• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Touchless sealants

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Niet zeker of dit hier op de juiste plaats staat of eerder bij lakcoatings maar kan het maar proberen:

Door wat issues lukt het uitgebreid behandelen steeds minder en omdat ik wagen toch zo goed mogelijk wil blijven bijhouden ben ik steeds meer aan het kijken naar zogenaamde touchless sealants en had daar graag jullie ervaringen over/mee gehoord en ook nog paar praktische vragen die ik hier wil stellen.

1 moet een auto daarvoor reeds behandeld zijn met een lakcoating
2 hoe wordt dit best aangebracht, verdeeld en afgehaald, op filmpjes lijkt dit heel simpel maar ga er
bijvermelden dat ik geen hogedrukreiniger heb en ook niet van plan er een te kopen, heb wel een gloria
foamsprayer (de fm10, wsl binnenkort fm50), dus kan dit ook op andere manier aangebracht en
afgespoeld worden (tuinslang), of heb ik hiervoor eerder foamsprayers voor tuinslang nodig (ooit
overwogen maar voor gloria gekozen maar mocht dit beter zijn ga ik naar zo'n sproeier overgaan ipv
fm50)
3 heeft dit geen voorbereiding nodig, of toch beter (tot nu toe deed ik min 1x per jaar foamen, iron x,
wasbeurt, kleien, paintcleanen, ontvetten, waxen (wax meerdere malen ook spraywax tussendoor), enz
maar door omstandigheden moet ik deze zaken opgeven vandaar dat ik uitkijk naar alternatieven.

Werkwijze die ik (met hulp) momenteel en zo lang mogelijk wil blijven aanhouden is (vaak en indien nodig) foamen met gloria, handwas met div wasmitts (1 schaapswol vlakke delen, 1 schaapswol zijkanten, 1 meguiars voor- & achterzijde + onderkant en 1 velgen), 2 emmers met grittguards auto (shampoo en spoel) en 1 velgen.

Afspoelen gaat met gardena hulpstuk (zachte straal) en drogen met monello droogdoek (icm poorboys spray & wipe als drooghulp). Zou dit ook voldoende voorbereiding kunnen zijn of eerder af te raden en beter bij alleen wassen houden.

Alvast bedankt voor de info/hulp mbt mijn vele vragen.
 
Welke touchless sealants heb je in gedachten? Gyeon Wetcoat en Monello Aquafobia?

Ik zie deze producten als aanvulling op de bestaande wax/sealant/coating. Als je dit regelmatig zou gebruiken dan heb je natuurlijk wel iets van bescherming, maar het lijkt me geen vervanging voor het regelmatig echt onder handen nemen van je lak. Ook zal je natuurlijk af en toe moeten kleien en polijsten/cleanen om je lak echt schoon te krijgen.

Heb je geen mogelijkheid om 1 keer per jaar je auto goed onder handen te nemen en hem in een coating te zetten, zodat je weer een jaartje vooruit kan?
 
Dit zijn degenen die ik momenteel ken (van naam niet van gebruik): Nanolex washcoat, gyeon wetcoat, monello acquafobia.

Omdat auto weinig km doet en binnenslaapt leek me dit haalbaar voor mij om toch wat bescherming en zelfs wat extra gans (van wat fabrikanten aangeven) te voorzien want op youtube filmpjes lijkt het heel makkelijk: na wassen vernevelen, afspuiten en klaar.

Andere mogelijkheid zou evt zijn om dit soort dingen (kleien, waxen ed) te laten doen of tevreden stellen met grondig wassen al is extraatje altijd meegenomen zeker als dat weinig inspanning vraagt.
 
Mijn ervaring is dat er wel een soort van een waas tevoorschijn komt na gebruik van de Spray wax en dergelijk. En dat je daarna (dus) met een detailer de auto moet nalopen om van die waas af te komen. Dit was zichtbaar op een blauwe, zwarte en grijze auto. Als je avatar juist is heb jij een witte auto, misschien zie je het op wit minder.
 
Als je iets van bescherming wilt zonder veel moeite, kan ik je wassen met Gyeon Q²M Bathe+ aanraden.
Daarna afspuiten met hogedruk en je ziet meteen de beading/sheeting.
Met de vele km's doe ik doe, is het effect na 4 weken weg, maar als je minstens 1 keer in de maand wast hoeft dat geen probleem te zijn.
 
bedankt voor de reacties, witte is ondertussen vervangen door donkergrijze en wsl zal ik het op de gyeon bathe houden want waas ed wil ik zeker niet.

Of evt spraywax heel af & toe zoals mijn mothers fx synwax, minder uitgebreid maar vindt dat toch leuk product (opspuiten, verdelen met mf en direct weer opwrijven met andere) kan ook nog.
 
Bathe+ was ik helemaal vergeten, maar gelukkig heeft @StijnV hem genoemd. Echt een super product. Heel zuinig in gebruik en prima beading en sheeting. Een waas zal je daar ook zeker niet van krijgen als je het aanbrengt volgens de beschrijving.
 
Gyeon Cure! Heel gemakkelijk en zuinig in gebruik. Strepen of vlekken zijn altijd het gevolg van overmatig gebruik. Geeft mooie glans en houdt langer dan aquafobia.
 
+1 voor Bruno. Echter heb ik zelf liters Gyeon Wetcoat thuis staan. Makkelijker aanbrengen als bv Wetcoat kan niet. Cure is ook een topper.

Sonax BSD. Toppertje kwa beading.