• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tips motorruimte golf 5 r32 detailen

golfvr

Detailing trainee
20 sep 2014
6
47
Hallo

Sinds kort ben ik in het bezit van een golf 5 r32,

Nu erger ik me aan wat punten in de motorruimte witte aanslag op de moterdelen,en de vervuiling op de rest van de delen.
Heeft iemand tips en producten die hier goed voor zijn.
Heb al wat producten bekeken maar ben bang dat de middelen vlekken op het kunstof afgeven?
Excuses als dit de verkeerde plek is voor deze vraag

IMG-20140920-WA0001_zps86771a95.webp

IMG-20140920-WA0000_zps68927d37.webp

20140922_203121_zpsbc511cb7.webp

Ik zou denk ik eens poor boys proffessional polish proberen, werkt het niet dan is dat spul zo breed inzetbaar dat je er alsnog geen miskoop aan doet! Dit is eigenlijk een cleaner voor bv je lak maar ook goed te gebruiken op chroom enz. Voor de plastic delen kun je een scala aan producten gebruiken. Ik maak de plastic delen schoon met apc verdunt 1:15 en daarna bv van poor boys bold&bright / natural look of anders bv Autofinesse revive. Ik zou eerst eens kijken wat voor plastic spul je zelf op voorraad hebt .

Als ik dit topic even mag 'gebruiken'....
Is er een how to voor het reinigen van de motorruimte? Ik zou namelijk niet weten waar te beginnen.

Wat vind je er moeilijk aan? Kijk er zijn mensen die het motorruim afspuiten enz ikzelf waag me daar niet aan met alle electronische onderdelen/sensoren die daar zitten. Ik maak de grote delen schoon en daar heb ikzelf vrede mee.

Reinigen van de motorruimte doe ik meestal met APC ('medium' sterkte voor het gewone vuil en wat sterker voor de vettigere stukken).
Insprayen en met een goedkope kwast agiteren. Vervolgens gewoon met water afspoelen. Ik doe dat zelf wat voorzichtig met een sprayer, maar met een voorzichtige broesstraal wordt ook best gedaan. Ik blijf daar toch wat voorzichtig mee. Zit meer bij mij tussen de oren denk ik.

De verweerde stukken van het motorblok kun je proberen aan te pakken met Professional Polish, maar ik heb eigenlijk meer het idee dat je hier wel wat zwaarders voor nodig hebt.
Ik denk dan meer aan Race Glaze - Alubright Metal Deoxidiser of Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish

Nou... Ik heb nog een 'oude' auto zonder al dat plastic onder de kap. Oftewel... ALLE slangetjes, kabeltjes, in/uitlaatspruitstuk, versnellingsbak, onderblok.. je ziet ALLES bij mij ;). Dus ook de delen waar je eigenlijk nauwelijks bijkomt. Dat vind ik lastig ;).

Ik gebruik altijd aluminium folie om de kwetsbare delen af te dekken.
Hoe ik het altijd doe: Kwetsbare delen afdekken, De reiniger (bijv. de engine-cleaner van Autoglym) royaal opspuiten en afspoelen met een zachte broesstraal. Hierna nog conditioneren met een rubber en vinyl product, de motor even starten en vijf minuutjes laten lopen. Bij Toyota's nog geen problemen meegemaakt op die manier.

Bij mij zit er wel veel plastic onder de kap, maar waag me niet aan de tuinslang daar.

Ik spuiten eerst alle plastic onderdelen ruim in met water (sprayfles) hierna alvast even een kwast er overheen voor het ergste vuil.
Vervolgens inspuiten met DJ APC, en nogmaals goed met de kwast alles schoonmaken.
Afspuiten met water (sprayfles) en met een doek afnemen dat het droog is.
Hierna AF Tyre Dressing erop en het ziet er als nieuw uit.

Afgelopen weekend aan de klus begonnen na veel lezen op het forum.
Producten die ik gebruikt heb.
Autoglym engine cleaner.
Autoglym vinyl and rubber care
Raze glaze alubright metal deoxidizer.
De situatie vooraf
20140927_181101_zps63fc7c59.webp

En een foto waar je de oxidatie goed ziet.
20140922_203121_zps6e8eb696.webp

Begonnen met het afdekken van de electra delen waarvan ik dacht dat nodig was.
20140927_182336_zpsb6dcb58d.webp

Eerst het opliggend vuil weggespoten met de tuinslang(zachte stand)
Vervolgens Autoglym engine cleaner gebruikt,alles goed schoongemaakt met een zachte borstel.
Met de tuinslang (op de zachte stand) afgespoten.
Vervolgens Raze glaze metal deoxidizer gebruikt en met een borstel bewerkt,
Het heeft de oxidatie voor 80% verwijderd dus ik ben tevreden!
Vervolgens de motor laten lopen om eventueel vocht te laten verdampen.
Daarna met autoglym vinyl and rubber care alles ingesprayt(Vind dit product persoonlijk tegenvallen,Na sprayen blijven veel naden wit.
20140927_190112_zps44d4053c.webp

Het eindresultaat.
20140927_191346_zps5479c515.webp

20140927_191943_zps109052bb.webp