Goedenmiddag,
Ik ben Mario en ben sinds een tijd ontzettend geïnteresseerd in het detailen van auto's.
Zelf ben ik autoschadehersteller/autoschadetechnicus van beroep en rijd een BMW e23 uit 1986, die ik van mijn chef over heb genomen nadat we hem samen met onze collega's compleet hebben aangepakt. voor de geïnteresseerden heb ik hier een link van naar het forum:
http://forum.bmwe23.nl/viewtopic.php...ut+1986#p83936
Nadat ik hem eind november over heb genomen had ik tot eind maart (ivm de winterstalling) tijd om hem aan te pakken omdat hij binnen in de werkplaats kon staan.
Kleien heb ik gedaan met het volgende setje, ik was er vrij sceptisch over maar voor mij werkte het echt perfect, we hebben er laatst ook een parelmoer witte Lexus mee gedaan die naast een metaalverwerkingsbedrijf heeft gestaan en helemaal vol zat met kleine oxidatiepuntjes,nadat we klaar waren glom en voelde hij weer als een spiegel.
Omdat de auto dubbel in de blanke lak staat heb ik besloten om het dak en de kofferklep af te toppen met p2500 om het kleine beetje orangepeel weg te halen.
Ik wist toen nog niet van deze site dus heb toen de middelen die ik op mijn werk tot mijn beschikking had gebruikt om hem vervolgens helemaal te poetsen met 3M perfect-it spullen. dat was de Fast Cut PLUS ( die zo lekker stoft ) op de groene compound pad en na te poetsen met de Ultrafina SE opde blauwe wafelpad. Dit alles op een rotary van flex en onder begeleiding van de chef-spuiter
Het resultaat was mooi geworden, zelfs in de spuitcabine zag je geen swirls of krasjes meer.
De eerste wax die ik kocht was (hoe kon het ook anders) de meguairs nxt tech 2.0
Nu ik me toch meer ben gaan verdiepen in het detailen kwam ik op deze site en heb ik allereerst de poorboys SSR1 en 2,5 gekocht, de laatste heb ik nog niet nodig gehad. Ook is de Collinite 845 al netjes aangebracht op de auto.
Ik ga zo snel mogelijk de DAP900 V3 Raffini Starterskit - Lite Edition aanschaffen, omdat een paar vrienden van me ook hun auto willen laten poetsen en vroegen of ik dat wilde doen. mijn techniek met de flex is ruim voldoende, maar ik wil toch voor dat beetje zekerheid gaan.
Dit is een foto van hoe de oude stoomboot er nu bij staat, de foto is een beetje raar genomen, want het lijkt net of de deur uit de kleur is haha.
Al met al hoop ik nog een hoop van jullie te kunnen leren!
alvast 1 klein vraagje, is de blauwe wafelpad van 3m ook te gebruiken op een dap, als bv finishingpad of om white diamond aan te brengen?
Ik ben Mario en ben sinds een tijd ontzettend geïnteresseerd in het detailen van auto's.
Zelf ben ik autoschadehersteller/autoschadetechnicus van beroep en rijd een BMW e23 uit 1986, die ik van mijn chef over heb genomen nadat we hem samen met onze collega's compleet hebben aangepakt. voor de geïnteresseerden heb ik hier een link van naar het forum:
http://forum.bmwe23.nl/viewtopic.php...ut+1986#p83936
Nadat ik hem eind november over heb genomen had ik tot eind maart (ivm de winterstalling) tijd om hem aan te pakken omdat hij binnen in de werkplaats kon staan.
Kleien heb ik gedaan met het volgende setje, ik was er vrij sceptisch over maar voor mij werkte het echt perfect, we hebben er laatst ook een parelmoer witte Lexus mee gedaan die naast een metaalverwerkingsbedrijf heeft gestaan en helemaal vol zat met kleine oxidatiepuntjes,nadat we klaar waren glom en voelde hij weer als een spiegel.
Omdat de auto dubbel in de blanke lak staat heb ik besloten om het dak en de kofferklep af te toppen met p2500 om het kleine beetje orangepeel weg te halen.
Ik wist toen nog niet van deze site dus heb toen de middelen die ik op mijn werk tot mijn beschikking had gebruikt om hem vervolgens helemaal te poetsen met 3M perfect-it spullen. dat was de Fast Cut PLUS ( die zo lekker stoft ) op de groene compound pad en na te poetsen met de Ultrafina SE opde blauwe wafelpad. Dit alles op een rotary van flex en onder begeleiding van de chef-spuiter
Het resultaat was mooi geworden, zelfs in de spuitcabine zag je geen swirls of krasjes meer.
De eerste wax die ik kocht was (hoe kon het ook anders) de meguairs nxt tech 2.0
Nu ik me toch meer ben gaan verdiepen in het detailen kwam ik op deze site en heb ik allereerst de poorboys SSR1 en 2,5 gekocht, de laatste heb ik nog niet nodig gehad. Ook is de Collinite 845 al netjes aangebracht op de auto.
Ik ga zo snel mogelijk de DAP900 V3 Raffini Starterskit - Lite Edition aanschaffen, omdat een paar vrienden van me ook hun auto willen laten poetsen en vroegen of ik dat wilde doen. mijn techniek met de flex is ruim voldoende, maar ik wil toch voor dat beetje zekerheid gaan.
Dit is een foto van hoe de oude stoomboot er nu bij staat, de foto is een beetje raar genomen, want het lijkt net of de deur uit de kleur is haha.
Al met al hoop ik nog een hoop van jullie te kunnen leren!
alvast 1 klein vraagje, is de blauwe wafelpad van 3m ook te gebruiken op een dap, als bv finishingpad of om white diamond aan te brengen?