• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

swirls na steenslag wegwerken met de langka set

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
Na het weghalen van de overbodige lak bij steenslag met de langka set onstaat er altijd dofffe plekjes,deze heb ik handmatig met een zachte concours pad en een super fijn polijstmiddel van S100(wat eigenlijk een produkt is om kunstof motorfiets ruiten te polijsten) weer weg gepoetst.
Dit polijstmidel is nog fijner als de Prof Polish van Poorboys world.
En toch zij er swirls ontstaan na het weghlaen van de doffe plekjes,ik heb heel voorzichtig gepoetst ra ra hoe kan dat nou?
En zou ik de swirls handmatig weg kunnen krijgen?
gr Hans
 
Het is bekend dat het doekje / werkwijze van de langka kit swirls achter kan laten.
Aangezien origineel BMW erg harde lak heeft denk ik dat je polijstmiddel te licht is geweest om die swirls te verwijderen.

Wellicht dat een mede forumgenoot bij jou in de buurt eens een hit met de DAP kan doen ?
Mocht je bij mij in de buurt wonen dan ben je bij deze van harte welkom.
 
Wellicht iets van vervuiling in je doeken?
Je geeft dat het minder polijst dan Professional Polish maar hier zit toch geen korrel in?! Dit zou toch alleen reinigend werken, lijkt mij.
 
Met Prof Polish krijg ik meteen swirls,de concours pad was schoon,als doekje om de lak weg te halen heb ik een brilledoekje gebruikt die is nog zachter als het doekje wat bij de Langka set hoort.
Het doekje veroorzaakt alleen een dof plekje waar de steenslag zat geen swirls.
Ik heb de swirls er met de hand in gemaakt dan zou ik het met de hand er toch ook weer uit moeten krijgen?
Moet ik wat anders gebruiken als een concourspad want volgens mij veroorzaakt deze de swirls.
 
Een voor de duidelijkheid: gebruik je Professional Polish of Professional Polish 2?
Zoals je zelf al aangeeft ontstaan daar je swirls. Als je versie 2 hebt, begrijp ik het vanwege de korrel. Heb je de gewone versie, dan zit er er toch iets niet goed in je appiicatorpad.

Hoop dat het boven water komt! Succes!
 
Ik heb de gewone Prof Polish,maar de swirls onstaan ook met het S100 polijstmiddel wat dus fijner is.
Maar met wat voor middel zou ik die swirls er nu uit krijgen met de hand?
En wat voor pad moet ik dan gebruiken?
 
als je met s100 de onderstaande bedoelt:
Hoogglans polijstmiddel voor aluminium, chroom en zwarte onderdelen. Verwijdert corrosie, krassen, vlekken, enzovoorts van metalen oppervlakken zoals aluminium, chroom en RVS. Perfect om dof geworden onderdelen weer tot nieuw leven te brengen.Voorkomt corrosie en zorgt voor een reflecterende hoogglans. Ideaal voor het verwijderen van ingebrande roetaanslag van uitlaat uiteinde. Bevat wascomponenten en laat water eenvoudig afdruipen. Verwijdert zelfs de blauwe verkleuring van roestvrijstalen uitlaatsystemen.


Dat is absoluut niet gemaakt voor op lak.....
 
Met Wouter...
@ Hans: Ik vraag me af waarop jij baseert dat de S100 fijner is dan de Pro Polish..?
Volgens mij is dat namelijk sowieso zo goed als onmogelijk... :weetniet
 
De S100 is een polijstmiddel voor kunststof motorruiten en ook voor lak,de chrome polish van S100 id een heel ander produkt.
Ik krijg met Prof Polish nog veel eerder swirls als met S100.
Even voor de duidelijkheid,er zaten geen swirls op de motorkap ik heb ze zelf gemaakt met de genoemde middelen om de doffe plekjes van de Langka behandeling weg te halen.
Maar ja nu moeten ze er nog uit gepoetst worden en voor mij nog belangrijker wat heb ik verkeerd gedaan?
Ik ben nl nog niet klaar met steenslag bijwerken,ik heb geen zin om nog meer swirls in de lak te poetsen.
 
Een kunststof polish werkt ook heel anders, er zitten weekmakers in om het kunststof zacht te maken en dus niet bedoeld om te gebruiken op autolakken.

Professional polish kan geen swirls veroorzaken er zit zelfs geen korrel in. Ik vermoed een externe oorzaak.

ivo's;309013 zei:
Volgens mij is dat namelijk sowieso zo goed als onmogelijk... :weetniet

Correct.
 
Wat bedoel je met een externe oorzaak?
En krijg ik ze met de hand er nog wel uit?
Als ik dat probeer met Prof Polish wat voor pad moet ik dan gebruiken?
 
dan hebben we dus met onderstaande temaken?

'S100 Lak & kunststof polish
Diepteglans voor alle gladde oppervlakken. Diepteglans voor alle gladde oppervlakken, zoals gelakte metalen delen (effen, meerkleurige en metaalkleurige lakken), nieuwe en verweerde lakken, gelakte kunststoffen, ingekleurde kunststoffen, plexiglasplaten en vizieren (geen reflecterende), stickers, enzovoorts. Verwijdert fijne krassen en matte plekken van alle gladde oppervlakken. Verzegelt de gepolijste oppervlakken door ingebouwde wascomponenten en maakt deze waterafstotend. Eenvoudige toepassing. Bevat geen oplosmiddelen, tast stickers niet aan.'


Klinkt mij niet in de oren als een bijzonder mild product....
 
bmwhans;309064 zei:
Wat bedoel je met een externe oorzaak?
En krijg ik ze met de hand er nog wel uit?
Als ik dat probeer met Prof Polish wat voor pad moet ik dan gebruiken?

Ik bedoel dat Professional Polish niet de swirls kan veroorzaken, het is gewoonweg onmogelijk, de oorzaak moet dus elders gezocht worden (doek, pad, ondergrond etc.)

Professional Polish is ook niet bedoeld voor het verwijderen van Swirls, met de hand zal het wel lukken, maar ongezien is het lastig een advies geven. Ik vermoed dat je moet starten met Monello Mezzo op een witte of oranje handpad en moet eindigen met Monello Finale op een zwarte pad.
 
Ik heb de SSR1 en de SSR2 zijn die geschikt?
ik heb een oranje handpad cuttingfactor 4 en een witte pad factor 2,ik zal een zwarte pad bestellen.
 
Hans, zoek gewoon een forumlid met een DAP in de buurt.
Weet bijna wel zeker dat je er dan binnen 5 minuten vanaf bent.


Een zwarte handpad is nog zachter dan een witet handpad, dus om de swirls te verwijderen heb je die eigenlijk niet nodig.
Mijn ervaring is dat SSR op de BMW & Audi lakken eigenlijk niks doen, proberen kan uiteraard altijd maar denk dat het tervergeefse moeite is.

Mocht dat niet gaan werken dan kan je nu wel heel ingewikkeld Mezzo & Finale gaan bestellen met een aantal handpads, ten eerste moet je gaan uitproberen welke combi er dan gaat werken, hoe je deze gaat afbouwen en je moet een aantal producten gaan aankopen.
Mijn inziens veel makkelijker om een forum lid in de buurt op te zoeken die al polijst uit de Monello lijn heeft staan, en die je met een DAP even kan helpen ?
 
Ik heb net Moneello spullen binnen gekregen wat ik eerst ga proberen,ik ben nog niet klaar met steenslagplekjes bijwerken dus ik moet nog beter opletten om geen swirls te krijgen met de doffe plekjes weghalen die ontstaan door het gebruik van de Langka set.
 

Vergelijkbare onderwerpen