• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Team Up MB/SN 01-12-2008 De Golf winterklaar!

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Waarschuwing, tijdens het lezen van deze write-up dient u gebruik te maken van de voorgeschreven veiligheidsmiddelen.


Vandaag samen met Sjoerd de Golf aangepakt en winter klaar gemaakt!
Tijdje geleden, ook samen met Sjoerd, de Golf al eens een volledige detailbeurt gegeven.
Nu wat het plan van aanpak:
- reinigen
- finishing polish
- glaze
- sealant
- wax
- trims
- ramen
Op de motorkap zaten wat krassen die ik zelf had veroorzaakt door even snel wat vogelpoep te verwijderen. Sjoerd heeft zich hier op uitgeleefd, hij zal een write-up maken van zijn stappenplan op de motorkap.

Reinigen:
De auto eerst lekker in de Super Snow Foam gezet. Dit een 10 a 12 min zijn werk laten doen, vervolgens met de HD de auto afgespoten. Vervolgens de trims ingespoten met Poorboys All Purpose Cleaner (1:15) en ingeborsteld met een kwast.
Met een zachte straal de Golf weer afgespoten en begonnen met het wassen. Hierbij gebruik gemaakt van 2 Grittguard emmers en the bone (cobra) en een washmitt (mequirs).
Als shampoo hebben we de NTX gebruikt. Gedroogd met de Miracle Dryer van Chemical Guys.


Vervolgens:
- gehele auto met Pinnacle Advanced Finishing Polish icm met een zwarte LC, exenter.
- gehele auto met Dodo Juice Lime Prime Lite icm met een zwarte LC, exenter.
- gehele auto in de Collinite 845 Insulator wax (heerlijk product!!)
- gehele auto in de Bilthammer Auto Balm, één laag
- gehele auto getopt met één laag Mequirs M16
- deursponningen met Chemical Guys Speed Wipe Spray
- trims met gedaan met Poorboys trim restorer
- ramen met Swiss Vax Crystal en de Poorboys Velveth Smooth Glass Towel
- binnenkant gestofzogen + Chemical Guys Watermellon onder de maten gespoten.


Gebruikte doeken en applicator pads:
- Mequirs applicator pads
- Carclean applicator pads
- Microfiber pads (action)
- Poorboys applicator pads
- Poorboys Deluxe Mega Towel
- Dodo Juice Fantastic Fure
- Chemical Guys Microfiber max
Tussendoor gebruikte materialen al in de week gezet. Hiervoor de 19 ltr gritt geard emmer gebruikt met Poorboys Apc en warm water.

Speciale dank gaat uit naar Sjoerd Nijhuis voor de geweldige hulp en het ter beschikking stellen van oa de m16 en autobalm. Ook een bedankje aan Piet Rood voor het beschikbaar stellen van de werkruimte incl. gebruik kantine en andere faciliteiten.

Bedankt voor het lezen!
Snitser
 
Wagen ziet er goed uit..! :-)^

Heel even wel een paar vragen..Waarom Lime Prime & Finishing Polish..?
Heeft de Auto-Balm nog een goede werking over een wax..? Of was het eerst Autobalm en dan 845..Ik ken de werking van het product niet daarom dat ik het even vraag.
 
@B.K.
De pinacle AFP bevat bevat micro abrassives..in dit geval meer als cleaner gebruikt.
Lime Prime Lite als glaze.
De 845 hebben we als sealant gebruikt.....Heb geen moeite ondervonden met het aanbrengen van de auto balm na de 845

Gr.
Marc
 
Hallo,

waarom gebruik je drie verschillende wassoorten over elkaar. Waarom niet 2 waarvan één in 2 lagen???

meuh
 
@Daf-44,.
De Collinite kan ook gebruikt worden als sealant,.zoals in dit geval is gedaan.
Waarom twee verschillende? Je kunt je ook afvragen waarom 2 x dezelfde.....

Sjoerd had ergens gelezen dat dit een sterke combo moest zijn...vandaar,.
 
Snitser zei:
@Daf-44,.
Waarom twee verschillende? Je kunt je ook afvragen waarom 2 x dezelfde.....

Ik kan me voorstellen dat je zegt de één voor de duurzaamheid (en deze dan in meerdere layers) en de ander voor "de looks".
Wat ik wel eens gelezen heb is dat diverse sealants / waxen mekaar niet versterken maar juist negatief beïnvloeden.

Ik gebruik zelf een combi van Carlack68 sealant en Collinite #476S wax. Ook "van horen zeggen" een goede combi. Inmiddels heb ik (na ruim 2 maanden) kunnen constateren dat de duurzaamheid uitstekend is.
meuh
 
@Daf-44,.de combi die jij noemt ken ik ook,.Hansa8 gebruikt hem oa ook.
Verder hebben wij geen problemen ondervonden tijdens het aanbrengen van de diverse producten.
 
Snitser zei:
@Daf-44,.de combi die jij noemt ken ik ook,.Hansa8 gebruikt hem oa ook.
Verder hebben wij geen problemen ondervonden tijdens het aanbrengen van de diverse producten.

Heb je de Bilt Hamber voor het eerst gebruikt of al eerder ervaring mee opgedaan???
meuh
 
@ Daf-44,.

De Bilt-Hammer was voor ons beide de eerste keer:love
Hij ruikt vrij chemish....je applicator pad moet je eerste vochtig maken voor dat je ermee in de pot gaat.
Heb de pad beneveld met water,.(water in spray bottle).
Makkelijk aan te brengen,.zo'n 10min laten kuren en afnemen.
 
Was idd erg gezellig vandaag! :)
En een super locatie!! :-)^

Heb dus de motorkap eerst gepoogd om
SSR 1 op Witte LC.... --> geen/weinig resultaat
SSR 2,5 op witte LC --> Iets meer resultaat maar na 3 passes nog niet genoeg....
SSR 2,5 op Oranje LC complete motorkap mee gedaan
De diepere krassen met de rotary met Intensive polish (Menzerna) op witte lc
Afgewerkt met over de hele kap Final Finish (Menzerna) op blauwe LC

Met in het achterhoofd dat hij ook nog een pass Pinnacle Advanced Finishing Polish
en Een pass Lime Prime Lite erachteraan kreeg:!
 
super resultaat!!

Mag ik vragen waar je de "Collinite 845 Insulator wax" besteld hebt? Waarom vind je deze sealent zo geweldig?

Thx :-b
 
SkyBuMp zei:
super resultaat!!

Mag ik vragen waar je de "Collinite 845 Insulator wax" besteld hebt? Waarom vind je deze sealent zo geweldig?

Thx :-b


Als ik deze vraag mag beantwoorden??!! de "Collinite 845 Insulator wax" is werkelijk een genot om mee te werken. In het begin moet je de fles heel goed schudden ! de inhoud lijkt vrij dik maar als je dan ff goed heb geschud dan wordt ie vloeibaar. Je hebt echt heel weinig nodig met aanbrengen, dit gaat overigs super makkelijk. Op de fles staat dat je gelijk kunt af nemen maar we laten het ff curen voor ons gevoel,^^ . Het afnemen is ook weer een genot! en de glans die tevoorschijn komt is te vergelijken met de M16 van Meguiars, een mooie spiegelende glans. Dan de Duurzaamheid, volgens colinite zou een behandeling een jaarlang panzerbescherming geven. De samenstelling van de insulatorwax is zo samen gesteld dat ie eigenlijk voor de Hoogspannings Industrie is bedoeld. ik heb de Wax/sealend nu ong 12 weken op m'n firebird zitten en de beading is nog net als ik hem er pas had op gezet. Als de auto vies ie ff wassen en dan huppekee daar zijn de druppeltjes weer:jippie

ook de prijs is erg vriendelijk 15 pond en 45 pennies omgerekend onv 32 euro per fles ( als ik het goed heb???? TIM HULUP!!!!:schaam )

sorry en nu weer ON-Topic;-p

gr cees
 
Ok, ben benieuwd wat de prijs gaat worden dan Tim ?! :)

@Cees, het is dus geen probleem als je de Insulator wax als sealent gebruikt en daarover een wax op carnauba basis gebruikt, zoals de SN 2.0?
 
Nope!..top hem zelf altijd af met oa: M16, Wolfgang Fuzion, of een van de andere 23 soorten die ik heb:lol ...belangrijk is wel dat je onder de Insulaterwax een glaze aan brengt als je een donkere wetlook wil. De Insuatorwax heeft meer een spiegelend effect, dan een diep donker effect als bv de M26 of de nattýs van PB.

maar qua duurzaamheid ie ie echt WOW8-()) ...voor de winter periode breng ik persoonlijk liever meerder lagen Insulatorwax aan!! en voor de finishinlook een laagje wax.

:-)^
 
Met dank aan het DDT heb ik hem ook op de A3 zitten! Echt top..! Bij mij is ie afgetopt met M21 2.0..!

Zaterdag even gewassen na 2 weken sneeuw pekel en vieze zooi! Daarna even de QW+ eroverheen en hij glimt weer als nieuw!... of als het DDT zou zeggen: "Het ziet er echt niet uit!" :-d