• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Touchless carwash

Opzich een mooie opzet, maar als je kijkt naar de "tri-foam" dan zie je maar weer dat zelf dit stukje geavanceerde techniek niet alle plekjes mee pakt. Ik blijf met het handje wassen! :)
 
Met de hand wassen is het beste, maar als je daar een keer geen zin in hebt of als het koud is lijkt me dit een goede en snelle oplossing.
Ik wist niet dat dit bestond, een wasstraat zonder borstels.
Vind het wel geinig om te zien.
 
Ziet er leuk en mooi uit, maar of alle hoekjes en gaatjes goed schoon worden is een tweede. En de gebruikte middelen moeten behoorlijk agressief zijn om een goed resultaat te geven!
 
Bij een normale krasstraat worden ook niet alle hoekjes en gaatjes schoon.
De middelen die worden gebruikt in een krasstraat zijn volgens mij altijd agressiever dan wat wij graag willen.
In het volgende filmpje word ook verteld dat je auto nooit 100% schoon word in een wasstraat en dat dit alleen mogelijk is bij het met de hand wassen of een professional detail.

Vind het wel leuk om te zien dat er ook wat anders bestaat dan een wasstraat met borstels!
 
Wat is hier nu zo "Laser" aan??
Zie alleen maar TL buizen aan het plafond, komt geen laser aan te pas die het vuil "eraf brand"

Gewoon een brushless autowas, veel hd nozzles en foam, zo zijn er duizenden.
 
Laser zal het merk wel zijn en het klinkt wel lekker natuurlijk.
Zullen er vast duizenden van zijn, alleen ben er nog nooit 1 tegengekomen.
 
Waarschijnlijk word er een laser gebruikt om de grote van de auto te meten en de afstand van de nozzles t.o.v de auto.
 
Je kan vraagtekens bij de middelen zetten ( over algemeen te geconcentreerd ), maar op het eerste gezicht kan het mij wel bekoren.
Er wordt tenminste 0,0 contact gemaakt met de auto en dat is een megapluspunt.
Uiteraard is een handmatige aanpak beter, je neemt dan de binnenkantjes van de deuren bv ook mee, maar in deze tijd van het jaar wel super om de bende van de auto af te halen zonder al teveel ellende nadien.
 
Perfect voor als je een keertje geen tijd hebt, maar je waxlaag zal er flink door aangetast worden anders wordt ie nooit schoon zonder agressieve meuk.
 
Vergeet niet dat de vervuiling in Amerika anders is,

hier is het veel hardnekkiger en krijg je niet schoon op zo'n manier.

heb hier zelf een stukje ervaring mee
 
streamline zei:
Vergeet niet dat de vervuiling in Amerika anders is,

hier is het veel hardnekkiger en krijg je niet schoon op zo'n manier.

heb hier zelf een stukje ervaring mee

Wat is daar anders aan?
 
Ik vind het een heel goed alternatief, zeker voor de wintermaanden als er niet echt de mogelijkheid (en temperatuur) is om "even" buiten de auto te gaan wassen.
En wat filmpje 2 zegt, het is geen alternatief voor detailen :-b :party: