• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Thunderbirds eigen sloepje: Volvo V70 Edition II D5 bj 2006 Barents Blue 303000km

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
In de periode 15 juli tot en met 27 juli mijn eigen Volvo V70 een full detail gegeven. Al met al is er toch een slordige 40 uur in gaan zitten.

Ik heb de auto zo in april gekocht, maar had nog geen tijd gehad hem in fatsoenlijke staat te brengen. Men wild hem bij aankoop nog netjes maken, maar op mijn verzoek hebben ze dat niet gedaan en wat van de prijs afgehaald

Signalement:
Volvo V70 D5 Edition II
Bouwjaar: 2006
Aanschaf: april 2014
Kleur: Barents Blue

De lak was in erbarmelijke staat, dof en met name op horizontale delen helemaal vol ingebeten vlekken. Het leren interieur was behoorlijk vies en erg droog. De zomervelgen zijn behoorlijk gecorrodeerd en er was veel remstof ingebeten. Daarom worden ze bij de wissel van zomer- naar winterbanden gestraald en opnieuw gepoedercoat.
De volgende stappen zijn uitgevoerd:
Exterieur:

  • Foamen met Monello Magico Foam
  • Wassen met Monello Lavare autoshampo
  • Velgen gereinigd met PoorBoys Spray and Rinse velgenreiniger en Monello Non Ferro vliegroesverwijderaar. De velgen zijn niet helemaal meer netjes geworden als gevolg van corrosie en erg ingebeten remstof. Bij de volgende wissel naar winterbanden worden de velgen gestraald en opnieuw gepoedercoat om ze weer helemaal netjes te krijgen.
  • Gehele auto behandeld met Monello Non Ferro vliegroestverwijderaar
  • Velgen en zijkanten van de auto behandeld met CarPro TarX
  • Motorruimte gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Nogmaals gewassen met Monello Lavare autoshampo
  • Lak gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
  • Trims afgeplakt met 3M tape
  • Testspot gemaakt. Zoals gewoonlijk was ook deze Volvo lak zeer weerbarstig en was weer een zeer zware polijstsessie nodig. Uiteindelijk uitgekomen op de volgende polijsthits:
    • Flex PE 14-2 150 rotary: Twee hits met Monello Inizio Forza op Monello paarse wollen pad, één hit met Monello Inizio Forza op Monelle gele cutting pad en oranje light cutting pad, Monello Mezzo op Monello oranje light cutting pad, Monello Mezzo op Monello Polishing pad
    • DAP 900 dual action: Monello finale op Monello lichtgroene light polishing pad, Monello finale op Monello zwarte finishingpad
  • Lak gevoed met Mothers step2 glaze
  • Lakbescherming middels 2 lagen PoorBoys EX-P pure sealant en 1 laag Collinite 915 marque d'elegance carnaubax wax
  • Trims, kunststofdelen onder de motorkap en wielkasten gevoed met Auto Finesse Revive trimdressing
  • Uitlaatsierstuk gereinigd met staalwol grade000 en Auto Finesse Metal Polish
  • Koplampen gewetsand met gritt 1000,1200,1500,2000,2500 en vervolgens gepolijst met de Flex PE14-2 150 en Monello paarse wollen pad, gele pad, oranje pad en Inizio Forza, gevolgd door Monello Mezzo op witte pad en geëindigd met de Dap900 en Monello Finale op lichtgroene pad.
  • Bescherming koplampen aangebracht middels 2 lagen PoorBoys EX-P pure sealant.
  • Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant
  • Banden gevoed met Auto Finesse Satin tyre gel
  • Ruiten gereinigd met PoorBoys glasscleaner
  • Diverse plekjes bijgewerkt met lakstift en daarna gepolijst.
Interieur:
  • Gestofzuigd
  • Tapijt en kofferruimte gereinigd met extractor en PoorBoys APC 1:10
  • Gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural look
  • Leer gereinigd met PoorBoys APC 1:10
  • Leer gereinigd met Gliptone mild cleaner
  • Leer gevoed met 2 lagen Gliptone conditioner
En nu weer tijd voor illustratie middels plaatjes:
De V70 bij aanvang:
IMG_2688.JPG

Vies scharnier:
IMG_2678.JPG

Zelfde scharnier, maar nu na afloop
IMG_2753.JPG

Interieur voor (viel opzich mee:
IMG_2679.JPG

Interieur na:
IMG_2747.JPG

Motorruimte vooraf (viel ook mee)
IMG_2682.JPG

Motorruimte na:
IMG_2738.JPG

Velg voor behandeling:
IMG_2685.JPG

En na behandeling:
IMG_2736.JPG

Na demontage van de dakrails kom je dit dus na 8 jaar tegen:
IMG_2696.JPG

Het kan dus ook iet netter:
IMG_2720.JPG

Koplampen waren erg dof:
IMG_2690.JPG

Na ongeveer 3 uur schuren en polijsten...:
IMG_2758.JPG

Zowel het dak als de motorkap zag er behoorlijk beroerd uit :-& :
IMG_2716.JPG

Na een behoorlijk aantal uren noest polijstwerk was het weer toonbaar:

IMG_2766.JPG

Mooie metallic flakes:
IMG_2836.JPG

Nadat er erg veel zand was verwijderd zag de kofferruimte er weer toonbaar uit:
IMG_2750.JPG

En nog even een rondje rondom:
IMG_2880.JPG

IMG_2866.JPG

IMG_2804.JPG

IMG_2847.JPG


IMG_2877.JPG
 
Laatst bewerkt:
Een inzet van vele uren, maar als resultaat een prachtige stralende auto. Gefeliciteerd ermee en veel rijplezier.
 
Prachtig werk! Ik moet mijn onderstaande V70 D5 ook nog eens een vergelijkbare behandeling geven, maar tot op heden ontbreekt het me helaas aan tijd daarvoor.

V2.jpg
 
Knap werk !! :ja Ik vraag me af hoe ze al die vlekken zouden weggewerkt hebben als hun de auto "proper" gemaakt hadden .....:-"
 
Waanzinnig mooie klus om te doen lijkt me.
Meestal heb ik auto's die er op zich nog redelijk uitzien namelijk, zo'n groot project is wel een keer leuk.

Dat dak kerel! Wat een ellende, erg mooi resultaat behaald.
Heb je daar het stappenplan zo nog van?
 
  • Flex PE 14-2 150 rotary: Twee hits met Monello Inizio Forza op Monello paarse wollen pad, één hit met Monello Inizio Forza op Monelle gele cutting pad en oranje light cutting pad, Monello Mezzo op Monello oranje light cutting pad, Monello Mezzo op Monello Polishing pad
  • DAP 900 dual action: Monello finale op Monello lichtgroene light polishing pad, Monello finale op Monello zwarte finishingpad
:rules;)