• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terpentine in plaats van teer en lijm verwijderaar

Iket

Detailing rookie
14 apr 2014
1
0
Vrolijk pasen ;-)

Ik koop regelmatig een fles teer en lijm verwijderaar, maar vraag me af of je hiervoor niet evengoed terpentine kan gebruiken?
Een fles verwijderaar kost al gauw 2 tot 3 keer zoveel als een fles terpentine en volgens mij komen de producten nagenoeg overeen met elkaar.

Weet iemand hier meer over?

Mvg iket

De basis van de teer- en lijmverwijderaars hier zijn gebaseerd op oplosmiddelen op natuurlijke basis (gebrouwen uit citrus) en het heeft dus niets met terpentine te maken.

Wellicht is terpentine net zo effectief, maar minder vriendelijk voor je lak, kunststoffen enzovoorts. Bovendien ruikt het een stuk minder aangenaam, maar als je budget klein is, kan het een alternatief zijn.

Tijdens de jaarlijkse grote beurt van mijn velgen gebruiken ik de stickerverwijderaar van een bekende bouwmarkt. Werkt prima voor mij.

Zelf gebruik ik ook wel eens terpentine als andere middelen niet werken, maar ik vind het grote nadeel dat je toch met een doekje erop moet "poetsen" terwijl je een aantal teer verwijderaars tijden het wassen kunt gebruiken. Dus als je niet van plan bent je auto opnieuw te gaan polijsten is het wel zonde dat je dan extra kans op krassen hebt.

Voor de onderkant van mijn achterbumper en de dorpels gebruik ik Body Solvent van Meq's. Ik vertrouw de Body Solvent toch meer op mijn lak en het is idd te gebruiken tijdens het wassen.

Gebruik gewoon remmenreiniger van de action, (de rest van de merken is precies op dezelfde chemische basis) de teer spots luchtig poetsen en ze lossen gewoon op.

Even naspoelen met water, finito !

Dit werkte prima op mijn velgen, of dit ook op kunststof delen gaat werken is me niet bekend.........