• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Toyota Corolla T-Sport

Rodney95

Detailing rookie
20 apr 2016
14
15
28
Lopik
Afgelopen weekend (eindelijk) maar eens de tijd genomen om mijn eigen auto een Full Detail te geven. Het betreft een Toyota Corolla T-Sport uit 2002 in de kleur Quick Silver.

De Corolla zag er netjes uit, maar de lak voelde erg stroef en het metallic in de lak kwam er niet echt uit. Voor en achterbumper zijn vrij recentelijk gespoten, dus deze waren nog vrij netjes en hadden nog geen krassen oid.

Foto bij aanvang, niet heel veel foto's van het begin omdat de auto niet heel vies was bij aanvang en ik de krassen en swirls erg lastig op beeld kon krijgen..
m8z2xd.jpg

34o3n6b.jpg

20r8du9.jpg


Als eerste ben ik begonnen met het interieur:
Matten uit de auto gehaald, hierna goed uitgeklopt en gestofzuigd. Hierna de auto zelf van binnen goed gestofzuigd.
Het leer schoongemaakt met Gliptone Liquid Leather Gentle Cleaner, en het leer weer gevoed met Gliptone Liquid Leather Conditioner. Het leer was bij aanvang glad en glimmend, na de behandeling was het weer mooi (een beetje een matte look en niet glad).
Het dashboard en deurpanelen schoongemaakt met Nanolex Interior Cleaner (had een sample gekregen bij een bestelling en wou het eens proberen). Het maakte het dashboard en deurpanelen goed schoon en liet een mooie matte finish achter. Echter vond ik de glans die Poorboys Natural Look geeft mooier, dus uiteindelijk het dashboard en de deurpanelen nog behandeld met Poorboys Natural Look.
fmmadz.jpg

2w2moia.jpg

Hierna begonnen met de motorruimte te reinigen.

Ingespoten met Poorboys All Purpose Cleaner + Degreaser, en dit ingewerkt met een kwast en daarna afgespoten.
Vervolgens alle kunststof delen en slangen ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber care, en dit na een aantal uur afgenomen met een microvezel doek.
Motorruimte voor:
2h71jd0.jpg


Motorruimte na: Ziet er veel beter uit (al zeg ik het zelf:p)
2agoupi.jpg


Daarna de auto gewassen, begonnen met de velgen.
De velgen ingespoten met Monello Non Ferro, en hierna met hoge druk reiniger weer afgespoten.
nfgr3l.jpg


Vervolgens de auto ingefoamed met behulp van een Foam Lans en Monello Artico Magico Snow Foam. Dit een paar minuten laten staan en daarna afgespoten met hoge druk reiniger.
Daarna gewassen met Monello Wash mitt en Poorboys Super slick & suds, en weer afgespoten.
Gedroogd met Senza Acqua droog doek.
nzi0c4.jpg


Vervolgens heb ik de auto gekleid met de Dolce verde klei en Dodo juice born slippy clay lube, de lak voelde bij aanvang vrij stroef aan en er kwam ook een hoop vuil vanaf, voornamelijk een soort geel/oranje spul (hars oid?).
30c3giu.jpg


Nadat de hele auto gekleid en weer glad was begonnen met polijsten.
Doordat de voor en achterbumper opnieuw waren gespoten en alleen wat hele lichte waskrasjes hadden, deze alleen gepolijst met de Dap900 V3 i.c.m. Monello Witte 5,5” Pad en Raffini Finale, dit was genoeg om de lichte waskrasjes er weer uit te halen.
Verder na een testspot op het rechter achterscherm de rest van de auto gepolijst met de Dap900 V3 i.c.m. Monello Oranje 5,5” Pad en Rafinni Veloce, dit omdat de oranje pad i.c.m. Rafinni Mezzo niet genoeg was om de krassen en swirls uit de lak te halen.
Hierna nog afgeschaald naar de witte 5,5” pad en Raffini Finale en met de Dap900 V3.
Na het polijsten de hele auto afgenomen zodat het stof en dergelijke eraf was en in 2 laagjes
Collinite 845 gezet, eerst de ene laag aangebracht en na een uur of 3 de tweede laag aangebracht.

Hierna nog de banden in Meguiars Endurance Tire gel gezet en de plastic delen gevoed met Plastishine (had dit toevallig nog staan en Natural look vind ik persoonlijk niet ideaal voor de buitenkant omdat dit in contact met water nogal eens gaat vlekken).

50/50 gemaakt van bumperlip.
mh5cvn.jpg


Nog wat foto's van het eindresultaat:
2lj4bb7.jpg

2ro2u7b.jpg
.
312e792.jpg

15nmzpx.jpg

2eyw7qf.jpg


Ook nog even het sierstukje van de uitlaat gepoetst met Alu Polish:
o04ia1.jpg


Opmerkingen of tips zijn altijd welkom.
 
Mooi werk :) blijft een lastige kleur om de flakes van de metallic lak weer goed zichtbaar te krijgen is mijn ervaring.
 
Mooi hoor! Vraagje, waarom heb je eerst de velgen gedaan met de non-ferro en daarna de auto in de foam i.p.v. eerst foamen om het ergste vuil eraf te krijgen en daarna de non-ferro?
 
mooi gedaan!

wat betreft de non ferro.. mee eens. ik heb nog steeds het idee dat mensen dit echt puur als velgenreininger gebruiken. kan..... maar je bent een dief van je eigen portemonee hoor. het is een de-ironizer..... je kan beter eerste de velgen gewoon met een sopje en/of een gewone velgenreiniger en als ze dan nog niet schoon zijn, DAN pas met de non ferro aan de gang gaan. Je gebruikt veel minder en doet dus langer met een fles. Doe er je voordeel mee.
 
Mooi net en duidelijk verslag ook.
Thanks, vond het typen van het verslag ook leuk om te doen en om het duidelijk en wat uitgebreider is voor anderen ook leuker om te lezen. Uploaden van de foto's was wel een puntje, heb ze stuk voor stuk moeten uploaden. Moet sneller kunnen:p
Mooi werk :) blijft een lastige kleur om de flakes van de metallic lak weer goed zichtbaar te krijgen is mijn ervaring.
Klopt, bij aanvang was er vrij weinig te zien van de metallic flakes, maar na het polijsten waren deze toch weer redelijk duidelijk zichtbaar. Wat er qua looks ook weer mooier uit ziet.
Mooi hoor! Vraagje, waarom heb je eerst de velgen gedaan met de non-ferro en daarna de auto in de foam i.p.v. eerst foamen om het ergste vuil eraf te krijgen en daarna de non-ferro?
mooi gedaan!
wat betreft de non ferro.. mee eens. ik heb nog steeds het idee dat mensen dit echt puur als velgenreininger gebruiken. kan..... maar je bent een dief van je eigen portemonee hoor. het is een de-ironizer..... je kan beter eerste de velgen gewoon met een sopje en/of een gewone velgenreiniger en als ze dan nog niet schoon zijn, DAN pas met de non ferro aan de gang gaan. Je gebruikt veel minder en doet dus langer met een fles. Doe er je voordeel mee.
Klopt! Normaal was ik ook eerst de velgen met een sopje of iets. Alleen ik had de auto de week ervoor helemaal en goed gewassen, en vanwege het mooie weer en omdat ik maar 15 minuten fietsen van mn werk woon was ik de hele week met de fiets geweest. Hierdoor waren de velgen nog zo goed als schoon en had ik alleen de non ferro gebruikt. Maar je hebt zeker gelijk, om Non ferro als velgen reiniger te gebruiken heb je vaak veel nodig en is feitelijk gewoon zonde van je geld.
 
  • Leuk
Reactions: wilco