• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

T4R terug van weggeweest en een vraag over de houdbaarheid van onze producten

T4R

Detailing chief
12 mei 2012
106
75
52
Hillywood
Beste Detailers,

Ik ben weer terug van weggeweest en daar was het ontbreken van een mooie vierwieler toch echt de grootse oorzaak van...
Daar gaat binnenkort verandering inkomen en hoe :) 2 B continued dus nog even geduld voor de foto’s. Ook zal mijn naam veranderen in T4R.

De vraag; hoe lang zijn onze detailingproducten houdbaar?! Die van mij staan nu een paar jaar min of meer stil en buiten in de schuur waar de temp meegaat met dat wat het weer doet.

Ik zie alweer heeeel veel nieuwe producten voorbij komen en kom later op de lijn om meer specifiek jullie ervaring te vragen mbt bijv tapijt reinigen en lederen bekleding / hemel en dashboard, daar heb ik nog wat te doen nl.

Bedankt alvast, grt, Jelmer.
 
Waxen, polijstmiddelen enz. moet je in principe vorstvrij bewaren, als dat bevriest is het de vraag wat er van overblijft. De inhoud kan niet alleen bevriezen, maar daardoor kan ook de fles/pot kapot vriezen. In het najaar haal ik ook alle producten die niet tegen vorst kunnen uit de schuur, en gaan die naar zolder.
 
Waxen, polijstmiddelen enz. moet je in principe vorstvrij bewaren

Om hier even op in te haken: mijn producten staan altijd in een ijzerenkast, in de garage en dus niet echt vorstvrij denk ik zo.
Welke producten moeten tegen de vorst beschermt worden, kan ik dat ergens naslaan?

Vanavond maar meteen uit de garage halen en richting een warmere plek zetten...
 
De meeste producten zijn op waterbasis en nagenoeg alles op waterbasis bevriest en zet uit. Dit kan de sprayer en fles kapot maken. Ook kunnen de producten schiften waardoor ze niet meer werken. Waterproducten liefst bewaren tussen de 5 en 35 graden. Dan zit je altijd veilig.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Zoals @Istnogferarie al aangeeft, alle producten die water bevatten, beschermen tegen vorst, maar ook producten met bepaalde soorten olie/vet kunnen bij strenge vorst chemisch uit elkaar vallen, vergelijk dit met bijvoorbeeld ook aan dieselolie, die kan gaan vlokken (de eerste component bevriest, en zinkt of gaat drijven in de olie, waardoor de componenten ook qua plaats uit elkaar raken, en de boel bij ontdooien dus niet zomaar goed komt. Nu is het niet zo dat 2 graden vorst buiten direct ook je product raakt, het duurt even voordat schuur (stenen, betonnen vloer) de warmte kwijt is, en als het in een dichte kast zit, duur het wat langer voor de temperatuur in de kast ook gezakt is, maar bij lang aanhoudende kou, kan ook een paar graden vorst al funest zijn.

Persoonlijk haal ik alle producten binnen, behalve spullen op alcohol basis, afplaktape, borstels en dergelijke. Pads en doeken heb ik altijd binnen, om te voorkomen dat ze vochtig worden.