• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tegenvallend resultaat meguiars Ultimate compound

@Jasper

Detailing guru
20 jan 2017
302
123
32
Provincie Groningen
IMG_0589.JPG
Vandaag toch onverwacht tijd gehad om een megane coupe te doen.

Ik heb meerdere hits met Ultimate compound gedaan en daarna gebruik gemaakt van Ultimate polish. Heb eerst een carpoint pad gebruikt alleen dat was niks toen maar de gele monello pad gebruikt Icm de meguiars g220. Nu vond ik het resultaat wat tegen Vallen de holorgrammen die in de lak zaten waren niet voelbaar met de nagel dus theoretisch weg te halen moeten zijn.

Heb de Uc op stand 4 gedaan
En de polish op stand 3.

Tevens vond ik dat de pad nogal snel verzadig was en behoorlijk korrelig goedje achterliet.

Nou zou ik graag wat tips willen hebben wat ik beter kan doen. Het was vandaag de eerste keer dat ik de da machine gebruikt heb. Vind het best leuk om te doen allen moet nog wel wat ervaring opdoen.

Alvast bedankt
 
Hmm... Hologrammen zitten meestal vrij oppervlakkig in de blanke lak en veelal is een finishing polish al genoeg. 3x een hit met een compound en je had ze nog niet weg? En dat met een geforceerde excenter, de G220.

Heb je misschien ook een foto van de daadwerkelijke defecten en niet alleen van de korrels over de auto? :p


Greeeetz
 
IMG_0611.JPG
Foto van de auto zelf heb ik niet maar wel van een soort gelijk geval.
Die korrels is dat verdroogde polijstmiddel ?
Zal ik misschien veel te veel Product gebruikt hebben waardoor de pad verzadigd was ?


Hmm... Hologrammen zitten meestal vrij oppervlakkig in de blanke lak en veelal is een finishing polish al genoeg. 3x een hit met een compound en je had ze nog niet weg? En dat met een geforceerde excenter, de G220.

Heb je misschien ook een foto van de daadwerkelijke defecten en niet alleen van de korrels over de auto? :p


Greeeetz
 
Hihihi... Ik zie nu een motorkap met een lading swirls. Dat heeft ongeveer 90% van alle auto's. ;)

Tijdens het polijsten kan er altijd wel wat polijststof rondvliegen, maar echt dikke korrels en blijkbaar veel, dat zal waarschijnlijk een combi zijn van teveel product en warmte. De boel gaat dan rullen en vliegt onder de pad vandaan.

Wat ik gewoon vreemd blijf vinden is dat je middels een geforceerde excenter + compound + meerdere hits een slecht resultaat had. Klinkt anders behoorlijk grof in de oren, zeg maar.
 
Ja de combo zou idd goed genoeg zijn om een redelijk tot goed resultaat te halen.
Die witte stippen op de lak van de foto heb ik ook een keer gehad,
maar dan met riwax hier bleek de polijst oud en al een paar keer bevroren te zijn
geweest waardoor het nagenoeg niets meer deed en het een ramp was om het weer van de lak te krijgen.
Ook kun je dat krijgen als je er water bij spuit tijdens het polijsten om de boel te koelen.
Voor het polijsten mag je ook wel naar standje 5 of 6 of de "beweeg" snelheid verhogen
het ziet er uit alsof hij het aardig warm heeft gekregen op de lak dit kan ook tot gevolg hebben
dat de pad vol raakt deze moet je natuurlijk ook tussentijds even "schoon" maken.
 
Misschien is het product wel wat te oud. Ik denk ongeveer 2 jaar (voor de uc) ik had met de ultimate polish minder last. Ook heb nog een nieuwe monello pad gebruikt die korrelde ook met de compound. Ik zal binnenkort eens een flesje veloce bestellen misschien gaat het daar beter mee.

En wat minder product gebruiken, ik ben zelf vaak bang dat ik te weinig gebruikt, maar als ik de verhalen zo lees Is de vuistregel less is better
 
Less is beter... Ik zou zeggen Enough is enough. ;)

Monello of Scholl ofso, dat vind ik persoonlijk al beter als Meguiars. Probeer het eens mef kleiverpakkingen.



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper