• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tip: hoe show ik mijn lakconditie.

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Collega detailers,

Kwam dit filmpje tegen;

https://vid.me/GWTo

Hier kan je zien dat een foto vanuit een lage hoek op de lak geen goed uitgangspunt is.
Zelf heb ik ook een hoop van dit soort foto's gemaakt, zag er wel cool uit dacht ik.
Echter is het dus niet de manier om je polijstskills te showen.

Zo.. moest het even kwijt.
Vanaf nu geloof ik dus niemand meer met foto's vanuit een lage hoek :p.
 
  • Leuk
Reactions: N@vigator en RoyR
Komt ook door de achtergrond, haha!

<-- Kijk maar naar mijn avatar. Belachelijke reflectie, maar ondanks dat het polijstwerk daar toen flink strak was, maakte de goed verlichte omgeving het nog veel mooier. :p
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Dat is de reden waarom we altijd een directe lichtbron in de lak willen hebben.

De Ford na het wassen maar voor het kleien en polijsten. Lijkt of er een mooie reflectie in zit maar schijn bedriegt.

d5dcdf2577de32e9bd866c54441081f0.jpg
 
  • Leuk
Reactions: N@vigator en Ferdy
Hierom ben ik altijd wel wat sceptisch als ik foto's voorbij zie komen..

Elke auto kan je verschrikkelijk strak op een foto zetten... uit meerdere hoeken... maar dat zegt niks over de conditie van de lak!

Als voorbeeld mijn vrouw haar ex auto... Ok de lak was niet in een slechte staat... Maar het was echt niet de reddende spiegel die deze foto doet vermoeden:
Up2_zpshvgkpies.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Niet alleen de hoek waaronder een foto word genomen, achtergrond en dergelijke, maar ook zeker de camera doet soms wonderen. Mijn telefoon bijv, die maakt in de schemer, of zelfs nog wat donkerder, foto´s alsof het buiten heel licht is. VAAG
 
Dat is niet zo zeer de camera.... Maar dat zijn de hulp programma's die je op de computer heb waarmee je met het licht kan spelen.
 
@Zluytr - Nee, ik bedoel echt tijdens het maken van de foto. Toen ik deze S7 kreeg en de eerste keer foto's wilde maken, viel mij meteen op dat hij zichzelf scherp stelt en in de schemer foto's maakt alsof het gewoon licht was.

Wanneer ik denk; "Het is nét te donker om een foto te maken" ... dan lijkt het op de foto alsof het een stuk lichter is.
 
Laatst bewerkt:
Zal een HDR functie zijn welke diverse lichtpunten meet en deze combineerd (beknopte uitleg)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Zoiets ja, hij maakt een paar snapshots met ander lichtpunt en combineerd deze om een zo goed mogelijke opname te combineren tot 1 foto. Dit kan wel zorgen voor een vertekend beeld mbt contrast en kleur. Daarom zal een foto er wat "levendiger" uitzien dan in werkelijkheid. Onze ogen (icm hersenen) interpreteren kleuren en licht anders dan een lens dus compenseert de software in een camera de beelden welke hij maakt. Daarom photoshoppen professionele fotografen hun foto's ook maar dan als correctie van de tekortkomingen van de lens ipv het "opleuken" van een foto zoals een filter. (Uiteraard wederom beknopte uitleg)
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Daarom zal een foto er wat "levendiger" uitzien dan in werkelijkheid
Jah, precies dat! Voor een telefoon maakt hij mooie foto's, maar soms met het vastleggen van defecten op auto's is het een drama. Hij blijft er dan een mooi plaatje van maken, maar dat wil je soms niet, haha!

Thanx voor de info, erg interessant. :D
 
  • Leuk
Reactions: Altos