• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Techniek om auto af te spoelen en water af te voeren

Bouwe

Detailing trainee
17 jan 2022
14
25
Auto gefoamd, gewassen en vervolgens drogen met de Gyeon droogdoek. En die zuigt zich vervolgens snel vol met water. Er blijft na het afspoelen, wat ik zo kan zien teveel water op de auto liggen. Dan is het beste uiteraard om minder water te gebruiken bij het afspoelen met de HD. Maar wat voor techniek gebruiken jullie om de auto na wassen af te spoelen en het water zoveel als mogelijk van de auto af te voeren?
 
als je zoekt op " open slang " methode is het bovenste zoekresultaat heel handig, hier staan allerlei filmpjes met voorbeelden hoe je de auto kunt "drogen" met water
 
Ik heb zelf nooit succes gehad met open slang methode. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar drogen met een bladblazer op accu. Dat werkt voor mij fantastisch. Daarna loop ik de auto na met een Ceramic Detailer o.i.d. voor de laatste druppels en een extra laagje bescherming.
 
De open slang methode kan beslist goed werken maar toch vooral op een goed behandelde lak. Op lak die niet goed behandeld is, dus niet gepolijst en niet gewaxed, heb ik ook geen sheeting. Maar dat zou bij jou, @Zrobb toch geen probleem moeten geven!
Zelf heb ik ook een bladblazer, gekocht op marktplaats voor een tientje, die ik gebruik voor de hoekjes en kiertjes. Daar kan geen droogdoek of open slang tegenop :)
 
Het is gewoon voorkeur vermoed ik. Ik krijg een paneel ~90% droog maar voor de laatste druppels moet ik toch iets van een doek pakken. Voor de moeite wat hiervoor met mijn opstelling hier nodig is vind ik dat te veel werk.
Ik heb zo'n flexibele slang die onder druk staat en uitzet, om die los te koppelen van de hogedrukreiniger moet ik eerst het kraantje voor buiten afsluiten, water eruit om los te koppelen. Heb eens geprobeerd om hem dicht te drukken en dan loskoppelen maar ik vermoed dat dit niet goed zal gaan op lange termijn.

Voor de rest van de wasbeurten dat ik niet bij mijn ouders kan wassen sta ik in een wasbox. Enige manier om dit daar te doen is een flesje vullen met water en dat als "open slang" gebruiken.
Vandaar dat een bladblazer voor mij beter werkt.