• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Temperatuur voor te polijsten

richard.tins

Detailing trainee
23 okt 2017
13
45
Goede middag mede detailers,

Ik had eigenlijk de planning om me wagen te polijsten, nu zag ik dat t buiten 4 graden ongeveer is
In de garage (waar me wagen staat) is het niet verwarmd dus zal het daar een graad of 6 zijn.

Afgezien het voor mezelf best koud zal zijn, is mijn vraag of ik nu wel kan polijsten of dat ik dit beter uit kan stellem?
Vanaf welke temperatuur wordt t resultaat beter?

Ik polijst nu me wagen voor de 3e jaar met de dap en monello polish, maar nooit met zo koud weer eiegenlijk

Gr

Richard
 
Merendeels van mij details waren buiten en soms ook als het onder nul was. Zolang je niet volgas in de wind staat, zal het polijstmiddel zich prima gedragen. ;) Zoals Redcat ook al aangaf; tijdens het polijsten creëer je warmte.
 
Bij +10 graden was ik al buiten te vinden met polijsten. Nu heb ik een eigen en verwarmde detailruimte en zelfs bij -10 ging dat goed
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik kan.mij volledig vinden in mijn voorgangers.

Ik had een paar jaar geleden dezelfde vraag. Zelfde antwoorden. Buiten vorst. Mijn half steeds onverwarmde schuur rond het vries punt. Ik zette s morgens, uit bed, direct een oude Zibro Kamin petroleum kachel aan die ik de avond ervoor klaar had gezet. Dag ervoor auto gewassen. Ik kleide toen met PB S&W. Dan kon de auto binnen blijven, hoefde hem niet weer te wassen. Bakje water op de kachel met 2 stukjes klei. 1 om mee te werken, ander om op te warmen. Werd de werk klei te stug, wisselen met de klei in het water. Polijsten normaal. De Collinite 845 destijds ernaast op de kachel bij waxen.

Koude handen op de koop toe, af en toe bij de kachel opwarmen. Dat was het enige.

Ik ging bewust binnen staan, uit de wind dus iets behaaglijker en risico op stof en zand erop waaien nihil. Dat was mijn strijdplan.
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Thnx voor alle reacties

Vandaag heb ik het dus uit geprobeerd in de garage met t polijsten (had vorige weekend al de auto gekleid), watmij opviel vandaag is dat de pad en de machine meer "stuiterde" (kan ook zijn doordat ik een nieuwe pad gebruikte)
Maar het polijstmiddel afnemen was velemalen lastiger dan als t boven de 10 graden is, ok ik had geen verwarming erbij staan.

Ik merkte ook dat met t afnemen ook meer stofjes/vezels van de monello microvezel doek achter bleef, opzich niet heel erg maar met 10+ graden zie ik dat niet

Nogmaals thnx voor alle info
 
  • Leuk
Reactions: opelmark