weer in, andere kleuren natuurlijk ook, maar dat valt minder op, het is gewoon niet te voorkomen in de winter als je je auto dagelijk gebruikt.. Mijn zilvere auto heeft ook alweer wat opgelopen door de winter heen, en dan heb ik hem denk ik 4 of 5 keer gewassen

emiel10 zei:
maar zwart poets je zo de swirls weer in, andere kleuren natuurlijk ook, maar dat valt minder op, het is gewoon niet te voorkomen in de winter als je je auto dagelijk gebruikt.. Mijn zilvere auto heeft ook alweer wat opgelopen door de winter heen, en dan heb ik hem denk ik 4 of 5 keer gewassen

Nu heb ik hem in de wintermaanden wel enkele keren gewassen, maar altijd opdezelfde manier als vroeger met een propere washandschoen.
En de pad's waren ook proper, de gebruikte wax was de poxy van HD.
Ivm de kleur het is een zwarte peugeot partner gelijk een witte, dus een niet metaalkleur, en volgens mij zit er dan geen vernis op.
Misschien is zo'n lak wel veel gevoeliger dan een metaallak ?
En dat er terug swirls op komen weet ik wel, maar ik heb nu meer swirls op 6 maanden, dan vroeger na 4 jaar.
Welk product gebruiken jullie om te ontvetten na het polieren.

Maar het vreemde is dat na de polierbeurten de wagen echt blinkte gelijk een spiegel en dat er totaal geen enkele swirl meer te zien was.

stimpy68 zei:
heb zelf een zwarte Audi en zie ook al weer de nodige kleine swirls terwijl de auto voor 95% strak was na de laatste polijstbeurt.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit verschijnsel. Ook al was je de auto niet...ook zand en vuil in de rijwind veroorzaken swirls en krasjes al zal de ene lak (zachte lak) hier sneller last van hebben dan een hardere lak.