• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

New Car Treatment Tesla Model X

SlomeDuikelaar

Detailing guru
Tester of Bling
28 dec 2015
558
153
45
Den Haag - Zuid
Deze hadden jullie nog tegoed:

Mijn zwager heeft een mooie model X geleverd gekregen en had mij gevraagd om een goede coating aan te brengen.Een coating was ook aan geraden door de Tesla dealer ivm de zachte lak.

Op de betreffende dag mocht ik zelf de auto naar de loods rijden waar ik lekker mijn gang kon gaan.
Het betrof mijn eerste detail op locatie dus mijn eigen bolide zat volgeladen met detail spullen.

20170530_111022.jpg


20170530_111049.jpg


20170530_111031.jpg


20170530_111901.jpg


De auto lekker in een schuimdeken gezet (Artico Magico) en na het afspuiten gewassen met PBW SS.
Tijdens het wassen vond ik de polijst sporen van de afleverbeurt, maar geen sporen van enige bescherming.
Dit heeft er voor gezorgd dat de vliegen op de neus in de lak getrokken waren.
Hoe vaak ik ook heen en weer ben gegaan met klei (Dolce Verde), het mocht niet baten op de vliegen.
Het voelbare was weg, maar je bleef continue een soort afdrukken zien in de lak.
De rest van de auto gekleid, daarna ff een snelle washmitt over de auto en de auto gedroogd en naar binnen gereden.
De velgen had ik trouwens gewoon gereinigd met Non Ferro. Wat een zeer irritante geul aan de binnenkant van de velg...

20170530_112807.jpg


20170530_121506.jpg


20170530_130745.jpg

Binnen begonnen met een lakinspectie en een plannetje gemaakt.
PAW900 en DAP900 / 1 hit Monello geel + S3 voor de motorkap / daarna 1 hit Monello oranje + Finale voor de hele auto. Hierna de auto afgenomen met Gyeon Prep en geinspecteerd. Hierbij hele rare plekken aangetroffen in de lak op de neus. 2 Gekke deukjes voorop en een wazige vorm in de lak rechtsvoor (alsof een stuk afplaktape is meegespoten).

20170530_140743.jpg


20170530_170401.jpg


20170530_170413.jpg


20170530_211213.jpg


20170530_211520.jpg


Mijn neefje kwam na school ook ff helpen en heeft de trims gereinigd en voorzien van AF Revive.
De band’jes’ in de Gyeon Tyre gezet. Handig zo’n assistent…
Hij wilde me ook erg graag de Model X Christmas show laten zien (zie youtube).

Toen mijn zwager terug was van zijn werk hebben we samen de auto in 2 lagen Gyeon Mohs gezet en de velgen in 1 laag. Ik kon me volledig focussen op het aanbrengen en hij op het afnemen. Ik had Mohs geadviseerd vanwege de duurzaamheid en hardheid.
De gigantische voorruit in TW Rain Kleer gezet en als het bevalt wordt het volgende keer Gyeon View.

Het grappige is dat mijn zwager niet zelf de auto had opgehaald bij Tesla, maar mijn neefje wel en die
verzekerde zijn vader dat de auto er nu beter uit ziet dan tijdens de aflevering… Top!

De auto heeft bijna een week binnen gestaan en is voordat hij naar buiten ging in een laag Gyeon Cure gezet.

Mijn zwager heeft zijn klacht neergelegd bij de dealer voor wat betreft de lakfouten en het slechte afleveren.
De dealer gaf aan dat er meer klachten zijn over de lak en dat het door gespeeld is naar de US.
De lak behoord normaal gesproken bij aflevering in de wax gezet te worden…

20170530_170448.jpg
 

Bijlagen

  • 20170530_170435.jpg
    20170530_170435.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 237
  • 20170530_211158.jpg
    20170530_211158.jpg
    209,9 KB · Weergaven: 142
Leuk verslag en aparte auto!

Bedankt Roy,
Apart is hij zeker, maar zodra je ingestapt bent, waan je je in de toekomst.
Zoveel gaat er automatisch en het voelt echt zeer ruimtelijk.
Die reclame waarbij dat jochie een ruimtepak aan heeft zou bij deze auto veel beter staan...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Gaaf man, dat lijkt me een heerlijke detail en een mooie ruimte! Maar... allemaal in 1 dag?! Hoe doe je dat joh.

Resultaat is prachtig :cool:.

Thanks Micha,
Inderdaad alle ruimte om te detailen, een verademing...
Ben 'sochtends om een uur of 09:00 begonnen en de tweede laag Mohs afgenomen om 21:30 uur.
Veel swirls waren er niet, het vuil viel mee, slechts de vliegen 'geestjes' verwijderen duurde het langst...
 
  • Leuk
Reactions: Micha D.
S3 echt nodig gehad op de (zachte lak) Tesla staat bekend om zijn zachte lak idd vanwege alle strenge milieu eisen in de US. Maar ik dacht eigenlijk dat ze zachter waren. Als ik jet vergelijk met Ford bv.

Verders ziet die er weer strak uit. De Mohs zal een mooie langdurige bescherming zijn voor de X.
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar
S3 echt nodig gehad op de (zachte lak) Tesla staat bekend om zijn zachte lak idd vanwege alle strenge milieu eisen in de US. Maar ik dacht eigenlijk dat ze zachter waren. Als ik jet vergelijk met Ford bv.

Verders ziet die er weer strak uit. De Mohs zal een mooie langdurige bescherming zijn voor de X.

Thanks Tembaco!
De lak was inderdaad aan de zachte kant, maar om de 'zuren' van de vliegenlijken er goed uit te krijgen, was 1 hit S3 echt wel nodig...
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Heel fraai resultaat! Zal aardig wat werk geweest zijn. Zo'n Model X is echt gigantisch.

De slechte lak/afwerking is iets waar Tesla al sinds de eerste Model S mee kampt. Hebben ze dus helaas nog steeds niet onder de knie. Eigenlijk schandalig op zo'n dure auto...
 
  • Leuk
Reactions: SlomeDuikelaar