• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tips and trics voor eerste keer dappen?

Joostw

Detailing addict
22 apr 2017
22
63
39
Dordt
hallo allemaal,

Gisteravond mijn eerste Dap besteld, samen met een zooitje doeken, tape, pads en monello producten.
Heeft iemand nog tips & trics voor me?
Heb zo ongeveer het hele forum nagelezen over het polijsten de afgelopen maanden, maar misschien dat iemand nog andere tips/ suggesties heeft me.
Als het weer, de agenda en het gezin het toelaten, hoop ik dit aanstaand weekend te kunnen gaan beginnen met de motorkap van mijn 1 serie. Als dat naar mijn zin is, is het mijn bedoeling om elk weekend een deel te pakken.

Ik weet dat dit onderwerp al vaak ter sprake is geweest, maar ik ben van mening dat er altijd nieuwe ervaringen zijn die gedeeld kunnen worden zodat anderen er weer iets van op kunnen steken.
 
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal gelezen hebt, dus kan niks aanvullen. :p Maar, meer als de basis staat beschreven op het forum, de rest moet je ondervinden.
 
nou mijn tip!! Begin op een testpaneel. Ga naar de plaatselijke sloop, pingel dat je een ons weegt en neem een mooie zwarte motorkap mee voor een paar euro. Liefst metallic lak natuurlijk en gezien de 1-serie een duitse auto of zelfs bmw, maar die kappen zullen wel iets duurder zijn. Begin die te kleien en schoon te maken. pak een afwas schuursponsje en maak lichte 'swirls' en test hoe de verschillende pads en polijst middelen reageren. Ik moet zeggen dat ik er erg veel aan heb gehad om het te zien. Vond polijsten maar eng in het begin maar je zal merken dat zelfs met de zwaarste combo's je niet binnen 5 min door de lak heen bent, als je niet heel gek doet.
 
De tip wat ik nog kan meegeven als je hier alles al goed heb doorgelezen, geduld en tijd :) In het begin niet te snel en teveel willen doen.
Hoe vaker je het gaat doen hoe makkelijker je een weg gaat vinden in het hele polijsten. In het begin lijkt het allemaal eng maar er kan niet zoveel fout gaan met een dap als je het op een normale manier gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: mboots
Bedankt allemaal. Geduld zal ik even moeten zoeken, dat word lastig.
Een testplaneel ga ik vandaag even voor op jacht, zeker een goed idee en nog nergens gelezen/gehoord.
Het gaat vast goedkomen, anders ga ik vast een hoop opsteken van de clinic op 9 december.
 
Wat heeft je doen besluiten voor Monello producten te gaan?
Ben me ook aan het inlezen in de wereld van het polijsten en lees over het algemeen dat de producten van Scholl aanbevolen worden voor de harde bmw lak.
Rij zelf ook een e91 en heb me ook ingeschreven voor 9dec (ochtend) .
 
Bepaalde series hebben iets hardere lak dan andere, op de E9x series bevalt de Scholl inderdaad heel erg goed. Uiteraard in combinatie met pad, machine, etc. Zelf gebruik ik op mijn eigen auto als ik meters wil maken de spiderpad van scholl icm S3 op de DAP900v3... Stiekem denken aan een Rupes omdat er eigenlijk best veel BMW's voorbij komen de laatste tijd en je dan net iets sneller kan corrigeren.
 
Ik ben bij monello uitgekomen door de goede ervaringen die ik met andere monello heb.
Mijn e87 ziet er ( in mijn ogen ) nog goed uit en heeft niet zo schrikbarend veel lakbeschadigingen/ swirls en ga er vanuit dat het ook met monello gewoon goed gaat komen.
Ik ga het eerst zo proberen en kijken of het me bevalt. als het bevalt en ik heb de juiste producten gevonden, dan ga ik kijken voor een andere machine die iets sneller werkt.
Ik ga 9 december ook ‘s ochtends, dan zal ik je daar wel zien RSVmakkie.