• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Test] GYEON - Q²M BATHE+ Shampoo (Applicatie, Beading & Sheeting)

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.736
193
26
Zwolle
[Test] GYEON - Q²M BATHE+ Shampoo (Applicatie, Beading & Sheeting)

Voordat ik mijn auto ging detailen en waxen, heb ik besloten om een 50/50 te maken met de Gyeon Bathe+ Shampoo. Deze gebruik ik namelijk wel eens om de Gyeon coatings te 'boosten'.
Echter zie je het verschil dan niet heel duidelijk, omdat de Gyeon coatings al super waterafstotend zijn! Daarom heb ik deze shampoo een keer getest op een onbehandelde auto!
Het verschil is goed te zien, en de beading en sheeting eigenschappen zijn bizar!

De Gyeon Bathe+ Shampoo is verkrijgbaar in 400ml & 1000ml.

- https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Bathe_400ml_102705?o=srbathe
- https://www.carclean.com/nl/product/Gyeon/Q2M_Bathe__1000ml_102928

Stappenplan:
- Foamen van de auto
- Afspuiten
- Wassen met Gyeon Smoothie en Poorboys Slick & Suds Shampoo
- Afspuiten
- Gyeon Smoothie uitgespoeld
- Gyeon Bathe+ aangebracht op de Gyeon Smoothie
- Auto wassen en het product goed verdelen
- Afspuiten met een harde waterstraal

De allereerste SiO₂ shampoo ter wereld

Gyeon Q²M Bathe+ is de eerste pH neutrale shampoo met SiO2 ter wereld. Zelfs een snelle wasbeurt laat een sterk waterafstotende laag achter die vocht en vuil afstoot en er voor zorgt dat u de volgende wasbeurt nog een tijdje kunt uitstellen. Wassen met Q²M Bathe+ is al een plezier op zich. De shampoo is prettig in gebruik en heeft die karakteristieke geur die liefhebbers van de hele GYEON range zo weten te waarderen.

Efficiënt in gebruik

Slechts 15-20 ml Bathe+, opgelost in ongeveer 12 liter water is genoeg om uw auto te wassen en te voorzien van een gladde, zelfreinigende en waterafstotende laag als de auto reeds beschermt is met een coating.

Voor gebruik zonder reeds aangebrachte coating het product direct op de washmitt of spons aanbrengen tijdens het normale wassen. Niet op laten drogen, tijdig afspoelen. Zeker bij warm weer. Niet in de zon gebruiken.

De auto wordt veel minder snel weer vies

Bij het ontwikkelen van Q²M Bathe+ was er maar één doel: een wasbeurt die normaal uit meerdere stappen bestond, terugbrengen tot een enkele, simpele stap. Met ingrediënten die zorgen voor een geweldig waterafstotend effect en een soepele wasbeurt. Tegelijkertijd met zoveel mogelijk zelfreinigende eigenschappen, zodat er minder vaak gewassen hoeft te worden dan normaal. Wel zo prettig bij – bijvoorbeeld - slecht weer.

 
Leuk gedaan, Roy! :)

Voordat ik een coating op mijn auto had was ik een fanatiek Bathe+ gebruiker. Echter foamde ik het met een Lancia en dat werkt ook als een malle! :p Alles wat je infoamed krijgt de werking mee, dus ook de velgen/ramen/kunststof/etc. I-DE-AAL!

onbeschermde auto's, en ook niet-gedetailde, kregen ook een zichtbare glansboost! :)

Mocht je kunnen foamen, dan zou je dat ook eens moeten proberen met Bathe+. In een verhouding van 1:10, of zelfs wat minder, kom je al een eind.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Leuk gedaan, Roy! :)

Voordat ik een coating op mijn auto had was ik een fanatiek Bathe+ gebruiker. Echter foamde ik het met een Lancia en dat werkt ook als een malle! Alles wat je infoamed krijgt de werking mee, dus ook de velgen/ramen/kunststof/etc. I-DE-AAL!

onbeschermde auto's, en ook niet-gedetailde, kregen ook een zichtbare glansboost! :)

Mocht je kunnen foamen, dan zou je dat ook eens moeten proberen met Bathe+. In een verhouding van 1:10, of zelfs wat minder, kom je al een eind.
Zal het volgende keer eens in de foamlance mikken!
 
Ik heb de Bathe+ al eerder als StandAlone getest en en zitten gevallen tussen waarbij er na enkele maanden nog beading was terwijl er toch flink wat gebruik is geweest. :) Uiteraard geen dikke parels en strakke sheeting, maar wassen was nog steeds makkelijk.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Blijft een goed product. Ik moet zeggen dat ik omdat ik een coating heb, veel minder product gebruik als Roy nu doet. Ik doe een eeuwigheid met zo'n fles.

Mooie review.

Wat is eigenlijk de houdbaarheid na opening?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb heb ruim anderhalf jaar gedaan met mijn liter fles Bathe
Dus zal de bathe+ dit ook makkelijk moeten kunnen
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Wat is eigenlijk de houdbaarheid na opening?
Zolang je producten maar goed opbergt zal het wel lang houdbaar zijn. :D

Ik heb heb ruim anderhalf jaar gedaan met mijn liter fles Bathe
Dus zal de bathe+ dit ook makkelijk moeten kunnen

Ik deed in het begin de Lancia vullen tot 1:10 en vulde dan de rest van de fles aan tot de Fill-streep. Dan kost het zo'n 70ml Bathe+ en dat is volgens mij niet zo duurzaam, haha! :p Al snel ging ik maar zón 30ml en foamde dan een hele auto met 500ml eindproduct. Kost je dan iets meer als een euro per wasbeurt.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en RoyR
Was aan het twijfelen om voor de winter een shampoo met wax te halen, maar na het zien van dit filmpje denk ik dat een
flesje Bathe+ moet bestellen.

Misschien een vraag die elders al is behandeld. Maar is het niet makkelijker om de auto gelijk bij de eerste wasbeurt
al te wassen met Bathe+ waarbij je deze al in de emmer met warm water hebt gedaan?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Muskito - Gyeon raadt aan om een sopje te maken als je een Sio2-coating hebt en anders puur aanbrengen.

Beide manieren leverden regelmatig vlekken op en dat is wat men wat terughoudend maakte om het uberhaupt aan te schaffen. (De één had geen problemen, merendeel echter wel. Het forum stond er vol mee)

Ikzelf heb het een aantal keren geprobeerd met een sopje en puur, maar beide gevallen kreeg ik ook soms vlekken. Heb het toen middels foamen geprobeerd en vond dit werkelijk waar fantastisch. :p Geen gezeik, je raakt alles binnen no-time en het boost de boel flink.