• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips gevraagd voor wassen van moeilijk bereikbare plaatsen

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
Op mijn Toyota Celica zitten verschillende plekjes waar je tijdens het wassen erg moeilijk bij kan om ze netjes te krijgen.
Met name de kleine spoiler op de motorkap en de achterspoiler kan ik erg moeilijk bij met het wassen. De vorige eigenaars hadden duidelijk ook dit probleem want het zit er vol van aangekoekt vuil en her en der groeit zelf wat mos.

Hebben jullie tips om aan deze hoekjes en kantjes te kunnen? met een washmitt of detailingborsteltje kom ik er niet bij.

NB: ik denk met een tandenborstel wel de troep van de achterspoiler te kunnen krijgen, maar elke wasbeurt zie ik niet zitten en ben bang dat de haartjes hiervan krassen zullen maken.

Foto van de spoiler op de motorkap; door de lijn van de kap heb je maximum een 1 centimeter ruimte.
IMG_20190729_142714557[1].jpg


Foto van de achterspoiler: ook in de randjes waar de spoiler op de kofferklep aansluit zit het vol met troep.
IMG_20190729_215444749[1].jpg
 
Een gewone (dus geen dikke) washmitt krijg je ook niet onder de spoiler op de motorkap? (en natuurlijk geen hand in de washmitt) Op het dak onder de dakrails was ik ook met een 'lege' washmitt, dat is een beetje vergelijkbare situatie. Anders zijn er ook speciale hulpmiddelen voor dergelijke situaties, officieel bedoeld voor velgen, maar ik heb die ook regelmatig gebruikt om tussen de 'tralies' van de grill te wassen.
 
Volg! Ik heb ook een spoiler waar nog geen wash mitt tussen te krijgen is. Aan de voorzijde ook luchthappers dat met een spons of mitt niet lekker te bereiken is.

Ben benieuwd naar de reacties! :)
 
Product dat ik bedoel wordt niet door Carclean geleverd, ik kan eens kijken of ie nog wel gemaakt wordt.

Edit: is er nog steeds "Wheel wedge & rim detailer"

carchemicals-carchemicals-wheel-wedge.jpg
 
Laatst bewerkt: