• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Teveel "Touch-Less Snow Foam" gebruikt

TomBE

Detailing trainee
12 sep 2022
14
25
Hallo,

Bij een wasbeurt heb ik voor de eerste keer "Touch-Less Snow Foam" gebruikt, maar in een verhouding van 280 ml op 2000ml water terwijl het normaal 40 ml op 2000ml ( 2% ) zou moeten zijn.
De behandelde panelen hebben in de 5 min dat het product er op hing geen zon gezien en daarna is er nog afgespoeld en manueel gewassen met een shampoo.

Op het eerste zicht is er geen schade aan de lak, maar ik vroeg me toch af of dit ergens kwaad kon ?

ps: ik heb wat schrik om dit product te gebruiken met zelfs maar de minste zon erop. Of is dit wat overdreven ?

Bedankt.
Tom.
 
In de beschrijving van Bilthamber TSF staat dat het product zich residuenvrij laat verwijderen
Dat is meer van belang nu je het in vrij korte tijd hebt kunnen verwijderen
Met schade zal het wel meevallen, een gezonde lak kan veel hebben
Gebruik in de zon (kans op opdrogen) is bij vrijwel geen enkele shampoo aan te raden.
 
Ok, dan maak ik me al minder zorgen.
Ik dacht dat het op een onzichtbare manier schade had gemaakt op mijn auto van 3 weken oud :)
 
@TomBE die 2% is de PIR (panel Impact Ratio). Deze is niet gelijk aan 2% van een foamlans.

Hoe je die PIR waarde kan berekenen vind je hier op het forum. Deze is voor elke foamlans anders. Bij mij komt die waarde ongeveer overeen met een 180 - 200 ml.

40ml product in een foamlans lijkt me ook belachelijk weinig? Dan heeft het wat weg van alternatieve geneeskunde waarbij je een enorme verdunning van een werkende stof inneemt.

Zoals anderen hier al aanhaalden is voorzichtigheid steeds geboden, wanneer je producten in volle zon gebruikt.
 
Ik neem aan dat er een drukpomp gebruikt is, aangezien er een 2000ml fles is gebruikt. (Of er moet een 2L-fles aan de foamlans hebben gehangen) ;) )
 
Ja precies, dus dan is de ''PIR'' al meteen goed wanneer je een verhouding in de fles doet. (Bijv. de 1:20 die je erin doet, komt ook op de lak terecht. Bij een foamlans doe je die 1:20 in de fles en komt er nog een flinke lading extra water bij waardoor het verder wordt verdunt)

Ik denk dat je er geen zorgen over hoeft te maken. Volgende keer uiteraard wel even de verhouding wat preciezer aanhouden. ;)
 
Ok, bedankt voor de verduidelijking en ik probeer er volgende keer op te letten :)

Bedankt voor alle hulp,
Tom.