• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Totale ramp met Gyeon Foam/Bathe+/Wetcoat (mijn fout)

ZKPQ

Detailing rookie
1 dec 2016
21
15
Noord-Brabant
Hallo allemaal,

ik heb van de week mijn auto gewassen, regenachtige dag, voor het eerst met een foamlans. Daarvoor gebruikte ik Gyeon Foam. Adequate verdunning gebruikt (1:8). Minuut of 5 laten intrekken conform gebruiksaanwijzing en vervolgens met HD afgesproten. Tenminste, ik zeg wel HD maar 1) het is een bescheiden Karcher K2 en 2) ik had weinig waterdruk omdat de kraan waar ik op zat ook voor iets anders gebruikt werd. Van echt HD was geen sprake,

Vervolgens, omdat ik die foamlans wilde testen vervolgens Gyen Bathe + er aan gehangen en daarmee de auto gespoten. Hopelijk een adequate verdunning (2 dopjes in 1 liter water) gebruikt. Gehele auto mee gespoten en vervolgens met mitt gewassen. Daarna afgespoeld met dezelfde lage druk HD.

Tenslotte per paneel Wetcoat aangebracht, maar hier zag ik al de druppels en streaks.

Eindresultaat: na het wassen de meeste smerige auto ever. Enorme streaks op de ruiten, haast een soort vettige laag. Op de lak ook, het ziet er niet uit. Ik ben me rot geschrokken! Op enkele plekken zat zelfs een soort kauwgom-achtige substantie op de lak: semi-opgedroogd Bathe +?

Ik denk zelf dat het is misgegaan met aanbrengen Bathe + via de foamlans. Waarschijnlijk te veel Bathe + dat ook nog eens te lang heeft kunnen intrekken voordat ik de hele auto gedaan had. Normaal doe ik twee emmer methode en ben ik uiterst tevreden over Gyeon. Dit avontuur doe ik dus nooit meer en hou de foamlans voor Foam, de rest doe ik met emmers en het handje.

Nu de hamvraag.....hoe lang duurt het voordat het spul van de wagen af is? De auto is behandeld met een sealant dus ik wil ook niet hard gaan wrijven om de alles er handmatig van af te halen, met als risico de sealant te beschadigen of doen slijten. Hoe lang denken jullie dat het duurt eer het er op natuurlijke wijze van af gesleten is?

Ergens las ik iets dat je het er alleen van af krijgt door te polijsten? Dat mag ik toch hopen van niet?!?!?!

Dank!

Andreas
 
Met Poorboy's World Professional Polish krijg je het gegarandeerd weg (het is mij ook ooit overkomen), maar dan is de sealant dat uiteraard ook.
Standtijd van Bathe+/Wetcoat is toch zeker enkele weken of maanden.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
zkpq, tja zoals ik even snel lees, lijkt het me dat de concentratie te hoog is.
heb het zelf ook eens gehad met wetcoat, beetje zon erachteraan, niet eens veel en het leek allemaal wel een zebra.
dit weer herstelt door te kleien en dat hielp niet zo, daarna de prep erover en die had zelfs moeite, maar het was wel toonbaar.
ook kun je tar proberen, maar dan is vrijwel alles weg. Het restant moest ik wel zoeken, maar was na 1 week weg.
ga je te heftig reinigen als pre-wax cleaners, dan is alles weg. Niet erg geeft je alleen weer extra werk.
Dus probeer een stukje en zie wat het wordt voordat je alles doet.
Oorzaak lijkt me een te hoge concentratie en te lang drogen.
Wetcoat zet ik altijd als detailer erop, perfect en snel. Geen vlekken.
Succes
 
Wat ik begrijp uit de eerdere reacties, is het sowieso de Wetcoat die voor problemen zorgt. Maar kan het ook niet *combi; verse Bathe+, deze zwak afgespoeld, daaroverheen een wetcoat en eveneens zwak afgespoeld?

Gyen Bathe + er aan gehangen en daarmee de auto gespoten. Hopelijk een adequate verdunning (2 dopjes in 1 liter water) gebruikt. Gehele auto mee gespoten en vervolgens met mitt gewassen. Daarna afgespoeld met dezelfde lage druk HD.
2 dopjes Bathe+ op een literfles van je foamlans, dat lijkt mij zelfs een lage dosering.

Je hebt dus met het Bathe+ - foam gewassen? Ik denk dat als je de hele auto infoamed en dan ergens begint met wassen, dat het foam op het laatste paneel er best wel lang op zit. Daarna spoel je ook nog zwakjes af.

Tenslotte per paneel Wetcoat aangebracht, maar hier zag ik al de druppels en streaks.
Ik zie altijd een hoop klachten voorbij komen over de wetcoats. Daarom gebruik ik het zelf ook niet, maar gebruik Bathe+ 1:10 om de waxlaag tussendoor te boosten.
Blijkbaar zag je bij het aanbrengen van de wetcoat al op je eerste paneel problemen, dus kan dat niet wijzen op de eerder genoemde combi*?

Nu de hamvraag.....hoe lang duurt het voordat het spul van de wagen af is?
Standtijd van Bathe+/Wetcoat is toch zeker enkele weken of maanden.
Wanneer ik Bathe+ aanbreng middels foamen (1:10), dan is de standtijd niet enkele weken tot maanden. Daarbij heb jij, schat ik in, zelfs nog minder als 1:10 gebruikt. Echter heb je daarna ook nog wetcoat aangebracht, dus de standtijd zal wel een paar weken zijn, denk ik. (Met vlekken en al :p )
 
+1 voor @Quantoxx

Denk dat het een combinatie is van verschillende factoren. Voornamelijk te weinig water gebruikt bij beide producten.

Dat wassen met Bathe+ op die manier moet je echt niet doen. Foamen kan maar daarna gewoon afspuiten. Die 2 dopje is een erg lage meng verhouding dus daar heeft het echt niet aan gelegen hoor.

Tja, ik zou het er persoonlijk afhalen en opnieuw waxen o.i.d. als een QD niet helpt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
een kleine tip. was je auto met bv aborn to be mild en spuit het af. pak een schone washmitt en doe daar een scheutje pure bath+ op en doe dat paneel voor paneel. Krijg je ongeveer hetzelfde effect als foamen met bath+ alleen ben je nu sneller met afspuiten. als bath+ te lang indroogt krijg je dit soort ingedroogde vlekken cq vette laag. Mooi spul alleen geef het nooit de kans om het te laten opdrogen
 
  • Leuk
Reactions: rrmversteeg
Mijn eerste waservaring was ook met Bathe +. Achteraf allemaal vlekken etc. Keer daarop het paneel per paneel gedaan en dus ook meteen afgespoten wat ik de eerste keer dus niet deed. En geen last van vlekken. Dus ik denk dat het probleem ook bij de bathe+ ligt.
 
Bath+ of Wetcoat, heeft dezelfde gevaren. Bij opdrogen heb je strepen en vlekken.
Hoeveel panelen je kan doen, en dan nog op tijd bent. Hangt af van temperatuur en of er wind staat.

En goed afspuiten na aanbrengen.
 
Vergeten jullie niet dat zodra de Bathe+ werd aangebracht, er al vlekken ontstonden. :D Dus niet na indrogen of wat dan ook.

Ik blijf toch bij de combinatie van zowel producten als factoren die tezamen voor het probleem hebben gezorgd.
 
@Dennis van der Willik - Niet om je aan te vallen, maar Bathe+ 1:10 middels foamen kan ik ook wel even in laten trekken zonder dat het vlekte. Ik denk dat de verdunning nu al zo hoog is, dat de bekende risico's minimaal zijn. Jah, als je het in laat drogen, maar dat vind geen enkel product lekker. :p
Dus ipv het normale wassen kun je de bathe+ foamen? Dus foam aanbrengen, met washmith over de auto gaan en dan afspoelen?
 
@bmw4gc , ja dat kan je doen, maar dan moet je wel heel rap zijn. Ik foam hem eigenlijk nogmaals in na het wassen met een ph neutrale shampoo om de coating te boosten. Ik was mn auto eigenlijk nooit met bath+. alleen om te boosten. in de lance of een scheut op de washandschoen