• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Tesla Model 3

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.983
193
47
Den Haag
Yessssss! M'n eerste Tesla. Ik had al een tijdje de hoop ooit een keer een Tesla te doen omdat ik toch wel benieuwd was of de horrorverhalen die de ronde gaan over de matige, lees: zeer slechte afwerking en de drama lak of dit echt zo zou zijn.

De auto bij aanvang:
de auto stond er redelijk netjes bij, de eigenaar is erg zuinig op zijn auto.

foto 01.jpg


foto 02.jpg


Was programma:
als eerste de auto ingespoten met een citrus pre-wash en daarna gefoamed zodat het aanwezige vuil los kan weken en zo wordt afgevoerd.
- ValetPro Citrus prewash
- Kenotek Snow Foam
- Monello Lancia 2.0
- Kränzle hogedruk reiniger

foto 03.jpg


Na het grondig afspuiten van de auto, deze gewassen.
- Monello Thick Mitt
- Gyeon shampoo

foto 04.jpg


De velgen waren niet ernstig vuil, ik meen me te herinneren dat de velgen recentelijke waren gespoten... of er wordt niet heel veel geremd, want de auto remt al zelf zodra je het gaspedaal los laat.
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra X-tra 4200
- (oude) Monello washmitt
- Stjärnagloss Grävling velgenborstel

foto 05.jpg


Nadat de auto nogmaals werd afgespoten, alles was spullen opgeruimd, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.

Kleien:
de lak voelde nog best wel grof aan, nu weet ik waarom.
Na een aantal centimeters kleien was deze helemaal rood!!! Huh, hoe dan :scream:, de auto is toch echt blauw... Meteen contact opgenomen met de eigenaar. Blijkt dus spuitnevel te zijn van de remklauwen die recentelijk zijn gespoten.
De spuitnevel zat niet alleen lokaal rondom de wielkasten maar overal, en dan bedoel ik echt overal: motorkap, alle ramen, remschijven, het dak... Ik weet waar ze de remklauwen hebben gespoten (ik noem geen naam of rugnummer) maar daar zijn 2 opties: gemonteerd spuiten (€ 395,=, duurt +/- 26 uur) of gedemonteerd (€ 995,, duurt 3 á 4 dagen) spuiten.

De eigenaar gaat binnenkort terug naar het bedrijf om dit voor te leggen en hoe dit opgelost gaat worden...



foto 06.jpg


FB_IMG_1664785602469.jpg


Lakdikte meting:
over de hele auto waren de metingen redelijk gelijk alleen op de 4 deuren niet. De eigenaar heeft deze laten voorzien van ppf folie.

foto 07.jpg


foto 08.jpg


Staat van de lak:
op zich viel het allemaal wel mee, her en der wat swirls, wat hologrammen, lichte marring van het kleien enz.

foto 09.jpg


foto 010.jpg


Polijsten:
met in het achterhoofd dat de lak van Tesla een behoorlijke "pain in the ass" kan zijn, heb ik niet meteen grof ingezet. Een testspot van een medium pad en pasta op de D/A bleek al genoeg te zijn om de lak goed te corrigeren.
- diverse Gyeon polijstpasta's
- diverse Gyeon pads
- Rupes Bigfoot LHR15 + Mini
- Monello LDA1000
- Flex PXE80

foto 011.jpg



foto 012.jpg


Afwerking:
nadat het polijsten gedaan was, werd het tijd om de puntjes op de i te zetten. Al het glaswerk werd gereinigd en goed ontvet.
- Autoglym Car Glass Polish
- Monello handpad

foto 014.jpg


De lak werd meermaals ontvet met een sterke(re) mengverhouding Labocosmetica Veritas.
Nadat de lak even met rust was gelaten zodat alles was verdampt, was het tijd voor de bescherming.
De eigenaar heeft gekozen voor Gyeon Q² Syncro EVO bestaande uit de Mohs (basislaag) en Skin (topcoat) en een flesje Q²M Cure om naderhand te gebruiken na een reguliere wasbeurt o.i.d.
Eerst de Mohs aangebracht en een uurtje later de Skin.
En naderhand nog een pufje Cure zodat de coating in de tussentijd goed kan uitharden en beschermd is tegen de elementen. Gelukkig heeft de eigenaar een garage waar 'ie de auto een paar dagen gaat stallen.

foto 013.jpg


Nadat de lak klaar was, werd het tijd om de ruiten te doen. Deze werden behandeld met Gyeon Quick View. Op de een of andere manier kon ik er niet mee overweg, geen gelijkmatige verdeling van het product, dan kwam er weer teveel uit, dan weer te weinig of niets... :confounded:
Dit gaan we even anders doen. Ik heb een Monello Disco Duo pad gepakt, dop van de QV afgedraaid en een beetje op de handpad gedaan en hiermee alle ruiten behandeld.


Product een aantal minuten met rust gelaten en daarna met een licht vochtige doek afgenomen. De ruiten voelen babybilletjes glad aan! :innocent:


De glans en reflectie zit er weer goed in.

foto 015.jpg


foto 016.jpg


Puntjes op de i:
- banden voorzien van Stjärnagloss Gummi
- interieur gestofzuigd
- sponningen e.d. schoon gemaakt.

foto 017.jpg


Helaas ben ik op de voorbumper een stukje coating vergeten goed uit te wrijven en is dit opgedroogd. Ik heb met de eigenaar een nieuwe afspraak gemaakt om dit op te lossen.
Ik baalde als een stekker :oops: maar we gaan het netjes oplossen t.z.t.