• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tot hoever waxen jullie?

Tijntje

Detailing chief
13 jan 2017
193
103
43
Up North
Wellicht een zeer rare (beginners?) vraag, maar tot hoever waxen jullie met een degelijke wax beurt?

Enkel het aanzicht aan de buiten zijde? Of gaan jullie alle deur stijlen, kopse kanten / binnen zijde waar deur gelakt is, randjes kofferruimte enz enz ook bij langs?

Kan me voorstellen dat als je regelmatig een vers laagje legt, dit niet telkens doet, maar bij het opbouwen/opnieuw in de lak zetten dan?

Kan me voorstellen als het een klusje is voor een ander dat je het niet doet, maar ik doel meer op je eigen heilige koe.

Gr Martijn
 
Alles wat lak is gaat in de wax. Dus binnenzijde en onderzijde deur ook. Hoe meer bescherming hoe beter.

De tussendoor waxjes doe ik met een quick detailer (Red Mist, Carnauba Glaze of dergelijke) wat heel snel en makkelijk gaat waardoor je dan ook de sponningen en dergelijke meeneemt.
 
Ook bij mij gaan alle gelakte delen in de wax.
Deze zomer gaan de "pianolak" delen van mijn beide auto's in de coating.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
rare vragen bestaan niet,rare antwoorden wel.dus vraag maar raak we zijn hier om elkaar te helpen.
inderdaad alles wat beschermd moet worden wordt gewaxt
 
rare vragen bestaan niet

Die bestaan wel degelijk hoor ;)
Maar dit is er niet 1 van....
Alles waar lak op zit wordt bij mijn auto beschermt...
Hangt van de hoeveelheid tijd af, en mijn doel tot hoever ik ga en met welke middelen.
Momenteel minder tijd hiervoor, dus dan blijft het vaak bij de buitenkant.
Voor mij is detailing echt een ontspanning(met de nodige zweetdruppels)
En kan me er heerlijk in uitleven met die kleine details af en toe...:blush:
 
Bij mijn blade staan alle sponningen ook in de (fuzion) wax. Buitenkant staat nog steeds in de waxaddict quartz.

Onder de motorkap waxen gaat mij persoonlijk iets te ver, maar mocht je dat ook willen, gewoon lekker doen!
 
Ik wax alles. Ook de deursponningen. De onderkant van de dorpels pak ik altijd als laatste mee. Daar wil nog wel eens vuil weg komen
 
Bij mij gaat ook alles in de wax ook onder de motorkap maar dat gebeurt niet zo vaak als de rest
 
Ik wax ook meestal enkel de buitenkant, binnenkant van de deuren wordt toch niet echt vies of nat hier dus neem dat meestal enkel met wassen of anders met het interieur mee.
 
Ik doe wel de deur sponningen... Maar verder alleen de "buitenkant"

Onder motorkap hou ik wel schoon... maar zie het nut niet zo om het te waxen!
Het word nog steeds goed schoon... en is niet of het veel uv straling krijgt ofzo.... Mits je zonder motorkap rijd natuurlijk!:yum
Ook bedding en sheeting onder de klep doet me weinig!

Ik neem wel bij de randjes de onderkant mee!

btw dit is puur hypothetisch... want op het moment heb ik helemaal geen bescherming op de auto :cold_sweat:
(gewoon omdat het niet kan)
 
Onder motorkap hou ik wel schoon... maar zie het nut niet zo om het te waxen!

Ik hou het daar ook schoon. Maar bij bij deze auto bevindt zich geen blanke lak onder de motorkap. En 'motorruimtelak' waar je bij kunt komen, is er niet zo veel. Waxen doe ik daarom niet onder deze motorkap.

kleinDSC02241.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Wouter_BMW en Celis
Ziet er altijd lekker uit, zo´n gevulde motorruimte. Heb voor mijzelf besloten om eerst het ´buitenaanzicht´ te doen. Wanneer ik wat tijd over heb zal ik de deurspijlen, watergootjes en alle verborgen hoekjes beetje bij beetje langs lopen.

Is met een microvezel doekje met wat wasshampoo (Meq Gold Class) deze plekken schoonpoetsen voldoende of kan ik beter verdunde APC op een doekje spuiten en hiermee afnemen. Ben een beetje huiverig dat de APC de reeds aangebrachte wax zal aantasten waar het elkaar treft. Ik had met de Mequiars 20 % dag een gallon kan gewone APC mee laten komen, maar tot heden nog nooit gebruikt. Dus wat APC betreft (ook) geen ervaring, maar al wel mee laten komen door alle positieve verhalen van het goedje op he forum.