• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tapijtreiniger / Extractor / Reinigen bekleding.

Danny_

Detailing rookie
13 dec 2016
14
15
39
Okee, ik heb wat vieze vlekken in de bekleding zitten (kots).
Nu heb ik geen tapijtreiniger, dus dacht de auto weg te brengen om te laten reinigen.

Kostenraming was 150-300 euro...

Tja, voor dat geld koop ik dan liever zelf een extractor en doe ik het zelf, met als voordeel dat ik andere auto's, bekleding van de bank thuis, maar ook het karpet thuis ook nog ernaast kan doen.

Nu zijn er een paar opties.

Optie 1:
Ik huur er één. Dan denk ik tegen de 40 euro voor een dag uit te komen. Maar dan heb ik verder niets voor andere keren.

Optie 2:
Goedkoopste optie is om deze stofzuiger te kopen: https://www.ts24.nl/product_info.php/info/122579/Eurom-FORCE-1012-Nat/Droog-Stofzuiger/
Kost 45 euro en dan deze erbij om de bekleding in te spuiten, zodat ik met de hand insluit en met de stofzuiger extract: https://www.Carclean.com/product/Kw...ndpomp_sprayer_1500ml_202_6030_01_0081_103581

Optie 3:
Een echte tapijtreiniger kopen. Ik lees dat de George een veel gebruikte reiniger is, maar waarom? Het ziet er zo houtje/touwtje uit. Allemaal losse kabeltjes en hij is niet echt goedkoop. Ik neig dan eerder naar de Karcher SE 6.100. (http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_karcher-se-6100-stofzuiger-1153476.html).

Wat is jullie tip?
Ik neig een beetje naar optie 3, maar iemand ervaring met de Karcher, of is de George echt beter? Of een heel ander model?
 
Maar als je de Karcher SE 6.100 er tegenover zet? Welke is dan beter? Ik vind het erg lastig hierover dingen terug te vinden.
Aangezien ze even duur zijn, vergelijk ik deze twee...
 
Ik heb de Kärcher zelf nooit in het echt gezien of uit kunnen proberen. Kan hem dus niet vergelijken. Ik heb toen voor de George gekozen omdat ik deze heel goedkoop gebruikt kon kopen. Ook door de goede ervaringen er mee die op zowel Nederlandse als buitenlandse forums staan beschreven.
 
Het voordeel van George en het nadeel van Karcher zijn de accessoires.
Ik ben er ook mee bezig en ben tot de volgende conclusies gekomen.
Numatic heeft een natte zuigslang en droge zuigslang. Karcher maar 1 slang en wanneer je gewoon stofzuigt heb je dat sproeislangetje nog steeds aan de slang zitten.
Numatic is makkelijker om te bouwen van nat naar droog.
Karcher is makkelijker met het bijvullen van het schoonmaakwater omdat dit aan de buitenkant zit maar je zult alsnog de vuilbak moeten legen dus dat zie ik niet echt als voordeel.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Een tapijtreiniger/extractiemachine huren kost ongeveer 27 euro/dag, en als je zoekt lukt dat ook goedkoper bij de wat kleinere verhuurbedrijven.
Als je een waterstofzuiger kunt lenen gaat het ook prima door eerst het te reinigen oppervlak in te sprayen met een tapijtreiniger of een all purpose cleaner( bijv. Valet Pro Citrus Pre Wash/Poorboys Bio Degradable APC geschikt voor bekleding/tapijt) en daarna het vocht op te zuigen.
Maar als je een extractiemachine wilt kopen zou ik voor de Numatic George gaan, gewoon een degelijke nat en droogzuiger.
 
Ook de service van Numatic is super goed.
Heb 1 keer gehad dat er wat was afgebroken. Numatic Nederland gebeld en binnen 2 uur stonden ze met het nieuwe onderdeel voor mijn deur.
Het is gewoon kwaliteitspul, Numatic heeft zich op dat gebied al bewezen op de markt.
Heb zelf de Numatic George en ben er meer dan zeer tevreden over.
Het enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is dat je het snoer niet kwijt kan in de helm.
 
+1 voor de Numatic George. Gezien de prijs ook lang getwijfeld, maar uiteindelijk hiervoor gekozen. Geen seconde spijt van gehad. De George voelt solide aan en werkt perfect. Er is geen noodzaak om de George als stofzuiger te gebruiken (wij hebben nog een losse stofzuiger), maar zou me wel kunnen voorstellen dat als je met de George de trap op moet dit in verband met het gewicht lastiger is dan met een gemiddelde stofzuiger.
Ik heb het uitgebreide accessoires pakket erbij genomen (o.a. ivm de kleine zuigmond, speciaal voor de autostoelen), maar dan heb je ook veel losse spullen die je moet opbergen. Dat kan mogelijk als nadeel worden ervaren.

Destijds was het prijstechnisch interessant om de George in de UK te kopen. Volgens mij vervalt dan alleen de garantie, maar die gok heb ik destijds genomen.
 
  • Leuk
Reactions: Danny_
Ik heb een Karcher tapijtreiniger (niet de allerduurste) en vindt het ideaal werken; je kunt besluiten om met sproei/extractie te werken dus inspuiten van bekleding en tegelijkertijd opnemen maar ook alleen de extractie gebruiken, als je handmatig wilt inspuiten, laten inwerken en dan vocht opnemen. Ik gebruik de sproei/extractiemethode om bijv. een bekleding op te frissen maar ook om (door aanpassing van reinigingsmiddel) heel intensief te reinigen. Voor autobekleding zou ik de kleinere meubel-mondstuk wel aanschaffen.
 
  • Leuk
Reactions: Danny_
Dat is dus de reden dat ik voor de duurste consumentenlijn zou gaan (SE 6.100), omdat die accessoires daarbij zitten.
Dit zijn de Karcher lijnen die er zijn:
https://www.kaercher.com/nl/home-garden/stofzuigers/tapijtreiniger.html

Verder lees ik over de George dat hij heeeeeel lang mee gaat, maar wat minder geschikt is voor tapijtreiniging.

De Karcher daarentegen lees ik over lijnen die nu niet meer verkocht worden (3.001) dat hij nog wel eens kapot ging.

Maar geldt dit ook voor de SE 6.100? Dit is eigenlijk de tapijtreiniger die onder de Puzzi wordt geplaatst en de puzzi wordt overal in het hotelwezen gebruikt als ik het internet moet geloven.

Lastig dus... De carclean community is redelijk verknocht aan de George. Maar ik wil hem ook echt voor ons karpet gaan gebruiken... Daarom neig ik toch naar de Karcher...

 
Zou niet weten waarom de George minder geschikt zou moeten zijn voor tapijtreiniging.
Ik gebruik het zelf ook in huis voor tapijten en trapstoffering.
Ik heb zelfs complete kamers met hoogpolige tapijten gereinigd voor klanten. Altijd super resultaat mee bereikt.
Het is maar welke reinigingsmiddelen je icm de extractor gebruikt. Spuiten en zuigen kunnen ze allemaal.:p
Wat zou die Karcher beter doen?harder zuigen?

De Karcher ziet er wel lekker compact uit en kan je mooi alles opbergen.
De George is wat lomper.
 
  • Leuk
Reactions: Danny_
Tja ik heb werkelijk geen idee...
Hij ziet er wat professioneler uit.

George:
Airflow 49 L/sec
Suction 2400 mm H2O

Karcher:
Vacuüm (mbar) 210 / 21
Luchtverplaatsing (l/s) 70

Wat zegt dit?

De Karcher heeft een veel hogere luchtverplaatsing? Maar de George 0,3 bar meer druk? Wat merk je meer in het gebruik?



Ik ga zowel de George als de Karcher niet als normale stofzuiger gebruiken. Enkel en alleen als extractor.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik kan toevoegen aan dit topic is dat ik Karcher kwalitatief echt achteruit vind gegaan de laatste jaren.
Niet alleen qua apparatuur, maar ook qua service. Echt een Chinees merk geworden.

Mijn vader werkt in een handelsonderneming, hier verkopen ze alleen nog maar Nilfisk Alto varianten professioneel.

Heb zelf al eens overwogen om een extractor aan te schaffen. prijs/kwaliteit kwam ik dan ook op de George uit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Danny_
Voor huren betaal je echt geen 40 euro per dag. Als je bij een Boels of DHZ-winkel met gereedschap verhuur een 'tapijtreiniger' gaat huren zul je iets in de orde van 25 euro betalen. Ik heb het geluk dat ik hier op het dorp zelfs nog veel minder betaal.
 
Wil maar even meegeven dat ik deze heb
http://cleaners.vwoensel.com/nl/sto...tapijtreinigers/injectie-extractie/soteco-rio

Super tevreden van, onderdelen altijd in voorraad, onderdelen niet te duur.

Heb deze toch al bijna 9 jaar en alleen de zuigmond is nu vervangen voor de rest werkt deze nog steeds. Wordt wekelijks gebruikt.

Ik heb ooit alleen een scheurtje in een leiding gehad maar heel basic om te herstellen.

Meer informatie mag altijd via PB
 
Numatic wordt juist heel veel in de schoonmaak industrie gebruikt.
De George is bijna gelijk aan de prof. uitvoering van hun. (Ben zelf, buiten de prijs nog niet echt grote verschillen tegengekomen)
Nadeel van de Henry, George etc. Vind ik de kinderlijke uitvoering (gezichtje) maar volgens mij kan je deze eraf halen.
Verder wil ik van de zomer mijn Dyson (wat een sh!t apparaat) wegdoen en dan een George kopen.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Numatic wordt juist heel veel in de schoonmaak industrie gebruikt.
De George is bijna gelijk aan de prof. uitvoering van hun. (Ben zelf, buiten de prijs nog niet echt grote verschillen tegengekomen)
Nadeel van de Henry, George etc. Vind ik de kinderlijke uitvoering (gezichtje) maar volgens mij kan je deze eraf halen.
Verder wil ik van de zomer mijn Dyson (wat een sh!t apparaat) wegdoen en dan een George kopen.

Wat is dan het verschil tussen de George gve-370 van 300 euro en de gve-372 van 400 euro?
 
Kleur, prijs, geen gezichtje...! Verder niks, alleen bij de specificaties staat bij de 372 de hoeveelheid lucht/vacuüm gemeld en dat zie ik bij de George nergens terug komen.

groeten Quint
 
Het enige wat ik kan toevoegen aan dit topic is dat ik Karcher kwalitatief echt achteruit vind gegaan de laatste jaren.
Niet alleen qua apparatuur, maar ook qua service. Echt een Chinees merk geworden.

Mijn vader werkt in een handelsonderneming, hier verkopen ze alleen nog maar Nilfisk Alto varianten professioneel.

Heb zelf al eens overwogen om een extractor aan te schaffen. prijs/kwaliteit kwam ik dan ook op de George uit.

Ik weet dat mijn ouders nog een ouderwetse PUINZUIGER van Karcher hebben. Man dat is een geweld. Uit de tijd dat ze nog kwaliteit machines maakten :cool:. Maar dat is een apparaat waar je echt alles mee kunt. Water, puin, stof, alles. Maar voor de auto is dat te veel. Is ook niet regelbaar.
Wel hebben ze ook een "HENRY", Zelfde soort als de George. Ook een zeer goed apparaat. Alleen vind ik de accessoires die erbij geleverd worden wat minder. Maar verder een zeer degelijk apparaat. Dusja ik zou ook voor de George gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy