• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

the only way is UP!

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Zaterdag na de vakanties en na wat gezondheids perikelen de draad van het detailen weer eens opgepakt. De Up voor deze detail stond al even op het programma en door het kleine formaat van deze leuke auto kwam het eigenlijk wel goed uit, om te proberen of het lichaam weer wat mee wou werken

DSC_0656.webp

DSC_0655.webp

DSC_0657.webp

De auto is vrij nieuw en de eigenaresse wil haar auto goed beschermen. Dit is dus min of meer een “new car detail”.
Omdat we tijdens het wassen geen krassen willen maken is het foamen een uitkomst.

DSC_0658.webp

DSC_0660.webp

Tijdens het uitwerken van het foam meteen even 2 emmers gevuld waarvan 1 met shampoo plus en een scheutje dreft, om alle oude resten van wax en andere verontreinigingen te verwijderen..

Na het wassen de auto gekleid met de dodo supernatural klei en de last touch van meguiars.
Er kwam niet echt veel vervuiling vanaf. Enkel de liggende delen kwam iets af

DSC_0662.webp

De lak zag er goed uit en had geen noemenswaardige swirls en krassen,. De volkswagen dealer levert de auto’s zeer netjes af, maar hebben geen bescherming.
Dus een plan vaan aanpak gemaakt door even wat te testen.
Hierbij gaf de DAP voorzien van een witte pad en meguiars 205 voldoende resultaat.

DSC_0665.webp

DSC_0667.webp

Uiteindelijk nog een rondje gedaan met de dap voorzien van een groene pad en monello finale

DSC_0669.webp

Na de monello finale de lak gevoed met poorboys blackhole

DSC_0671.webp

DSC_0672.webp

De lak en al het werk moest goed beschermd worden volgens de wens van de eigenaresse en daarom de collinite 476 toegepast.

DSC_0673.webp

Na het waxen begon het een beetje te regenen, mooi om de beading vast te leggen

DSC_0674.webp

De bandjes in de bold & bright gezet. Dit doe ik overigens 2 keer….1 keer na het polijsten en 1 keer na het aanbrengen van wax. Hierdoor kan het goed indringen in het rubber en wordt daarna nog voorzien van een extra voedend laagje.

DSC_0675.webp

DSC_0676.webp

DSC_0678.webp

bedankt weer voor het lezen!

Wow wat een glans. Ziet er schitterend uit!

Vraag:
Dat deel aan de voorkant onder de grille waarin ook de kentekenplaat gemonteerd zit. Is dat van kunststof of metaal?

En net als Shaminoo: hoe deed je lichaam het?

Mooi hoor, heb nu ook zelf gezien dat bepaalde stappen niet perse hoeven maar het haalt zo de zwarte kleur op als je het wel doet!
Klein torretje weer wat tlc!

bedankt voor de reacties.
de dag zelf ging het eigenlijk best o.k. met de gewrichten maar ik ben nu wel wat pijnlijk in de polsen. ik heb ook nog geen rotary vast gehad. maar ik denk wel dat het goed gaat komen.

het deel waar de kenteken plaat op zit is kunststof!

Blijft een leuk autootje om te zien vind ik ookal ben ik absoluut geen VW fan!
Ziet er goed uit de wagen, verdienen ze ook als ze nieuw zijn,^^
Hopelijk werkt het lichaam ook weer helemaal mee straks!:cool

( tussen haakjes, gezien de stijl van de huizen, Weihoek? )

cruiser zei:
yep weihoek!

ik ben ook niet echt een fan, maar kwalitatief zit het allemaal wel goed bij VW

ahh cool dat is wel heeeeeel dichtbij voor me, kom zelf van de bergrand ( vlakbij de kinderboerderij dus ) :-)^

Prachtig resultaat!

Als het weer hier morgen meevalt ga ik ook eens met de DAP + M205 over de Grande Punto aangezien ze ook wat swirls vertoont :)