• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Terug de zelfde plekken in de Si3D

Roy86

Detailing chief
4 sep 2015
304
100
37
Axel Zeeuws vlaanderen
Beste,

Heb een maandje geleden opnieuw de Astra een beurtje gegeven en als bescherming terug de Si3D en loop weer tegen het zelfde probleem aan als vorig jaar.

Vlekjes na een maand vooral op de platte delen dak en motorkap.

20170528_204827.jpg


Dit is het dak je ziet het zit vol met plekjes en vlekjes. lak voelt ook niet super glad aan beading en sheeting is nog wel ok. Dit is na het wassen gewassen met nanolex pure shampoo in warm water. Ook een rondje gedaan met non ferro en de reactie viel mee.

20170528_204801.jpg


Motorkap hier heb ik klei op gebruikt is iets minder maar nog altijd vlekjes hierna afgenomen met prep en final finish SI gebruikt.

Iemand nog tips want dit is zonde na 1 maand.
 
Gewoon een idee: is het geen vogelpoep wat toentertijd is ingebrand wat nu onder de coating zit en langzaam maar zeker weer zichtbaar wordt?
 
Ik heb dat probleem ook gehad toen ik Aquafobia gebruikte, had het iets te lang laten staan en met de gevolgen van dien natuurlijk. Deze was een zwarte auto waarop ik het had aangebracht. Mag het terug opnieuw polijsten. Ik denk dat het met zulke producten de omgevings temperatuur heel belangrijk is. Niet te warm en niet te koud. Da's mijn gedacht natuurlijk. En veel sterkte gewenst. Is echt niet leuk als je terug opnieuw moest beginnen.
 
Lijkt wel kalk vlekken wat onder de coating zit. Ik neem aan dat ze er niet af gaan met een detailer? Ben bang dat het anders toch opnieuw polijsten wordt
 
Het is zeker geen vogelpoep.

Kalk lijkt me sterk tijdens het wassen staat deze in de schaduw en word nat gehouden tot het drogen.

Heb wel wat kalk vlekjes op de deur deze heen ik niet gedroogd en kreeg ik 2 dagen later met finale finish zo weg.

Opnieuw polijsten en coaten word kostelijk als dat elke maand zo gaat zijn.
 
Zijn kalkhoudende druppels icm met zon, brand het in op je coating

Dit is iets wat de achilleshiel van een coating blijkt te zijn. Ik heb een Audi S4 gedaan die onder dit soort vlekken zit. Met name als de coating nog niet zijn volle sterkte heeft bereikt, is hij hier erg kwetsbaar voor. Het is dus nier perse de kalk die zijn werking doet, maar de combi van kalk in de druppel en zon.



Greeeetz
 
Zijn kalkhoudende druppels icm met zon, brand het in op je coating
Daar lijkt het inderdaad op.

Dit is iets wat de achilleshiel van een coating blijkt te zijn. Ik heb een Audi S4 gedaan die onder dit soort vlekken zit. Met name als de coating nog niet zijn volle sterkte heeft bereikt, is hij hier erg kwetsbaar voor. Het is dus nier perse de kalk die zijn werking doet, maar de combi van kalk in de druppel en zon.
Correct, coatings zijn de eerste weken erg gevoelig hiervoor en ze blijven er altijd wat gevoelig voor.
 
Zou het anders niet lukken met ValetPRO 2 Combo Foam wassen en daarachter met een lichte soort klei clayen?
Dat lijkt mij niet.:D Het is ingebrand in de coating en dat verhelp je niet met een prewash en/of klei. Ik denk zelfs dat als je het onder een microscoop zou bekijken, er zelfs een dikteverschil is te zien.



Greeeetz