• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Test PB Natty's Past Wax Blue vs Collinite Wax no 915

BC911

Detailing chief
Tester of Bling
12 apr 2011
418
75
Momenteel rij ik een tijdelijke wagen in afwachting van de nieuwe die besteld is. De ideale gelegenheid om eens wat te testen. Let niet op de staat van de wagen, want dit is werkelijk om te :sob: . Dit even terzijde.

Bedoeling is om na te gaan hoe de iets duurdere Collinite Wax no 915 zich verhoudt tov de PB Natty's Past Wax Blue. De test wordt half om half uitgevoerd op de motorkap van een zwarte Renault Megane.

Voorbereiding:
-> gewassen met een goed scheutje APC
-> kleien met Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bars + Born Slippy
-> polijsten met Finale op zwart (DAP900), volstond aangezien ik enkele weken terug de zwaardere combo had toegepast
-> PB Black Hole op zwart met DAP900

Wax aanbrengen:
-> bestuurderszijde = PB Natty's Past Wax Blue
-> passagierszijde = Collinite Wax no 915
beide waxen in 2 lagen aangebracht (met meer dan 12u tussen) en uitgepoetst met Dodo Juice - Basics of Bling Buffing and Polishing Cloth. De Collinite laat zich iets minder eenvoudig uitpoetsen, maar nu ook weer niet onoverkomelijk.

En nu maar hopen dat de nieuwe niet te snel geleverd wordt zodat we kunnen zien hoe beide standhouden ;) .

29/08/2011 - 35175km - 0x gewassen

IMG_6931.jpg
DSC01036.jpg

DSC01037.jpg
DSC01042.jpg


05/09/2011 - 35915km - 0x gewassen
Eindelijk een eerste bui gehad en fototoestel bij de hand :grinning: . Van veraf is de beading van beide waxen bijna niet van elkaar te onderscheiden, maar als je iets dichterbij kijkt zie je dat de Collinite iets bollere druppels geeft.
DSC01052.jpg

Collinite 915
DSC01055.jpg

PB Natty's
DSC01056.jpg


10/09/2011 - 36737 - 1x gewassen
Voor deze test had ik steeds in gedachten dat de Sheeting van de Collinite 915 beter was dan de Natty's, maar kijk hieronder naar een foto tijdens de laatste wasbeurt. De sheeting van de Collinite 915 is niet slecht, maar het verbaasde mij dat de PB veel beter deed. De sheeting was veel trager, maar na een 10-tal seconden was het paneel wel helemaal mooi droog. Bij de Collinite bleven hier en daar druppels staan.
DSC01076.jpg
 
Ik ben ook zeer benieuwd, is het verschil in kleur/glans in werkelijkheid ook ze sterk als op de foto?
 
Volgens mij zit er een vouw op de motorkap, is dus het lichtinval.
 
Klopt, is de lichtinval. Als ik het niet vergeet trek ik straks nog even een foto buiten.
 
Ben ook reuze benieuwd, mijn fles Meg Deep Crystal gaat nog één beurt mee, dus kijk ik uit naar een andere en nog betere vervanger over een maand of wat
Belangrijk daarbij zijn lange standtijd en goede sheeting. Obv hetgeen ik her en der las gaat het momenteel de richting van Collinite 915 uit.
Waarbij ik me afvroeg of die het zou houden bovenop een glaze. De site van Collinite zwijgt immers in alle talen over glaze, en schrijft voor onmiddellijk op een zo goed mogelijk gecleande/polijste lak aan te brengen.
 
Nog even wat foto's toegevoegd om duidelijk te maken dat er geen sprake is van kleurverschil en dat dit vooral door de lichtinval komt van de geknikte motorkap.
En ja, ik ben ook benieuwd naar wat de glaze doet met de wax. Misschien nog ergens een stukje doen zonder glaze ...
 
Ik ga 'm ook ff volgen. Toppie test dus als je het mij vraagt. Hopelijk ook nog een paar foto's met beading bijv.
 
ik zie tussen kleur/diepte/glans geen verschil, of ligt dat aan mijn ogen ?:confused:

edit: op eventuele tinten door de knik natuurlijk nagelaten.
 
Grappig; ik heb de vloeibare varianten van beide waxen getest (ok, 845 is niet de vloeibare versie van 915, maar toch): KLIK

Leuk om de resultaten te vergelijken van de vaste en de vloeibare varianten :party:
 
Heb zelf ook colli 915 maar ik vindt het echt een superwax! Geeft ook een hele mooie beading, mijn druppels zijn zo mooi rond en bol:heart_eyes:

Maar benieuwd wat hier uit de test komt:-b
 
Verkijk je er niet op dat bepaalde shampoo's invloed kunnen hebben op de sheeting. Dat hangt een beetje af van de wax en gebruikte shampoo combinatie. Welke shampoo heb je gebruikt om de wagen te wassen?
 
Meguiars Gold Class in een heel lichte dosis aangezien de wagen niet heel vuil was.
 
Slecht nieuws voor deze review :( . Heb vandaag de wagen moeten inruilen voor een andere tijdelijke wagen. Hij had namelijk al teveel kilometers gelopen .... Dus als iemand anders zich geroepen voelt dezelfde test de doen ;) . Ik ga niet terug op de nieuwe wagen doen aangezien de definitieve half oktober er moet zijn. Zou dus maar voor een 4-tal weken zijn.