• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Auris MY2007

Arfman

Detailing addict
5 jul 2009
149
62
47
Zo, voor het eerst sinds lange tijd weer eens wat detailing gedaan, dit keer op onze "nieuwe" auto, een Toyota Auris uit 2007. De Seat Altea heeft het veld moeten ruimen vanwege aanhoudende problemen en duur aankomend onderhoud.
De auto was werkelijk waar te ranzig om aan te pakken tijdens de testrit (was net ingeruild) en het interieur was denk ik in de 5 jaar dat de auto bestond nog nooit gereinigd. De dealer verzekerde me dat hij een enorm goede poetser in dienst had die het spic en span zou maken. Eerlijk is eerlijk, de gewone mens was waarschijnlijk 100% tevreden geweest maar ik natuurlijk niet. Van het interieur heb ik echter geen foto's gemaakt omdat we de dag erna op vakantie gingen en de tijd drong, maar het hele interieur is geAPC-ed, geextract (2x), in de Natural Look gezet en de bekleding in de Fabric Guard. Toen was het tijd om de buitenkant aan te pakken:

Het slachtoffer:
zKml3.webp

Beetje vliegen op de bumper van de vakantie:
4unFX.webp

Schade aan de spiegel:
gqTCr.webp

Waxresten van de poetser bij de dealer:
vX4z5.webp

Dit kwam er uit de wielkasten zetten, ben ongeveer een uur bezig geweest met alle vier de wielkasten. Duidelijk nog nooit gebeurd in het leven van deze auto:
oOoQF.webp

Rondje APC 1:4 bij alle hoekjes en gaatjes:
BX8tS.webp

Ingefoamed met ValetPro/APC mix:
se6eE.webp

"Beetje" bloed van de IronX:
Dc94F.webp

Auto toen weer gewassen en afgespoeld. Begonnen met kleien, dit was na een kwart dak: (Meguiar's klei)
Ly1jb.webp

De rest van de auto was echter na de IronX/TarX behandeling behoorlijk schoon gelukkig.

Wat kleine krasjes:
zV6lx.webp

Stuk minder zichtbaar na een hit met een gele Kompressor pad en Inizio (de oude versie):
2rVhz.webp

Zo zag de lak eruit na een rondje witte Kompressor/Monello Mezzo (errug makkelijke lak, hele verademing na het zwarte van de Altea):
0778P.webp

Spiegel na een hit met gele spotpad en Inizio:
tD98w.webp

Helaas niet helemaal weg (paar krassen zijn echt tot op het kunststof zoals je ziet) maar in het echt valt het een stuk minder op. Misschien een keer een spotrepairtje laten uitvoeren.

Het dak, wederom 1 hitje Mezzo:
7PKbV.webp

Prachtige kleur en glans in mijn ogen :love
Wu3J1.webp

Kleine beschadigingen op de dorpel:
vvEHg.webp

Gele spotpad/Inizio:
StmHi.webp

Behoorlijke kras voor:
uAOE5.webp

Klein krasje na:
JrS9Y.webp

Autoglym Air-Con Sanitizer behandeling:
jwUA4.webp

Rook 2 dagen lekker, daarna was de citroenachtige geur weg. Airco ruikt echter wel iets frisser heb ik het idee, alhoewel hij niet echt smerig was maar meer voor het idee (er heeft toch iemand anders 5 jaar ingezeten die het, gezien de staat van het interieur, niet al te nauw nam met hygiëne).

Daarna afgenomen met CarPro Eraser (topspul, werkt veel beter dan Monello Spruzzo, die liet vaak toch nog een vettige waas achter en de MF doek zat zo vol daardoor, met Eraser heb je dat niet en het ruikt ook nog eens lekker). Geinspecteerd in de volle zon, geen marring/hologrammen te zien (had ik al gezegd dat het hele makkelijke lak is?). Laagje Black Hole erop gesmeerd en afgetopt met Natty's Blue (mijn zomerwax). Resultaat: diepe, warme gloed. Helaas was het toen 18:00 en had ik de hele dag doorgebuffeld in de volle zon en te weinig gedronken. Onder de douche weer een beetje bijgekomen/afgekoeld en daardoor pas een dag later een aftershot kunnen maken met m'n telefoon die het werk echt geen eer aandoet, maar beter iets dan niets:
57PC3.webp

Ik weet dat ik geen 100% correctie heb behaald, maar daar ging ik ook niet voor. De auto staat dag en nacht buiten en wordt dagelijks gebruikt, dus dat heeft ook geen zin. Swirls zijn bijna niet te spotten op deze lak dus het ging me meer om extra glans/wetlook en een goede bescherming dan om wat anders.

Todo aan deze auto:

-lichtmetalen velgen voor de zomerbanden
-opgelegde kentekenplaten met nieuwe houders zonder reclame
-spiegelkap bestuurderskant opnieuw laten spuiten/spotrepair

Opmerkingen en suggesties altijd welkom!

Ziet er netjes uit, wat een verbetering. De lak weer in nette staat terug gebracht, krassen verwijderd. Netjes hoor. :-)^ Heerlijke metallic kleur ook, komt erg mooi uit vindt ik.

Hij was dus voor jou al redelijk goed gewassen zullen we maar zeggen bij de dealer :-d
Netjes hoor..tenminste weer toonbaar en prettig rijden zo!
Fijne auto's behalve als je dat gekke motor-uit systeem aan hebt staan, gelukkig kun je dat steeds uitzetten!
Ook de 1.4 is beladen veel te ontoereikend (-maat van me heeft er zo eentje/bedrijfsbak annex smeerboel!)

Mooie kleur!

Bedankt voor de complimenten!

Hij was inderdaad al gewassen bij de dealer. Toen ik hem op ging pikken had ik het idee dat de lak helemaal volgesmeerd was met fillers. Blijkt dus gewoon een hele vergevingsgezinde lak te zijn, haha. Ook na kleien en afnemen met Eraser (voor het polijsten) bijna geen swirls te zien, ideaal.

Start/stop zit er niet op en gelukkig is dit de 1.6 (124pk). In vergelijking met de Seat (150pk/1350kg) mis ik 26 paardjes maar deze auto is ook ruim 100kg lichter. Hij zal wat trager zijn maar omdat het blokje zo graag toeren draait is dat helemaal niet erg, merk je niet zoveel van (helemaal niet op de volle Nederlandse wegen). Nu alleen hopen dat het qua betrouwbaarheid ook echt een vooruitgang is, maar ik heb er vertrouwen in :)

complimenten hoor! netjes gedaan! nette auto ook en een hele mooie kleur! Toyota's hebben idd fijne lakken