• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

THE FROG!!!

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hoi allemaal,

eigenlijk was het niet de bedoeling dat deze auto zover behandelt zou worden!
maar ja...
schoonvader vroeg of ik zijn tweede autootje waarin hij zijn hondjes vervoert eens schoon wou maken.
het is een bestel wagentje en de bagage ruimte was niet nodig.

och ja hoor...dat doe ik wel...eitje...hij staat ook voor ons altijd klaar....kleine moeite

en daar is tie dan..
zegt mijn zoon van 8....ga je de frog van opa doen!!!:D

DSCF2001.jpg


DSCF2002.jpg


het kleurverschil in motorkap en voorscherm..

DSCF2003.jpg


en de andere kant...

DSCF2004.jpg


toen maar begonnen met hetgeen waarvoor hij kwam......de binnenkant!

DSCF2008.jpg


DSCF2009.jpg


DSCF2010.jpg


DSCF2011.jpg


nou dat viel nog ff tegen...omdat het al een oude auto was heb ik de bekleding alleen gestofzuigd..de modder van de bodem geschept en het dashboard gereinigd met blue wonder en gevoed met AG vynil en rubber care.

geen foto's van de bekleding...in de haast vergeten..wel van het dash

DSCF2012.jpg


daarna de auto gewassen. eerst de hogedruk reiniger heen gehanteerd om het ergste vuil te verwijderen. daarna de wielen behandeld met de AG enigne cleaner

DSCF2005.jpg


DSCF2006.jpg


DSCF2007.jpg


ik had nog wat produkten van SYSTEM staan en ik had nog wat tijd over en omdat de frog toch wel wat bleekjes zag, toch maar besloten om de polish te testen

de nederlandse teksten zijn duidelijk
DSCF2014.jpg


voor de test even wat teer en wat andere onduidelijke vlekken weggehaald met wasbenzine en daar schrok ik al hevig van

DSCF2013.jpg


wat moet een licht polijstend middel met die lak gaan doen?????? ik poets niet machinaal dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken

1 helft 1 keer behandeld met de system polish (rechts)
DSCF2015.jpg


hier rechts 2 keer behandeld met system en links met AG paint renovater en super resign polish
DSCF2018.jpg


ik vind de kleur verkregen door SYSTEM dieper dan de AG produkten..echter de krasjes verdwijnen beter met de paint renovator...maar die is daar dan ook voor bedoeld

DSCF2016.jpg


DSCF2017.jpg


daarna de rest van de auto behandeld met de system polish en de bandjes in de foam gezet van valma....
echter voordat deze goed ingedroogd was, werd de auto opgehaald....
trims nog gedaan met AG bumper care

hier de laatste foto's

DSCF2019.jpg


DSCF2020.jpg


al met al met de hand een (vind ik) verbluffend resultaat, dit maakt me wel nieuwsgierig naar een machine resultaat..

system is wat mij betrefd een aanrader.....weet niet wat het kost.....

bedankt voor het lezen!!
 
Hoi Corne,

Dat ziet er weer goed uit. We zullen binnenkort eens een keertje afspreken om er eentje met z'n 2en te doen.

Gr Johan