Zoals al eerder aangekondigd hebben wij een vergelijkende test opgezet voor velgenwaxen.
In deze vergelijkende test gebruiken we de:
Chemical Guys - Wheel Guard € 18,99
Smartwax - Rimwax € 24.50
Poorboy's World - Wheel Sealant € 18,99
WheelWax - WheelWax € 18,99
De komende weken gaan we de duurzaamheid en werkzaamheid van de producten in de gaten houden. Vandaag zijn de waxen opgebracht, met tot nu toe de volgende bevindingen:
De Wheel Guard is stevig en een beetje puddingachtig van structuur, brengt makkelijk aan en poetst ook makkelijk uit. De geur is niet specifiek en zeer licht aanwezig.
De Rimwax is vla-achtig van structuur, ook deze wax brengt gemakkelijk aan en poetst nog makkelijker uit. De kauwgomballengeur is zeer specifiek en aanwezig.
De Wheel Sealant is een zeer zachte en makkelijk verwerkbare wax, lijkt qua structuur nog het meest op een vaste wax en ruikt licht naar watermeloen! De Wheel Sealant laat zich ontzettend makkelijk verwerken en is wat dat betreft zeker de winnaar hierin! Het uitpoetsen is net zo makkelijk als de Rimwax.
De WheelWax heeft dezelfde vla-achtige structuur als de Rimwax, maar ruikt verder nergens naar. Hij droogt het snelst van de vier en is daardoor wat moeilijker aan te brengen. De verwerking lijkt het meest op de verwerking van een carnaubawax. Ook het afnemen gaat minder makkelijk dan bij de andere waxen!
Het belangrijkst is hoe de vier velgenwaxen de komende weken presteren! Qua specificaties zou de WheelWax de beste papieren moeten hebben. Deze zou als enige de unieke eigenschap hebben dat de polariteit van de velg wordt omgedraaid, hierdoor zou de velg ook langer schoon blijven! Behalve de Wheel Sealant hebben de waxen ook een milde cleaner in zich om het oppervlak voor te bereiden. Verder zijn we benieuwd of de Rimwax zijn flinke prijsverschil (bijna 30% duurder dan de rest) kan verantwoorden.
Als voorbereiding hebben we de velgen schoongemaakt, gekleid en vervolgens met de Mothers Powerball en de Poorboy's World SSR1 behandeld.
De velgen konden wel een beurtje gebruiken:
Na het wassen, kleien en polijsten hadden we dit resultaat:
De velgenwaxen op een rij:
Hier zijn duidelijk de verschillende kleuren en structuren zichtbaar:
Per velg zijn twee verschillende velgenwaxen opgebracht. Het ventiel hebben we gebruikt als oriëntatiepunt. Op beide delen hebben we tape geplakt om ervoor te zorgen dat we op de velgen - per type velgenwax - een referentie hebben hoe de waxen presteren, het tape zorgt ervoor dat op die plek geen wax aangebracht kan worden. Als het goed is moeten deze stukken zichtbaar vuiler worden dan de behandelde delen. Alle waxen zijn twee keer aangebracht!
Linksvoor hebben we de WheelWax (links) en de Rimwax (rechts) aangebracht. De spaak tussen de blauwe stukken tape is het scheidingspunt en aan de bovenzijde is het ventiel het scheidingspunt. De Wheelwax was duidelijk zichtbaar na aanbrengen, maar de Rimwax was gemakkelijker dun en minder zichtbaar op te brengen:
Rechtsvo
In deze vergelijkende test gebruiken we de:
Chemical Guys - Wheel Guard € 18,99
Smartwax - Rimwax € 24.50
Poorboy's World - Wheel Sealant € 18,99
WheelWax - WheelWax € 18,99
De komende weken gaan we de duurzaamheid en werkzaamheid van de producten in de gaten houden. Vandaag zijn de waxen opgebracht, met tot nu toe de volgende bevindingen:
De Wheel Guard is stevig en een beetje puddingachtig van structuur, brengt makkelijk aan en poetst ook makkelijk uit. De geur is niet specifiek en zeer licht aanwezig.
De Rimwax is vla-achtig van structuur, ook deze wax brengt gemakkelijk aan en poetst nog makkelijker uit. De kauwgomballengeur is zeer specifiek en aanwezig.
De Wheel Sealant is een zeer zachte en makkelijk verwerkbare wax, lijkt qua structuur nog het meest op een vaste wax en ruikt licht naar watermeloen! De Wheel Sealant laat zich ontzettend makkelijk verwerken en is wat dat betreft zeker de winnaar hierin! Het uitpoetsen is net zo makkelijk als de Rimwax.
De WheelWax heeft dezelfde vla-achtige structuur als de Rimwax, maar ruikt verder nergens naar. Hij droogt het snelst van de vier en is daardoor wat moeilijker aan te brengen. De verwerking lijkt het meest op de verwerking van een carnaubawax. Ook het afnemen gaat minder makkelijk dan bij de andere waxen!
Het belangrijkst is hoe de vier velgenwaxen de komende weken presteren! Qua specificaties zou de WheelWax de beste papieren moeten hebben. Deze zou als enige de unieke eigenschap hebben dat de polariteit van de velg wordt omgedraaid, hierdoor zou de velg ook langer schoon blijven! Behalve de Wheel Sealant hebben de waxen ook een milde cleaner in zich om het oppervlak voor te bereiden. Verder zijn we benieuwd of de Rimwax zijn flinke prijsverschil (bijna 30% duurder dan de rest) kan verantwoorden.
Als voorbereiding hebben we de velgen schoongemaakt, gekleid en vervolgens met de Mothers Powerball en de Poorboy's World SSR1 behandeld.
De velgen konden wel een beurtje gebruiken:
Na het wassen, kleien en polijsten hadden we dit resultaat:
De velgenwaxen op een rij:
Hier zijn duidelijk de verschillende kleuren en structuren zichtbaar:
Per velg zijn twee verschillende velgenwaxen opgebracht. Het ventiel hebben we gebruikt als oriëntatiepunt. Op beide delen hebben we tape geplakt om ervoor te zorgen dat we op de velgen - per type velgenwax - een referentie hebben hoe de waxen presteren, het tape zorgt ervoor dat op die plek geen wax aangebracht kan worden. Als het goed is moeten deze stukken zichtbaar vuiler worden dan de behandelde delen. Alle waxen zijn twee keer aangebracht!
Linksvoor hebben we de WheelWax (links) en de Rimwax (rechts) aangebracht. De spaak tussen de blauwe stukken tape is het scheidingspunt en aan de bovenzijde is het ventiel het scheidingspunt. De Wheelwax was duidelijk zichtbaar na aanbrengen, maar de Rimwax was gemakkelijker dun en minder zichtbaar op te brengen:
Rechtsvo