• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips en aan/opmerkingen over mijn manier van werken. (Beginner

kraster

Detailing rookie
15 jul 2015
7
0
Ik bezit een peugeot 106 sport bj 2002 kleur geel.
Mijn vorige peugeot maakte ik altijd schoon met goedkope turtlewax shampoo, totdat ik in aanraking kwam met meguiars dat gebruik ik voor mijn huidige peugeot.
Ben graag bezig met het schoonhouden van mijn auto heb een hekel aan een vieze auto.

Stappen plan:
In sprayen met insecten verwijderaar vervolgens afspuiten met de hogedruk.
Auto wassen met meguiars ultimate wash & wax afspuiten met tuinslang.
Auto drogen met droogdoek van meguiars.
Velgen reinigen met Velgen reiniger afspuiten in soppen met restant ultimate wash en wax en washhandschoen van de action..
4x per jaar in de wax zetten met meguiars ultimate liquid wax.

Ik weet dat ik het kleien en polijsten vergeet daar ben ik me over aan het inlezen.
Mijn vraag kan ik ook gebruik maken van meguiars nxt tech 2.0 wax?

Ben een beginner en niet als de meesten hier profs.

Kom maar op met de tips

Mvg roy kraster

Hoi Roy,

Dan zou ik toch eens het stappenplan op dit forum doorlezen. Als je dan nog vragen hebt over producten of werkwijzen, dan zijn er altijd genoeg mensen die je willen helpen. Iedereen kan nu wel zijn eigen stappenplan en producten kunnen aanraden, maar dan krijgen we 100 verschillende antwoorden.

Ook zijn er de laatste tijd redelijk wat mensen geweest die advies hebben gevraagd voor stappenplannen, dus daar kan je waarschijnlijk ook al veel informatie uithalen.

Om je toch een beetje een idee te geven van wat ík doe, als ik een auto op de simpelste manier schoonmaak, zal ik mijn stappenplan geven. (Dit gaat dus niet om een standaardwasbeurt)

1. Banden schoonmaken met Meg's APC 1:4 met een harde borstel.

2. Velgen schoonmaken met shampoo (verschilt heel erg welke ik gebruik). Als het nodig is inspuiten met Nanolex Iron remover.

3. Foamen met Gyeon Foam of Adam's Car Shampoo.

4. Auto wassen met DDJ BtbM/Adam's Car Shampoo/Meg's Gold Class, 2 emmer systeem en washandschoenen van Monello, MF Madness of Adam's.

5. Auto kleien met Poorboys klei en Spray & Wipe 1:1 verdund.

6. Auto drogen met Monello Senza Aqua droogdoeken.

7. Lak behandelen met Poorboys Prof. Polish.

8. 1 of 2 laagjes Collinite 845.

Succes!

Jan

Dat is een duidelijk stappen plan , ik zal is gaan kijken wat al die spullen mij gaan kosten, maar is die meguiars shampoo die ik gebruik niet goed? En toevallig ervaring met nxt tech wax 2.0?

Megs shampoo kun je gewoon gebruiken en als die op is zou ik Dodo juice born to be mild kopen.
Ik heb geen ervaring met nxt 2.0 wax en als je em al hebt zou ik em gewoon wegsmeren en daarna een fles/blik Collinite kopen.

Je stappenplan is in de basis niet veel mis mee behalve de ontbrekende punten die je zelf al aangeeft mee bezig te zijn. Zelf was ik meestal eerst mijn velgen en dan de auto, dit om opspattend water en vuil van de velgen niet terug op mijn schone auto te krijgen.

in de nxt 2.0 wax zit een lichte polish (cleaner).
theoretisch zou dit hele fijne lichte krasjes kunnen verwijderen, lijkt me in de praktijk aardig moeilijk aangezien je de wax opbrengt en niet gaat polijsten met de wax ;)

maar waarom zou je deze niet kunnen gebruiken??

de ultimate zou een langere standtijd moeten hebben dan de nxt, of deze het 4 maanden uithoud zul je moeten testen.

voor algemene vragen over het stappenplan kun je zoals jansen al zij genoeg vinden op het forum, als je specifieke vragen hebt stel ze gerust.

de producten die je hebt zijn goed, en kan je zeker gebruiken tot op.

waarom denk je aan de nxt?

indien je deze zou gebruiken: eerst wassen, dan nxt, dan je wax.

(uiteraard is het beter om tussenin te clayen en polieren)

ps: nxt is geen glaze noch cleaner, maar bevat wel fillers die kleine krasjes (swirls) tijdelijk invullen en optisch doen verdwijnen.

Even een klein stukje uit de omschrijving gecopierd.

Meguiar's heeft deze polish en wax in één zo ontwikkeld, dat fijne krasjes drastisch verminderen, wat een nog mooiere afwerking creëert.