• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tesla Model 3

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
Hi,
Tijd geleden dat ik op het forum actief was. Rijd sinds kort een Model 3. Mensen al ervaring met de lak? Er is vanuit Tesla niks mee gedaan, auto kwam zo met stickers en al van de boot. Zie hier en daar wat Orange Peel maar valt eigenlijk reuze mee.
Ook heeft hij een panorama dak. Kan ik dat gewoon meewaxen? Gebruik normaliter de Collinite 845 of de Dodo Juice future spul.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
+1 voor aficior
Ik zou hem lekker met de collinite waxen en deze winter bij houden met de future armour

eventueel later kun je eventueel nog dedicated iets voor het glas gebruiken. Ik zou terughoudend zijn met collinite op de voorruit...
 
Ik heb een paar maanden terug een Model 3 in de Gyeon Mohs gezet.
Paar plaatselijke krassen voorbehandeld met Menzerna 400 en daarna alles met Menzerna 3800 nagepolijst.
Het glazen dak heb ik in de Nanolex ultra glas sealant gezet
LET OP bij de aflevering. Deze had een veeg in de lak in een deuropening, een aantal putjes in de lak van de achterklep en
best veel vuiltjes in de lak. En hier en daar nog wat lijmresten van beschermfolie.
Veel plezier met je nieuwe auto, het rijdt geweldig :) .
 
Als antwoord op de vraag van TS:
Ja je kunt gewoon de colli gebruiken, ook op het glazen dak.
Voorraam zou ik niet in de colli zetten.
De DDJ ken ik persoonlijk niet, maar lijkt me dat je die ook gewoon op het panodakje kunt smeren.
 
Al het glas heb ik gewoon in clearvue van Turtle wax gezet, heeft een redelijke standtijd en op de vooruit werkt het goed in samenwerking met het autowipersysteem. Lak zet ik voorlopig in de collinite wax tot ik de tijd eens heb om ppf aan te brengen. De koplampen heb ik wel al beschermd met PPF want die zijn een steenslag magneet.