Zo, voor het eerst sinds lange tijd weer eens wat detailing gedaan, dit keer op onze "nieuwe" auto, een Toyota Auris uit 2007. De Seat Altea heeft het veld moeten ruimen vanwege aanhoudende problemen en duur aankomend onderhoud.
De auto was werkelijk waar te ranzig om aan te pakken tijdens de testrit (was net ingeruild) en het interieur was denk ik in de 5 jaar dat de auto bestond nog nooit gereinigd. De dealer verzekerde me dat hij een enorm goede poetser in dienst had die het spic en span zou maken. Eerlijk is eerlijk, de gewone mens was waarschijnlijk 100% tevreden geweest maar ik natuurlijk niet. Van het interieur heb ik echter geen foto's gemaakt omdat we de dag erna op vakantie gingen en de tijd drong, maar het hele interieur is geAPC-ed, geextract (2x), in de Natural Look gezet en de bekleding in de Fabric Guard. Toen was het tijd om de buitenkant aan te pakken:
Het slachtoffer:
Beetje vliegen op de bumper van de vakantie:
Schade aan de spiegel:
Waxresten van de poetser bij de dealer:
Dit kwam er uit de wielkasten zetten, ben ongeveer een uur bezig geweest met alle vier de wielkasten. Duidelijk nog nooit gebeurd in het leven van deze auto:
Rondje APC 1:4 bij alle hoekjes en gaatjes:
Ingefoamed met ValetPro/APC mix:
"Beetje" bloed van de IronX:
Auto toen weer gewassen en afgespoeld. Begonnen met kleien, dit was na een kwart dak: (Meguiar's klei)
De rest van de auto was echter na de IronX/TarX behandeling behoorlijk schoon gelukkig.
Wat kleine krasjes:
Stuk minder zichtbaar na een hit met een gele Kompressor pad en Inizio (de oude versie):
Zo zag de lak eruit na een rondje witte Kompressor/Monello Mezzo (errug makkelijke lak, hele verademing na het zwarte van de Altea):
Spiegel na een hit met gele spotpad en Inizio:
Helaas niet helemaal weg (paar krassen zijn echt tot op het kunststof zoals je ziet) maar in het echt valt het een stuk minder op. Misschien een keer een spotrepairtje laten uitvoeren.
Het dak, wederom 1 hitje Mezzo:
Prachtige kleur en glans in mijn ogen
Kleine beschadigingen op de dorpel:
Gele spotpad/Inizio:
Behoorlijke kras voor:
Klein krasje na:
Autoglym Air-Con Sanitizer behandeling:
Rook 2 dagen lekker, daarna was de citroenachtige geur weg. Airco ruikt echter wel iets frisser heb ik het idee, alhoewel hij niet echt smerig was maar meer voor het idee (er heeft toch iemand anders 5 jaar ingezeten die het, gezien de staat van het interieur, niet al te nauw nam met hygiëne).
Daarna afgenomen met CarPro Eraser (topspul, werkt veel beter dan Monello Spruzzo, die liet vaak toch nog een vettige waas achter en de MF doek zat zo vol daardoor, met Eraser heb je dat niet en het ruikt ook nog eens lekker). Geinspecteerd in de volle zon, geen marring/hologrammen te zien (had ik al gezegd dat het hele makkelijke lak is?). Laagje Black Hole erop gesmeerd en afgetopt met Natty's Blue (mijn zomerwax). Resultaat: diepe, warme gloed. Helaas was het toen 18:00 en had ik de hele dag doorgebuffeld in de volle zon en te weinig gedronken. Onder de douche weer een beetje bijgekomen/afgekoeld en daardoor pas een dag later een aftershot kunnen maken met m'n telefoon die het werk echt geen eer aandoet, maar beter iets dan niets:
Ik weet dat ik geen 100% correctie heb behaald, maar daar ging ik ook niet voor. De auto staat dag en nacht buiten en wordt dagelijks gebruikt, dus dat heeft ook geen zin. Swirls zijn bijna niet te spotten op deze lak dus het ging me meer om extra glans/wetlook en een goede bescherming dan om wat anders.
Todo aan deze auto:
-lichtmetalen velgen voor de zomerbanden
-opgelegde kentekenplaten met nieuwe houders zonder reclame
-spiegelkap bestuurderskant opnieuw laten spuiten/spotrepair
Opmerkingen en suggesties altijd welkom!
De auto was werkelijk waar te ranzig om aan te pakken tijdens de testrit (was net ingeruild) en het interieur was denk ik in de 5 jaar dat de auto bestond nog nooit gereinigd. De dealer verzekerde me dat hij een enorm goede poetser in dienst had die het spic en span zou maken. Eerlijk is eerlijk, de gewone mens was waarschijnlijk 100% tevreden geweest maar ik natuurlijk niet. Van het interieur heb ik echter geen foto's gemaakt omdat we de dag erna op vakantie gingen en de tijd drong, maar het hele interieur is geAPC-ed, geextract (2x), in de Natural Look gezet en de bekleding in de Fabric Guard. Toen was het tijd om de buitenkant aan te pakken:
Het slachtoffer:
Beetje vliegen op de bumper van de vakantie:
Schade aan de spiegel:
Waxresten van de poetser bij de dealer:
Dit kwam er uit de wielkasten zetten, ben ongeveer een uur bezig geweest met alle vier de wielkasten. Duidelijk nog nooit gebeurd in het leven van deze auto:
Rondje APC 1:4 bij alle hoekjes en gaatjes:
Ingefoamed met ValetPro/APC mix:
"Beetje" bloed van de IronX:
Auto toen weer gewassen en afgespoeld. Begonnen met kleien, dit was na een kwart dak: (Meguiar's klei)
De rest van de auto was echter na de IronX/TarX behandeling behoorlijk schoon gelukkig.
Wat kleine krasjes:
Stuk minder zichtbaar na een hit met een gele Kompressor pad en Inizio (de oude versie):
Zo zag de lak eruit na een rondje witte Kompressor/Monello Mezzo (errug makkelijke lak, hele verademing na het zwarte van de Altea):
Spiegel na een hit met gele spotpad en Inizio:
Helaas niet helemaal weg (paar krassen zijn echt tot op het kunststof zoals je ziet) maar in het echt valt het een stuk minder op. Misschien een keer een spotrepairtje laten uitvoeren.
Het dak, wederom 1 hitje Mezzo:
Prachtige kleur en glans in mijn ogen
Kleine beschadigingen op de dorpel:
Gele spotpad/Inizio:
Behoorlijke kras voor:
Klein krasje na:
Autoglym Air-Con Sanitizer behandeling:
Rook 2 dagen lekker, daarna was de citroenachtige geur weg. Airco ruikt echter wel iets frisser heb ik het idee, alhoewel hij niet echt smerig was maar meer voor het idee (er heeft toch iemand anders 5 jaar ingezeten die het, gezien de staat van het interieur, niet al te nauw nam met hygiëne).
Daarna afgenomen met CarPro Eraser (topspul, werkt veel beter dan Monello Spruzzo, die liet vaak toch nog een vettige waas achter en de MF doek zat zo vol daardoor, met Eraser heb je dat niet en het ruikt ook nog eens lekker). Geinspecteerd in de volle zon, geen marring/hologrammen te zien (had ik al gezegd dat het hele makkelijke lak is?). Laagje Black Hole erop gesmeerd en afgetopt met Natty's Blue (mijn zomerwax). Resultaat: diepe, warme gloed. Helaas was het toen 18:00 en had ik de hele dag doorgebuffeld in de volle zon en te weinig gedronken. Onder de douche weer een beetje bijgekomen/afgekoeld en daardoor pas een dag later een aftershot kunnen maken met m'n telefoon die het werk echt geen eer aandoet, maar beter iets dan niets:
Ik weet dat ik geen 100% correctie heb behaald, maar daar ging ik ook niet voor. De auto staat dag en nacht buiten en wordt dagelijks gebruikt, dus dat heeft ook geen zin. Swirls zijn bijna niet te spotten op deze lak dus het ging me meer om extra glans/wetlook en een goede bescherming dan om wat anders.
Todo aan deze auto:
-lichtmetalen velgen voor de zomerbanden
-opgelegde kentekenplaten met nieuwe houders zonder reclame
-spiegelkap bestuurderskant opnieuw laten spuiten/spotrepair
Opmerkingen en suggesties altijd welkom!