• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tar.X of Tar & Glue Remover?

Kleine

Detailing trainee
7 okt 2011
22
47
Ik wilde graag een teerverwijderaar bestellen omdat ik de wintervelgen nog moet opkuisen en ik niet meer wil sukkelen met benzine of WD40. In de eerste plaats dacht ik aan Tar.X maar dan kwam ik ook nog de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover tegen.
Welke zouden jullie nemen? De prijs is door de actie op de Tar.X 1000ml ongeveer dezelfde dus dat hoeft geen criterium te zijn.

Kan je de Tar.X ook gebruiken tegen lijmresten eigenlijk want ik denk er wel aan om enkele embleempjes te verwijderen.
En als ik dan toch bezig ben, er zit ook nog een lijmrestant van een Polar cadansmeter op mijn fiets die ik wel weg wil.

Als ze beiden even goed zijn in het oplossen van teervlekjes maar je beter lijmresten verwijdert met de Valet Pro lijkt me dat een betere keuze?

Dan zou ik gaan voor de teer en lijm verwijderaar. :-)

Wielrenner? ;-) Ben aan het twijfelen om mij ook een racefiets te kopen naast mijn Canyon Mtb..

NHke zei:
Dan zou ik gaan voor de teer en lijm verwijderaar. :-)

Wielrenner? ;-) Ben aan het twijfelen om mij ook een racefiets te kopen naast mijn Canyon Mtb..
Wielrenner, das een heel groot woord, wielertoerist met de nadruk op toerist! :lol
Ik prefereer de racefiets maar das persoonlijke smaak eh. Canyon maakt trouwens leuke fietskes (maar er zijn er nog andere uiteraard ;-) )

On topic is dat dus al 1 stem voor de Valet Pro!

Zijn dezelfde soort producten. Met Tar.X heb ik eenvoudig plakloodresten verwijderd. Mocht er verschil zijn, dan zou iemand ze beide moeten uittesten.

Ik heb beiden. Ook beide gebruikt (tegelijk aan de onderzijde van de deur) elk aan een kant. Daar zaten aardig wat teer spetters. Tar-X werkt sneller / beter. Deze kon ik na 1-2 min al makkelijk afspoelen / afvegen met een doek en de teer was verdwenen. Aan de kant van de Valet Pro heb ik nog een keer moeten sprayen omdat deze niet geheel in 1x het teer verwijderde. Daarna echter wel ook schoon.

Mijn stem dus zeker voor de Tar-X omdat deze sneller/makkelijker verwerkt.