• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla 2.0

F7EC8DDD-4982-4C84-B8DE-0F4273243F52.jpeg

930C93E2-85AE-4CF6-A6FB-6B48F242B397.jpeg

457E39C1-A78C-4A77-B66D-F0F3F9C955DA.jpeg

Gueon pure + laagje Reload
 
Na wat testspots ging het polijsten op zich prima maar bij deze kleur is het onder tl licht echt zoeken naar defecten.
Ook bij het afnemen van de coating en nacontrole bleek dat je echt goed moet opletten dat je niks vergeet want ook dat is echt lastig te zien.
We hebben (ik had hulp) verschillende lampen gebruikt en ik heb zelf een Brinkman en dat is op een zwarte bmw prima maar ik denk dat ik toch maar eens ga inlezen/shoppen voor een beter alternatief.
Als eerste denk ik aan een merk als scangrip heeft iemand nog tips?
 
Mooie glans en oogt super glad!

Qua lamp heb ik zelf de scangrip Ultimate kit met daarin de sunmatch 3. Deze bevalt prima en de verschillende kleurtinten helpen net als de verschillende intensiteit. Soms wil je een harde felle lichte kleur en soms een zachte warme gloed; het kan hiermee. Het diffuser kapje wat er bij zit zorgt voor een perfect diffuus licht waarmee "high spots" goed opvallen. Kost een paar duiten maar de kwaliteit voel en ervaar je wel echt. De hoofdlamp is overigens ook een fijne metgezel geworden ook voor klussen in huis.

Inmiddels is de sunmatch 4 volgens mij al uit met ik meen een traploze verstelling. Maar goed ik zou de 3 er niet voor inruilen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
2EC52F55-9B8B-4E03-B4B7-EB54A97ADF18.jpeg

Hier een klein stukje geprobeerd om het “vale” wat op te knappen.
Ik heb pre wow cleaner gebruikt icm een melamine sponsje van Scholl ,ben normaal geen fan van melanine sponsjes maar het bood nu uitkomst.
 
Laatst bewerkt:
2865E8F5-7EE1-47C5-91EE-21AE016812DC.jpeg

Hier was ik begonnen om de delen te behandelen met Solution Finish en ze zijn aardig opgeknapt al toont het niet super op de foto.
Ik was blij verrast met het eindresultaat want ik had er een hard hoofd in vantevoren.
Volgende week nog maar eens behandelen.
Verder heb ik vandaag de voorruit ,achterruit en panorama dak in de Nanolex glascoating gezet daar was het ook een mooie dag voor.
 
@MTyn ,Bij mij waren ze dus helemaal grijs uitgeslagen idd,nu een soort zelf gefikst maar dat had ik dus kunnen laten vervangen?
dat moet ik dus ff in de gaten houden..
 
Yep lees verhalen dat het vaker voorkomt en onder garantie vervangen worden :
https://www.toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?t=14702

en ook :

Die van ons heeft er (klopklopklop) nog geen last van gelukkig.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
De pianolak problem parts tja daar moet ik nog wel wat mee proberen is er iemand die dit soort interieur delen al eens heeft aangepakt?
Is dit redelijk straffeloos te polijsten bv met een finishing polish combo?
Heeft iemand hier nog tips in?
 
@RoCo, Flex PXE80 met 25mm backingplate en pad?

Voor de rest goed afplakken, laag toerental enz. Liever 2 á 3 hitjes met een milde combi dan 1 keer te grof met alle ellende van dien.
 
@nicknameless ,Ik zat idd te denken aan mijn PXE80 icm zo’n flexibele as en finishing combo.
Evt coaten nadien denk ik?
secuur afplakken enz zeker nodig want ik wil niet dat de hele auto onder de spetters zit.
 
Laatst bewerkt:
image.jpg

uiteindelijk alleen de kleine pad en extension bar gebruikt. Rupes geel op een licht polishing pad (Rotary)
Net boven de versnellingspook zaten de meest diepe krasjes daar zijn er sommige van verdwenen en 2 nog heeel licht zichtbaar maar ik ben tevreden. Dit blijft gevoelig materiaal en ik ben voor nu erg tevreden.
Het multimedia deel ook maar gelijk meegepakt.
Ik twijfel of ik de delen evt nog in de coating ga zetten.
 
Laatst bewerkt:
Super weer! Ik wil dat ook weer eens doen in de 308. Die heb ik vorig jaar om deze tijd ook gepolijst kwa interieur delen. Helaas is er op een plek een diepe kras in gekomen. Die is nu gewoon wit. Dus waarschijnlijk erdoorheen. Eens kijken of het eruit wil. En anders misschien het paneel vervangen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i