• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

TFT schermen schoonmaken, iemand een idee?

pudepoets

Detailing rookie
7 aug 2008
13
0
Dag allemaal,
ik heb vakantie en ben dus mijn huisje eens aan het schoonmaken:-&
nu heb ik een 37 inch lcd tv voor gewoon tv en playstation 1, 2 en 3
en 2 keer een 19 inch tft op mijn pc voor cad tekenen .
maar nu zie ik dat mijn schermen aardig vuil beginnen te worden weet iemand hoe ik dit het beste kan schoonmaken?
de clearvue van trutle wax lijkt me niet echt verstandig aangezien dat erg wit opdroogd.
ik gebruik dit altijd op autoruiten vind het echt topspul.

ik heb wel glass cleaner van meguiars uit de detailer lijn (wat ik overgens rommel vind voor autoruiten)
iemand die dit er al eens heeft op gespoten en heeft gemerkt dat het heeft geholpen?
ik heb ook Glasscleaner van autoglym (zat bij een bestelling in)
iemand dit er al eens op gespoten?

mijn moeder heeft altijd haar lcd tv met een "sopje" }:)w schoongemaakt en je ziet de water en kalk vlekken er heel duidelijk opzitten dus dit is ook geen optie.

laat het me weten als je tips hebt.:-)^

alvast bedankt.
en euventeule spelfouten komen door de vieze schermen natuurlijk.$$)

Als het Fastglass van Autoglym is zou ik het wel durven gebruiken voor een tft scherm of lcd tv. Het bevat volges de beschrijving geen schuurmidelen en sileconen of wax. Dit product is ook te gebruiken op kunststof/persplex ramen e.d.

Jij noemt Class Cleaner, dit product krijg ik wel gevonden van Mothers, van Autoglym vind ik alleen Fastglass?

Ik maak het scherm van mijn laptop schoon met Spray en Wipe van PB, werkt ook goed.

Hoi,

UQD van meguiars op een nieuwe supervezeldoek wekrt perfect!. Spray en Gloss gaat ook prima. Ik gebruik dit al jaren voor mijn plasmascherm. Die van mij heeft geen glazen plaat maar een soort anti-glare laag en zdat ziet er net uit als een LCD shcerm. Het laat geen strepen na en maakt streeploos schoon!

Groeten GdV

Ik zou dit topic eens doorlezen:

https://forum.Carclean.com/cc_postst4703/LCDTV-Reinigen-.aspx

Of anders? : http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=2828

Gewoon die van Monster pakken zoals in de vorig link.
Heb hem zelf ook alleen dan de grotere fles. Ikzelf doe hier alle schermen mee in mijn huis, het laat altijd een perfect resultaat na.
Ook poets ik mijn hoogglanszwarte boxen mee er ,ook een perfect resultaat.

Mijn TV-scherm heb ik nog niet met een produkt gepoetst maar in mijn auto gebruik ik voor radio- en temperatuurscherm steeds een microvezel icm Spray & Wipe.
Werkt perfect! ;)

tonyvandenbroek zei:
Gisteren de TFT en PLASMA schoongemaakt met S&W van poorboys, MF doekje erbij, en weer zo mooi zuiver.
(ik haat vliegen, ik haat ze)
van die vliegen krijg ik echt een hoge bloeddruk :bad

die gore stront vlekken die ze laten zitten op je scherm ]-0

Net de spray&wipe geprobeerd en werkt zeer goed tot mijn verbazing :-)^

Wat voor doek gebruik je om de TV schoon te maken? MF is polyester en dat maakt kunststof statisch geladen, en trekt dus stof aan... ;)

Kunstof delen en het m'n zwart geanodiseerde alu stereo compenenten doe ik met PB natural look, worden weer prachtig mooi zwart!
Insmeren en uitwrijven met een badstof handoekje gaat prima.