Okey, hier komt ie dan.
Hou er rekening mee dat ik een beginner ben. Alle gebruikte spullen heb ik gekocht tijdens een 20% actie van Meguiars.
1) Het schoonspoelen. Hiervoor ben ik naar de locale wasstraat gereden waar je met een hogedrukreiniger en een borstel je auto kan wassen. Dis is nog geen 2 minuten rijden voor mij en heb hier het eerste vuil eraf gespoten. (Mijn eigen hogedrukreiniger moet nog arriveren
) Eenmaal thuis gekomen nog een keer de tuinslang met sproeikop erop gezet.
2) Het wassen van de auto. Zoals hierboven gemeld heb ik nog geen eigen hogedrukreiniger, deze verwacht ik één van de komende uren/dagen in huis te hebben. Hier krijg ik gelijk een foamlans bijgeleverd. Nu heb ik de Fiesta ingesopt met mijn Mequiars Washmitt en de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo. Hiervoor heb ik 3 emmers sop gebruikt en 1 emmer met Grit-Guard om de Washmitt schoon te spoelen. De spoelemmer heb ik tot 4x toe van schoon spoelwater voorzien, dat water was elke ontzettend zwart! Dit verliep allemaal precies zoals verwacht.
3) Kleien. Dit heb ik gedaan met de Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Het kleien valt me eigenlijk best mee, maar heb ik het idee dat je ook teveel QD kan gebruiken waardoor de klei het vuil niet goed pakt. De QD van Megs is inmiddels bijna op en ik heb een navulling van Dodo Juice Born Slippy in huis, dan kan ik eens kijken of dit verschil maakt.
4) Step 1 van Megs: Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner.
5) Krassen wegwerken. Dit heb ik geprobeerd met Meguiars ScratchX 2.0. Dit heb ik geprobeerd met een poetsdoek, zoals aangegeven in de handleiding. Oppervlakte krasjes gaan nog wel enigszins, zijn de krassen dieper lukt het al niet meer.
6) Step 2 van Megs: Meguiars Deep Crystal Polish
. Deze heb ik ingepoetst met de Monello Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator Ik heb het gevoel dat ik hier beter de witte van Monello had kunnen gebruiken voor een beter resultaat. Bij mijn eigen FoFo 2.2 wil ik deze laten zitten en vervangen voor de Poorboys World Black Hole. Als ik de ervaringen mag geloven doet deze wonderen met mijn Panther Black lak
.
7) Waxen: Dit heb ik gedaan met de Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Paste Wax. Bij het insmeren van mijn FoFo een tijdje terug merkte ik dat je er al snel teveel van op de Pad (zelfde rode Monello als eerder, maar dan wel een schone) doet. Nu heb ik de pad lichtjes over de was heen gehaald waardoor er slecht een kleine hoeveelheid op de pad kwam. Het uitsmeren op de Fiesta ging dan ook zeer eenvoudig. Het afnemen was al net zo makkelijk. Alleen is de tijd dat het curen (?) moet is wat lastig in te schatten. Hij heeft nu zo'n 20 minuten per onderdeel staan drogen. Hierna waren de restjes eenvoudig weg te vegen met een doek.
De doeken die ik gebruikt heb zijn allemaal uit de Poorboys World Deluxe Mega Towel lijn. Erg fijne doeken om mee te werken, je hebt echt een stukje kwaliteit in je handen.
De wielen heb ik nog niet meegenomen, die pak ik binnenkort een keer goed aan.
Op en aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.
Komende zaterdag wil ik mijn eigen Panther Black Focus onder handen nemen, als het weer het toelaat.
Deze kan ik dan wel eerst in de Autobrite Magifoam zetten omdat ik dat mijn hogedrukreiniger binnen heb. Ben benieuwd wat dit als resultaat gaat geven.