M'n lada misschien al een paar keer voorbij zien komen op het forum, maar dit jaar wil ik er flink mee aan de slag dus ze krijgt een eigen project draadje!
Het is een Lada 2106 met 1.5 motor uit 1981, gedoopt tot Елена (Yelena) Ze komt oorspronkelijk uit Polen, maar heb haar eind 2016 hier in Nederland gekocht. Toen, eind 2016, wist ik nog niks over detailing of laat staan juist wassen, dat ging gewoon met 1 emmer en een spons. Sindsdien veel meer in de detailing gaan verdiepen en nu ik ook in het bezig ben van een DAP 500 wil ik dit jaar beginnen de auto helemaal netjes te krijgen.
De auto is begin vorig jaar gepoetst door de broer van een kammeraad. Toen, zelf geen verstand er van hebbend, leek dit prima. Als ik er nu, met iets meer ervaring, naar terug kijk was dit met een rotary, 1 pad en 1 polijstmiddel (geen idee wat voor spul), en na 2 wasbeurtjes was ze weer mooi dof rood...
Ik weet dat de auto is overgespoten in Polen, en vermoed dat de voorbewerking niet goed is geweest (te grof geschuurd), want de hele auto zit vol met kleine krasjes, wat niet lijkt op "gebruiks" krasjes of waskrasjes. Heb dit geprobeerd op de foto te zetten maar zag net dat het niet heel goed gelukt is (zie foto verderop in de post). Ook vermoed ik geen blanke lak gezien mn pad rood werd met het polijsten.
Als eerst wat fototjes toen ik dr kocht:
Afgelopen zaterdag begonnen met wassen, kleien en wat testspotjes polijsten.
Na het wassen:
Ik was eerst eens benieuwd wat een paintcleaner zou doen. Had nog PB Prof polish dus deze op een witte pad (foto 1). Daarna een medium combi geprobeerd dat was Mezzo op oranje pad (foto 2). Daarna nog een zware combi (zwaarste wat ik nu ter beschikking heb), Veloce op geel (foto 3).
3 testspotjes op 1 foto (rechtsboven PB prof polish, linksboven mezzo en rechtsonder veloce). Alles met 1 hit
Lijk met Veloce de meeste kleur terug te krijgen en denk dat dit zeker voor de liggende delen (die t ergst verkleurd zijn) de beste combinatie is. Eventueel andere tips kwa producten/pads, heb niks anders nu maar moet weer t een en ander bestellen bij CC...
De pad na een stukje polijsten, dat zou betekenen dat er geen blanke lak op zit gok ik?
En nog even terugkomend op de krasjes, had een paar fotos gemaakt en dit is de beste foto die er tussen zat
Niet heel duidelijk maar bij de lamp wel iets te zien. Ga nog proberen hier wat betere foto's van te krijgen.
Zal zo nu en dan updates plaatsen hoe het gaat en hoop op goeie tips hoe ik haar weer zo mooi mogelijk kan krijgen!
Het is een Lada 2106 met 1.5 motor uit 1981, gedoopt tot Елена (Yelena) Ze komt oorspronkelijk uit Polen, maar heb haar eind 2016 hier in Nederland gekocht. Toen, eind 2016, wist ik nog niks over detailing of laat staan juist wassen, dat ging gewoon met 1 emmer en een spons. Sindsdien veel meer in de detailing gaan verdiepen en nu ik ook in het bezig ben van een DAP 500 wil ik dit jaar beginnen de auto helemaal netjes te krijgen.
De auto is begin vorig jaar gepoetst door de broer van een kammeraad. Toen, zelf geen verstand er van hebbend, leek dit prima. Als ik er nu, met iets meer ervaring, naar terug kijk was dit met een rotary, 1 pad en 1 polijstmiddel (geen idee wat voor spul), en na 2 wasbeurtjes was ze weer mooi dof rood...
Ik weet dat de auto is overgespoten in Polen, en vermoed dat de voorbewerking niet goed is geweest (te grof geschuurd), want de hele auto zit vol met kleine krasjes, wat niet lijkt op "gebruiks" krasjes of waskrasjes. Heb dit geprobeerd op de foto te zetten maar zag net dat het niet heel goed gelukt is (zie foto verderop in de post). Ook vermoed ik geen blanke lak gezien mn pad rood werd met het polijsten.
Als eerst wat fototjes toen ik dr kocht:
Afgelopen zaterdag begonnen met wassen, kleien en wat testspotjes polijsten.
Na het wassen:
Ik was eerst eens benieuwd wat een paintcleaner zou doen. Had nog PB Prof polish dus deze op een witte pad (foto 1). Daarna een medium combi geprobeerd dat was Mezzo op oranje pad (foto 2). Daarna nog een zware combi (zwaarste wat ik nu ter beschikking heb), Veloce op geel (foto 3).
3 testspotjes op 1 foto (rechtsboven PB prof polish, linksboven mezzo en rechtsonder veloce). Alles met 1 hit
Lijk met Veloce de meeste kleur terug te krijgen en denk dat dit zeker voor de liggende delen (die t ergst verkleurd zijn) de beste combinatie is. Eventueel andere tips kwa producten/pads, heb niks anders nu maar moet weer t een en ander bestellen bij CC...
De pad na een stukje polijsten, dat zou betekenen dat er geen blanke lak op zit gok ik?
En nog even terugkomend op de krasjes, had een paar fotos gemaakt en dit is de beste foto die er tussen zat
Niet heel duidelijk maar bij de lamp wel iets te zien. Ga nog proberen hier wat betere foto's van te krijgen.
Zal zo nu en dan updates plaatsen hoe het gaat en hoop op goeie tips hoe ik haar weer zo mooi mogelijk kan krijgen!