In de periode 15 juli tot en met 27 juli mijn eigen Volvo V70 een full detail gegeven. Al met al is er toch een slordige 40 uur in gaan zitten.
Ik heb de auto zo in april gekocht, maar had nog geen tijd gehad hem in fatsoenlijke staat te brengen. Men wild hem bij aankoop nog netjes maken, maar op mijn verzoek hebben ze dat niet gedaan en wat van de prijs afgehaald
Signalement:
Volvo V70 D5 Edition II
Bouwjaar: 2006
Aanschaf: april 2014
Kleur: Barents Blue
De lak was in erbarmelijke staat, dof en met name op horizontale delen helemaal vol ingebeten vlekken. Het leren interieur was behoorlijk vies en erg droog. De zomervelgen zijn behoorlijk gecorrodeerd en er was veel remstof ingebeten. Daarom worden ze bij de wissel van zomer- naar winterbanden gestraald en opnieuw gepoedercoat.
De volgende stappen zijn uitgevoerd:
Exterieur:
De V70 bij aanvang:
Vies scharnier:
Zelfde scharnier, maar nu na afloop
Interieur voor (viel opzich mee:
Interieur na:
Motorruimte vooraf (viel ook mee)
Motorruimte na:
Velg voor behandeling:
En na behandeling:
Na demontage van de dakrails kom je dit dus na 8 jaar tegen:
Het kan dus ook iet netter:
Koplampen waren erg dof:
Na ongeveer 3 uur schuren en polijsten...:
Zowel het dak als de motorkap zag er behoorlijk beroerd uit :-& :
Na een behoorlijk aantal uren noest polijstwerk was het weer toonbaar:
Mooie metallic flakes:
Nadat er erg veel zand was verwijderd zag de kofferruimte er weer toonbaar uit:
En nog even een rondje rondom:
Ik heb de auto zo in april gekocht, maar had nog geen tijd gehad hem in fatsoenlijke staat te brengen. Men wild hem bij aankoop nog netjes maken, maar op mijn verzoek hebben ze dat niet gedaan en wat van de prijs afgehaald
Signalement:
Volvo V70 D5 Edition II
Bouwjaar: 2006
Aanschaf: april 2014
Kleur: Barents Blue
De lak was in erbarmelijke staat, dof en met name op horizontale delen helemaal vol ingebeten vlekken. Het leren interieur was behoorlijk vies en erg droog. De zomervelgen zijn behoorlijk gecorrodeerd en er was veel remstof ingebeten. Daarom worden ze bij de wissel van zomer- naar winterbanden gestraald en opnieuw gepoedercoat.
De volgende stappen zijn uitgevoerd:
Exterieur:
- Foamen met Monello Magico Foam
- Wassen met Monello Lavare autoshampo
- Velgen gereinigd met PoorBoys Spray and Rinse velgenreiniger en Monello Non Ferro vliegroesverwijderaar. De velgen zijn niet helemaal meer netjes geworden als gevolg van corrosie en erg ingebeten remstof. Bij de volgende wissel naar winterbanden worden de velgen gestraald en opnieuw gepoedercoat om ze weer helemaal netjes te krijgen.
- Gehele auto behandeld met Monello Non Ferro vliegroestverwijderaar
- Velgen en zijkanten van de auto behandeld met CarPro TarX
- Motorruimte gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Nogmaals gewassen met Monello Lavare autoshampo
- Lak gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Trims afgeplakt met 3M tape
- Testspot gemaakt. Zoals gewoonlijk was ook deze Volvo lak zeer weerbarstig en was weer een zeer zware polijstsessie nodig. Uiteindelijk uitgekomen op de volgende polijsthits:
- Flex PE 14-2 150 rotary: Twee hits met Monello Inizio Forza op Monello paarse wollen pad, één hit met Monello Inizio Forza op Monelle gele cutting pad en oranje light cutting pad, Monello Mezzo op Monello oranje light cutting pad, Monello Mezzo op Monello Polishing pad
- DAP 900 dual action: Monello finale op Monello lichtgroene light polishing pad, Monello finale op Monello zwarte finishingpad
- Lak gevoed met Mothers step2 glaze
- Lakbescherming middels 2 lagen PoorBoys EX-P pure sealant en 1 laag Collinite 915 marque d'elegance carnaubax wax
- Trims, kunststofdelen onder de motorkap en wielkasten gevoed met Auto Finesse Revive trimdressing
- Uitlaatsierstuk gereinigd met staalwol grade000 en Auto Finesse Metal Polish
- Koplampen gewetsand met gritt 1000,1200,1500,2000,2500 en vervolgens gepolijst met de Flex PE14-2 150 en Monello paarse wollen pad, gele pad, oranje pad en Inizio Forza, gevolgd door Monello Mezzo op witte pad en geëindigd met de Dap900 en Monello Finale op lichtgroene pad.
- Bescherming koplampen aangebracht middels 2 lagen PoorBoys EX-P pure sealant.
- Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant
- Banden gevoed met Auto Finesse Satin tyre gel
- Ruiten gereinigd met PoorBoys glasscleaner
- Diverse plekjes bijgewerkt met lakstift en daarna gepolijst.
- Gestofzuigd
- Tapijt en kofferruimte gereinigd met extractor en PoorBoys APC 1:10
- Gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Kunststof delen gevoed met PoorBoys Natural look
- Leer gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Leer gereinigd met Gliptone mild cleaner
- Leer gevoed met 2 lagen Gliptone conditioner
De V70 bij aanvang:
Vies scharnier:
Zelfde scharnier, maar nu na afloop
Interieur voor (viel opzich mee:
Interieur na:
Motorruimte vooraf (viel ook mee)
Motorruimte na:
Velg voor behandeling:
En na behandeling:
Na demontage van de dakrails kom je dit dus na 8 jaar tegen:
Het kan dus ook iet netter:
Koplampen waren erg dof:
Na ongeveer 3 uur schuren en polijsten...:
Zowel het dak als de motorkap zag er behoorlijk beroerd uit :-& :
Na een behoorlijk aantal uren noest polijstwerk was het weer toonbaar:
Mooie metallic flakes:
Nadat er erg veel zand was verwijderd zag de kofferruimte er weer toonbaar uit:
En nog even een rondje rondom:
Laatst bewerkt: