• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips BMW Motorsport velgen 436 met coating

Tracer

Detailing trainee
10 aug 2015
5
45
Hallo allemaal

ik ben nieuw op het forum maar lees wel al een tijdje mee. Ik heb een andere auto gekocht met BMW Motorsport velgen (type BMW LA wheel M Double Spoke 436​) en hier zit een soort grijze coating op. Heeft iemand ervaring met dit type velgen? Ben vooral benieuwd welke middelen het meest geschikt zijn voor reiniging en onderhoud, vuil lijkt er tot nu toe erg makkelijk af te komen.

De velg:
f22_wheels_doublespoke436m_a0165404.jpg


Onder mijn eigen auto:
conv_2426.jpg
 
Wat er nu opzit is niet te zeggen wellicht gewoon (velgen) wax wat op zich niet slecht is maar ik zou er eens over na denken om je nieuwe velgen in de Gyeon Rim te zetten.
 
Ik zal eens kijken naar de Gyeon Rim, thanks. Met coating die er nu op zit bedoelde ik eigenlijk de lak van BMW uit, het lijkt glad gepoedercoat o.i.d., voelt zelfs een beetje kunststof achtig aan.
 
Hey Tracer,

Het lijkt mij verstandig om nog is goed naar de bestaande 'beschermlaag' te kijken. Misschien is het coating vanuit de fabriek, een behandeling met coating vanuit de dealer, een wax of sealant die is aangebracht door wie dan ook..?

Handig om te weten of je de bestaande laag eerst moet verwijderen, alvorens een nieuwe/andere aan te brengen.


Greetz