• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips m.b.t. het stuur weer mooi krijgen

AlexHaringsma

Detailing rookie
6 jun 2021
4
15
Goedeavond allemaal,

Heb al meerdere keren mijn stuurtje proberen schoon te krijgen maar het wil nog niet echt lukken.

Nu de vraag hoe ik mijn stuur weer mooi mat en schoon kan krijgen?

Welke middeltjes gebruiken jullie en welke moet ik absoluut niet gebruiken?

Groeten Alex
 
Leder, sorry had ik er idd bij moeten vermelden.

Ben wel dingen tegen gekomen maar las bij sommige middeltjes dat het juist begon te glanzen of heel glad werd.

Lijkt me niet echt de bedoeling met een stuur
 
Ik gebruik de Gyeon Leatherset Mild. Eerste dag na behandeling met de beschermende spray even plakkerig maar daarna weer heerlijk mat en niet glad, en niet plakkerig
 
Zo veel mensen, zo veel meningen en ervaringen :) Ik gebruik een 1:10 oplossing APC (Valet Pro) en een kwastje om te reinigen. Op een microfiber doekje sprayen en aanbrengen of direct op het stuur sprayen met een doekje er achter zodat er niets op het dashboard komt. Daarna borstelen en afnemen met een schone microfiber. Als dat niet afdoende geholpen heeft: herhalen.
Eenmaal schoon en droog gebruik ik Gliptone Leather Conditioner. Een mooie matte afwerking en een echte aangename geur van leer.
 
Goedeavond allemaal,

Heb al meerdere keren mijn stuurtje proberen schoon te krijgen maar het wil nog niet echt lukken.

Nu de vraag hoe ik mijn stuur weer mooi mat en schoon kan krijgen?

Welke middeltjes gebruiken jullie en welke moet ik absoluut niet gebruiken?

Groeten Alex
Wat voor middelen heb je al geprobeerd?
 
Wellicht het topic ff nieuw leven en reactie inblazen…Ik zit met een vergelijkbare vraag maar dan anders…Ik wil graag een goed systeem bestellen waarmee ik de eerste keer mijn stuur na 10K km kan gaan behandelen. Reinigen, mild dus en beschermen. Het stuur is nu nog bijna helemaal mat maar ken het van de vorige waar het uiteindelijk glom als wat…Ik zat zelf aan de set van Gyeon, de milde set te denken.

Wie roept…
 
@Golf8 ik heb de Mild set van Gyeon en vind hem erg fijn in gebruik. Enkel het beschermende vloeistofje vind ik iets lang blijven plakken, 2-3 dagen. Daarna merk je er niks meer van en voelt het leer wel gevoed en naar mijn idee ook langer schoon