• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tijd voor een nieuwe shampoo

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
Hallo,
Ik gebruik nu al bijna een jaar Meguiars Ultimate wash and wax en ben daar ook tevreden over, maar ik wil nu toch graag eens iets anders proberen.

Ik zoek een shampoo die goed schuimt, de waxlaag niet aantast, redelijk zuining is in gebruik en een redelijke glans achterlaat.

Na veel zoekwerk kwam ik uit op;
- Poorboys super slick & suds
- Dodo Juice Born to be mild
- Gyeon Q²M bathe(+)

Welke van deze 3 vinden jullie het beste? (andere suggesties zijn ook welkom!)

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Born to be Mild is inderdaad een heerlijke shampoo!
Andere suggestie: Waxaddict shampoo.

Let wel: je gaat van een wash & wax naar een pure shampoo.
Je zult dus een tikkeltje wax niet op je lak krijgen.
 
@Kees-sw : ik heb de Waxaddict ook en dat is ook een prima shampoo. Toch vind ik de BtbM een stuk fijner. Voelt wat gladder aan, schuimt mooier en ruikt veel lekkerder.
 
Ik vind born to be mild erg fijn, maar de laatste tijd neig ik steeds meer naar Bathe. Tip van mij: koop een paar kleinere verpakkingen en test wat uit.
 
Idem als @Jansen voor mij. Btbm is jaren mijn favoriet geweest, bathe heeft hem van de troon gestoten, maar het scheelt niet veel. Enkel de geur van btbm mis ik wel een beetje :)

Bij elke bestelling deed ik wel een klein flesje shampoo erbij dat ik niet kende om te testen en vergelijken met btbm als benchmark. Enkel bathe kon me overtuigen!
 
Deze vind ik wel interessant. Deze maand bestel ik normaal ook een nieuwe shampoo. Iemand die een mening heeft over deze?https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Car_Wash_1892ml_05664_100208 Lijkt mij wel interessant kwa prijs.. De Mothers shampoo is denk ik het voordeligst maar ik zie deze weinig passeren hier?
 
Als ik me niet vergis is bathe niet wax vriendelijk.
Geyon heeft nu wel een nieuwe shampoo uit die dat wel is. 'Essence' dacht ik.
Zelf gebruik ik autofinesse lather.
 
@M3fan - Even zó uit het hoofd kan ik mij herinneren dat die shampoo goedkoop lijkt, maar het verbruik ligt nogal hoog. 75 ml voor 15L water.

Maar... wel één van de goedkoopste! :)


@seetjetoebak - Gyeon Bathe niet veilig voor je LSP? Essence is de concentraat-versie van bijv. Wetcoat en Bathe.
 
Deze vind ik wel interessant. Deze maand bestel ik normaal ook een nieuwe shampoo. Iemand die een mening heeft over deze?https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Car_Wash_1892ml_05664_100208 Lijkt mij wel interessant kwa prijs.. De Mothers shampoo is denk ik het voordeligst maar ik zie deze weinig passeren hier?

Geen slechte shampoo, maar vind het geen topper. Is bij mij de shampoo voor de velgen. Wat niet wilt zeggen dat het slechte shampoo is, er is gewoon beter op de markt!

Het is een typische shampoo die ik aanraad aan familie en vrienden, samen met washandschoen en deftige droogdoek, die hun auto met deftige producten willen wassen, maar er verder niet naar omkijken.
 
@M3fan - Even zó uit het hoofd kan ik mij herinneren dat die shampoo goedkoop lijkt, maar het verbruik ligt nogal hoog. 75 ml voor 15L water.

Maar... wel één van de goedkoopste! :)


@seetjetoebak - Gyeon Bathe niet veilig voor je LSP? Essence is de concentraat-versie van bijv. Wetcoat en Bathe.


Hm das inderdaad wel veel. En wat kwestie gebruik? Mooi schuim? Glad over de lak?
 
Deze vind ik wel interessant. Deze maand bestel ik normaal ook een nieuwe shampoo. Iemand die een mening heeft over deze?https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Car_Wash_1892ml_05664_100208 Lijkt mij wel interessant kwa prijs.. De Mothers shampoo is denk ik het voordeligst maar ik zie deze weinig passeren hier?
Deze vind ik niet tegenvallen BTBM blijft wel favoriet.
De eerstvolgende shampoo die ik eens wil proberen zijn die van Nanolex.
 
Dank je wel m@rio en Ric. Ik heb ook de BtBm en zeer tevreden. Maar verandering van spijs doet eten :p
Ik heb wel graag schuim en gladheid.
Welke shampoo bedoel je van Nanolex? En is die ook veilig voor je LSP?
 
@M3fan - Even zó uit het hoofd kan ik mij herinneren dat die shampoo goedkoop lijkt, maar het verbruik ligt nogal hoog. 75 ml voor 15L water.

Maar... wel één van de goedkoopste! :)


@seetjetoebak - Gyeon Bathe niet veilig voor je LSP? Essence is de concentraat-versie van bijv. Wetcoat en Bathe.

Nog even opgezocht ivm die bathe en ph waarde is 6 waardoor hij idd veilig is voor je wax.
Moeten ze veranderd hebben want had vroeger ph waarde van 9.
 
Hm das inderdaad wel veel. En wat kwestie gebruik? Mooi schuim? Glad over de lak?

Met de helft, 35 a 40ml, moet het ook wel lukken hoor;) Ik dacht dat het schuim wat tegen viel, of was dat bij Gold Class Car Wash - 473ml?

Ik heb nog niet veel verschillende shampoos gebruikt, omdat de BtbM mij prima bevalt, maar doseringen let ik eigenlijk niet zozeer op. Zolang het sopje maak tussen de vingers glibberig aanvoelt is het prima. :D

Ook een shampoo is iets wat heel persoonlijk is. Zo vind ik het al best als een shampoo lekker glijd en reinigt, de rest doe ik met de washandschoen. Maar, een lekkere geur en toch wel wat schuim voor de algehele ervaring is ook wel een dingetje. :p


@seetjetoebak - Ooh, als dit het geval is geweest, was dat vóór mijn tijd. :D Ik denk eerder dat als jij hebt gelezen dat de pH-waarde 9 was, dat het een foutje was in de webshop en niet dat de formule is veranderd. Het is een product in de Q2M-lijn en onderhoud uitvoeren met een te sterke shampoo is dan wat tegenstrijdig. :D