• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips gevraagd voor lakschade

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
34
Meppel
Mijn moeder heeft eerergisteren een paaltje geraakt met de auto met toch nog wat aardige schade als gevolg..

Linkerachterspatbord heeft een aantal krassen wat we me een dap willen aanpakken...
Echter is er ook een stuk waar de lak er helemaal af is (je ziet metaal).
Nu ben ik niet helemaal zeker over de aanpak die we gepland hebben en of die voldoende/toereikend is..

Plan was om plek schoon te maken, opvullen met lak gevold met blanke lak erover.
Dan wetsanden en vervolgens polijsten. Moet dit voldoende zijn? En zo ja, zijn er nog tips voor deze plek (zie fotos)
IMG-20180710-WA0006.jpg
IMG-20180710-WA0005.jpg
 
Klinkt raar maar spuit er zo snel mogelijk blanke lak over want je hebt er zo de roest op.

Dan als het mogelijk is pak de bumper er af, dan eerst licht op schuren naar kaal metaal om de randjes glad te krijgen.
Daarna eerst primer op het kale metaal, goed laten drogen en dan in de kleur spuiten. ( let op beetje uit nevelen).
Goed laten drogen en af werken met blanke lak.
Dan "goed" nat schuren tot korrel 3000 voor een mooi vlak resultaat.
Daarna mooi en netjes op polijsten en niet in de wax zetten eerst ff een weekje laten uitwasemen.

Hoop werk maar wel top resultaat.

Zo'n lullige schade zoveel werk .....

Succes
 
  • Leuk
Reactions: mk-us en D!m!tr!
Spuitbussen in gloeiend heet water leggen alvorens het spuiten.

Ooit zoiets gedaan met lakstift, was best acceptabel, bij lange na geen 100% dat staat vast maar beter dan kale plaat.

Wat er daarna gebeurde was iets minder, ik wou de nieuw lak vlak schuren om de structuur van het kwastje weg krijgen.
Wetsanden ging prima, tot ik de bigfoot op de hoek zetten.
Na een paar passages schuurde ik de "vouw" in bumper kaal, hier is verflaag erg dun.
Klassieke beginnersfout, had niet gehoeven doe voorzichtig:)
 
  • Leuk
Reactions: mk-us